کد خبر: ۲۴۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹ 14 June 2016
با توجه به شرایط کار در تاکسی و مشکلات اقتصادی امکان پرداخت تمامی مبلغ حق بیمه به‌صورت آزاد وجود ندارد و به‌دنبال این هستند همانند گذشته از یارانه دولتی حق بیمه برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، امروز شاهد تجمع رانندگان تاکسی شهرستان ساری در اعتراض به لغو بیمه مقابل تأمین اجتماعی شعبه یک و استانداری مازندران بودیم.

براساس گزارش‌ها بیمه حدود 600 نفر از رانندگان تاکسی در ساری و یک‌هزار و 200 نفر در مازندران لغو شده است.

رانندگان تاکسی در شهرهای مازندران از سال 81 با یارانه 50 درصدی دولت تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و ماهانه مبلغ حدود 120 هزار تومان به‌عنوان حق بیمه پرداخت می‌کردند؛ در دو ماهه اخیر پاسخ شفاف و مناسبی از سوی تأمین اجتماعی داده نشد و تنها در پاسخ به اعتراض رانندگان اعلام کردند سایت بسته است.

در حال حاضر به این رانندگان تاکسی اعلام کردند که بیمه آنان لغو شده و اگر قصد دارند تحت پوشش بیمه قرار گیرند باید حق بیمه را به‌صورت مشاغل آزاد پرداخت کنند.

درخواست رانندگان تاکسی این است با توجه به شرایط کار در تاکسی و مشکلات اقتصادی امکان پرداخت تمامی مبلغ حق بیمه به‌صورت آزاد وجود ندارد و به‌دنبال این هستند همانند گذشته از یارانه دولتی حق بیمه برخوردار شوند.

* مشکل بیمه رانندگان تاکسی در حال پیگیری است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: لیست بیمه یک‌سری از رانندگان تاکسی از تهران حذف شده و در جال پیگیری است.

حمیدرضا فضل‌الله‌نژاد بیان کرد: به‌دلیل اینکه 50 درصد حق بیمه رانندگان تاکسی با یارانه دولتی پرداخت می‌شود از طریق اتحادیه لیست بیمه یک‌سری از رانندگان حذف شده و به‌صورت مشاغل آزاد محاسبه شده که قول دادند مشکل آنان حل شود.

* بیمه هیچ‌یک از رانندگان تاکسی قطع نشد

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: بیمه هیچ یک از رانندگان تاکسی قطع نشده است.

علی‌اصغر محمودی ادامه داد: رانندگان تاکسی کارفرما ندارند، خویش‌فرما هستند و رابطه حقوقی و مزدبگیری با کسی ندارند و جزو مشاغل آزاد محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: از آنجایی‌که پرداخت حق بیمه به‌صورت انفرادی برای آنان مشکل بوده از قبل براساس دستورالعمل می‌توانند حق بیمه ماهانه را به اتحادیه تاکسیرانی طی لیست به تأمین اجتماعی تحویل دهند.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران ادامه داد: چند سال این کار انجام شد تا اینکه سال گذشته در اتحادیه تاکسیرانی تهران مشکلی برای حق بیمه به‌وجود آمد و رانندگان تاکسی به مراجع قضایی شکایت کردند و دستور داده شد که آنها باید حق بیمه خود را پرداخت کنند.

محمودی اضافه کرد: این بخشنامه در استان‌ها ابلاغ شد و همه استان‌ها به رانندگان اعلام کردند تا نسبت به  ثبت‌نام و نام‌نویسی در سایت اقدام کرده و حق بیمه را به‌صورت شخصی پرداخت کنند.

وی بیان کرد: از آنجایی‌که برخی از اتحادیه‌ها برای پرداخت حق بیمه اقدام به جذب نیرو و خرید تجهیزات کرده در پاسخ به آن اعتراض کردند و مقرر شد در استان‌ها اتحادیه تاکسی‌رانی در صورت قراردادن وثیقه به مبلغ حق بیمه تاکسیرانان این امر صورت گیرد و در این صورت پذیرش لیست تاکسیرانان به‌صورت یک‌جا و گروهی انجام شد تا حقوق رانندگان تاکسی ضایع نشود.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران اظهار کرد: تنها حق بیمه رانندگان تاکسی با استفاده از یارانه دولتی پرداخت می‌شود که نسبت به ثبت‌نام در سایت اتحادیه تاکسیرانی اقدام کردند در غیر این صورت به‌عنوان مشاغل آزاد محسوب می‌شود.

این مسؤول افزود: سازمان تاکسی‌رانی اسامی را در اختیار تأمین اجتماعی قرار می‌دهد و تأمین اجتماعی نیز به افرادی که اسامی آنان در سایت وجود دارد یارانه پرداخت می‌کند در غیر این صورت حق بیمه کامل 27 درصد محاسبه می‌شود.

محمودی در پایان گفت: این رانندگان باید در سایت اتحادیه تاکسیرانی ثبت‌نام کنند و اسامی آن به تأمین اجتماعی ارجاع شود.

به گزارش فارس، تا قبل از این موضوع واقعاً رانندگان تاکسی در تأمین معاش زندگی خود با مشکلات بسیاری مواجه بودند، حال با وجود این موضوع چه باید بکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار