رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد:
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه تا پایان سال 3 متر به سرانه فضای سبز قم اضافه می‌شود،گفت: چاره ای جز افزایش کرایه تاکسی ها نداریم.
کد خبر: ۲۴۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۷ 15 June 2016
به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان با اشاره به افزایش کرایه تاکسی‌ها در قم اظهار داشت: افزایش کرایه‌های وسایل نقلیه عمومی ناشی از افزایش تورمی است که توسط مراکز رسمی اعلام می‌شود و برای جبران کاهش درآمد رانندگان و سازمان‌ها مجبور به اعمال این تأثیرگذاری تورم در دریافتی‌ها هستیم.

وی میزان 13 درصد افزایش نرخ تاکسی در امسال را کمتر از نرخ تورم اعلام‌شده دانست و افزود: روال افزایش کرایه‌ها امروز بسیار عادی شده است و حقوق کارمندان دولت هم هرسال با توجه به افزایش تورم دستخوش تغییرات و افزایش می‌یابد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تصریح کرد: میانگین سالانه تورم برای افزایش نرخ تاکسی‌ها در نظر گرفته می‌شود و چون کاهش تورم هنوز به صفر نرسیده یا منفی نشده مجبور به افزایش هستیم.

وی به موضوع فضای سبز اشاره کرد و گفت: برای توسعه فضای سبز باید سه مؤلفه زمین برای ایجاد فضای سبز، آب و بودجه را در نظر گرفته شود.

ذاکریان ابراز کرد: چون در داخل بافت شهری خرید زمین گران و به‌صرفه نیست به‌راحتی نمی‌توانیم در مراکز متراکم شهری زمین از مردم بگیریم و فضای سبز کنیم، اما در اطراف قم زمین دولتی و خالی زیاد وجود دارد که در این موضوع اگر دولت هرچه می‌تواند زمین و آب واگذار کند و شهرداری هم کاشت و نگهداری آن را بر عهده می‌گیرد.

وی بابیان اینکه تاکنون صحبت‌هایی برای واگذاری زمین با اداره کل راه و شهرسازی انجام‌شده و قرار است، یکسری زمین به شهرداری واگذار کنند، بیان کرد: زمین‌هایی در حاشیه شهر وجود دارد که زیر کشت نرفته است و قرار است در گام اول کاشته و فضای سبزش ایجاد شود که چون مالکیت آن دولتی است باید تعیین تکلیف شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ادامه داد: تا زمانی که آب نباشد توسعه فضای سبزی هم وجود ندارد، شاید در برهه‌ای بتوانیم درختانی بکاریم ولی مطمئناً در اثر نبود آب خشک خواهد شد ولی در این زمینه صحبت‌هایی با وزارت نیرو شده تا بتوانیم از پساب فاضلاب استفاده کنیم و اگر 300 لیتر در ثانیه در اختیار شهرداری قرار بگیرد مشکل مرتفع خواهد شد.

وی عنوان کرد: دست شورای شهر برای تخصیص بودجه برای فضای سبز باز است و هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم و در سال گذشته 100 درصد بودجه فضای سبز نسبت به سال 93 افزایش پیدا کرد و از 5/11 میلیارد به 23 میلیارد تومان رسید.

ذاکریان به جداسازی آب شرب از آب خام برای آبیاری فضای سبز اشاره کرد و گفت: گام‌های خوبی در این زمینه برداشته‌شده و اراده خوبی نیز در شهرداری برای آن وجود دارد، ولی این مستلزم آن است که ما چاه آب داشته باشیم ولی به علت دور بودن مسافت چاه‌ها در بسیاری از موارد با مشکل روبرو هستیم و اصلاً صرفه اقتصادی ندارد لذا باید سازمان یا مجوز حفر چاه بدهد تا چاه‌های خود را در اختیار شهرداری قرار دهد.

وی درباره وجود سرانه فضای سبز در قم اظهار داشت: سرانه فضای سبز تفریحی داخل شهری 16/2 متر به ازای هر نفر می‌باشد و این رقم برای فضای سبز جنگلی 38/12 متر است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تصریح کرد: استاندارد خاصی برای سرانه فضای سبز وجود ندارد ولی هدف‌گذاری شده تا پایان امسال سه مترمربع به این سرانه ورزشی اضافه شود.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار