مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مرحوم استاد حمید سبزواری در واقع جریان مجسم شعر انقلاب اسلامی بودند و شخصیت هنری ایشان بسیار جایگاه ارزشمندی داشت.
کد خبر: ۲۴۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 12 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، سید سعید سرابی ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت استاد حمید سبزواری شاعر پیشکسوت خراسانی، اظهار کرد: همراهی این استاد گران‌قدر با جریان انقلاب اسلامی به قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برمی‌گردد و بعد از پیروزی انقلاب هم هیچ‌گاه یاد و خاطره این استاد بزرگ و اشعار ماندگارش فراموش نخواهد شد.

وي افزود: مرحوم استاد حمید سبزواری در واقع جریان مجسم شعر انقلاب اسلامی بودند و شخصیت هنری ایشان بسیار جایگاه ارزشمندی داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: تعابیر بسیار زیبا و کاملی مقام معظم رهبری در وصف استاد سبزواری عنوان کردند که به نظر بنده ایشان حق مطلب را در خصوص جایگاه این مرحوم ادا کردند.

سرابی در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌های برای تشییع استاد حمید سبزواری در نظر گرفته‌ شده است، تصریح کرد: اگر به خاطر داشته باشید چند سال پیش مراسم نکوداشت باشکوهی در سبزوار و تهران برای مرحوم استاد حمید سبزواری برگزار شد و خدا را شاکر هستیم که در زمان حیات این مرحوم این مراسم برگزار شد، اما هم‌اکنون که متأسفانه جامعه هنری در غم فقدان این استاد به سر می‌برد؛ باید تلاش بیشتری برای برگزاری باشکوه تشییع استاد سبزواری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ستادی در شهرستان سبزوار تشکیل‌شده است که همکاران ما در آنجا حضور دارند و مسائل مربوط به تشییع و تدفین ایشان را در سبزوار پیگیری می‌کنند و همچنین بعد از آن طراحی‌هایی برای تجلیل از جایگاه بزرگ استاد سبزواری در نظر گرفته‌شده است که ما هم نقش خود را ایفا خواهیم کرد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار