کد خبر: ۲۴۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲ 14 June 2016
قطع بیمه رانندگان تاکسی هدیه جدید دولت به ملت است و به نوعی گشایشی جدید در دوران پسابرجام محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ظهر امروز جمعی از رانندگان تاکسی مرکز استان مازندران به‌علت قطع بیمه مقابل ساختمان استانداری مازندران تجمع و خواستار بررسی مسؤولان و ازسرگیری بیمه شدند.

یکی از رانندگان تاکسی در حاشیه این تجمع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با بیان اینکه حدود دو ماه از قطع بیمه رانندگان تاکسی می‌گذرد اما اقدامی در این راستا صورت نگرفته است، گفت: از مسؤولان استان تقاضا داریم به وضعیت رانندگان تاکسی که از محروم‌ترین مشاغل هستند، رسیدگی کنند.

*قطع بیمه پس از 4 سال سابقه پرداخت

م ـ ر با بیان اینکه رانندگان تاکسی از سوی مسؤولان و حتی تاکسیرانی حمایت نمی‌شوند، مدعی شد: بیش از چهار سال حق بیمه پرداخت کردم اما اکنون در سازمان تامین اجتماعی سابقه‌ای از من وجود ندارد.

دیگر راننده تاکسی با بیان اینکه تمامی حق بیمه‌ها به حساب شخص آقای غلامی مدیرعامل اتحادیه تعاونی سازمان تاکسیرانی ساری واریز شد و از وی رسید داریم، اظهار کرد: اگر بیمه رانندگان تاکسی قطع شود بین ما و رانندگان سواری شخصی هیچ تفاوتی وجود ندارد، تصریح کرد: بسیاری از رانندگان تاکسی افراد بازنشسته هستند که با خیال راحت بهتر از رانندگان بیکار فعالیت می‌کنند.

*قطع بیمه 1400 راننده تاکسی در مازندران

رئیس سازمان تاکسیرانی ساری در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، گفت: طی دو ماه در کل کشور بیمه یکسری از رانندگان قطع شد و سهمیه استان مازندران یک‌هزار و 300 نفر بوده است.

*قطع یارانه بیمه رانندگان تاکسی از سوی دولت

حمیدرضا فضل‌الله‌نژاد با بیان اینکه بیمه 450 راننده تاکسی شهرستان ساری قطع شد، اظهار کرد: این مسئله مربوط به استان نمی‌شود و بیمه رانندگان تاکسی به‌خاطر قطع یارانه دولت، قطع شد.

*سر و صدا کردن رانندگان بی‌مورد بود اما حق دارند

وی با اعلام اینکه ظاهرا امروز نامه‌ای از تهران آمد و دارند اسامی یکسری افراد را به تامین اجتماعی ارسال می‌کنند، افزود: سر و صدا کردن رانندگان بی‌مورد بود اما حق داشتند چون بیمه آنها قطع شده است.

رئیس سازمان تاکسیرانی ساری با بیان اینکه این مشکل در حال برطرف شدن است، ادامه داد: سازمان تاکسیرانی درگیر این قضیه نبود و اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی سراسر کشور مسؤول آن است که لیست را به سازمان تامین اجتماعی می‌دهد.

*واریز حق‌بیمه به حساب شخصی منع قانونی ندارد

فضل‌الله‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بعضی از رانندگان مدعی هستند لیست آنها از سوی تاکسیرانی ساری ارسال نشد، گفت: چنین‌چیزی واقعیت ندارد و لیست بیمه رانندگان همه ماهه از طریق اتحادیه تعاونی به تامین اجتماعی ارسال شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا واریز حق‌بیمه رانندگان تاکسی به حساب شخصی فردی به نام غلامی قانونی است، گفت: این مسئله منع قانونی ندارد چون وی مدیرعامل اتحادیه شرکت تعاونی تاکسیرانی ساری هستند و پول به حساب تامین اجتماعی واریز می‌شود.

*ازسرگیری بیمه بستگی به نظر دولت دارد

رئیس سازمان تاکسیرانی ساری با اعلام اینکه در همه‌جای کشور حق‌بیمه رانندگان تاکسی به حساب مدیرعامل اتحادیه تعاونی تاکسیرانی واریز می‌شود، تصریح کرد: اگر راننده بخواهد شخصا حق‌بیمه واریز کند باید به‌صورت مشاغل آزاد بیمه شود و ماهی 280 هزار تومان واریز کند.

فضل‌الله‌نژاد در پایان گفت: ازسرگیری بیمه رانندگان تاکسی بستگی به نظر دولت دارد و مراجع قانونی در حال بررسی آن هستند.

به گزارش فارس، با توجه به اظهار و نظر رئیس جمهور مبنی بر اینکه بعد از برجام هر روز یک گشایش داریم که جای شکرگزاری دارد، باید گفت؛ قطع بیمه رانندگان تاکسی هدیه جدید دولت به ملت و گشایش جدید در دوران پسابرجام محسوب می‌شود.

===================

گزارش از: صاحب نجفی‌وشوائی

===================
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار