مسئول جامعه‌المصطفي خراسان رضوي:
مسئول جامعه‌المصطفي العالميه خراسان رضوي از حضور 40 كشور در يازدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن و عترت مشهد خبر داد و گفت: طبق نظر امام(ره) و رهبري به دنبال آشنايي مردم با معارف اصيل دين و عقلانيت اسلامي هستيم.
کد خبر: ۲۴۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵ 15 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، حجه الاسلام والمسلمين محمد حسين مهدوي مهر ، ظهر امروز(26خرداد ماه)، در نشست خبري کمیته بین الملل یازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس، بخش «قرآن و فرهنگ ملل اسلامی» كه در اتاق جلسات موسسه جامعه‌المصطفي مشهد برگزار شد اظهار كرد: در اين نمايشگاه 40 كشور در 29 غرفه حضور دارند كه متصدي غرفه‌ها به زبان فارسي مسلط هستند و مردم مي توانند به راحتي با آنها ارتباط برقرار كنند.

وي با بيان اين مطلب كه بخش بين‌الملل نمايشگاه قرآن و عترت زمينه خوبي براي آشنايي مردم با فرهنگ هاي ملل مختلف است، افزود: بسياري از مردم با مسلمانان ساير كشورهاي جهان و فرهنگ و آداب رسوم آن‌ان آشنايي ندارند، لذا اين نمايشگاه فرصت بسيار مناسبي براي آشنايي مردم عزيز با ساير مسلمانان در ديگر كشورهاي جهان است.

مسئول جامعه‌المصطفي العالميه خراسان رضوي با اشاره به اينكه از بسياري از كشورهاي آسياي، عربي و آفريقايي و كشورهاي اروپايي در اين نمايشگاه حضور دارند، گفت: طلابي كه متصدي اين غرفه‌ها هستند، كتاب، مجلات و نشريات، سايت، كارهايي هنري و ساير فعاليت‌هاي قرآني و مذهبي خود را براي مردم به نمايش مي‌گذارند.

حجه الاسلام و المسلمين مهدوي مهر در ادامه با بيان اين مطلب كه علي‌رغم كمبود بودجه يك حضور جدي را داريم و فعاليت ما نسبت به پارسال 10 برابر شده است، اظهار اميدواري كرد تا اين فعاليت‌ها افزايش پيدا كند.

وي با اشاره به پيوند ملل اسلامي، گفت: پيوند ملل اسلامي به وسيله قرآن امكان‌پذير است و ما اميدواريم در اين نمايشگاه گامي در اين راستا برداريم.

مسئول جامعه‌المصطفي العالميه خراسان رضوي با بيان اين مطلب كه امروز توسط دشمنان اسلام هجمه‌هاي زيادي عليه دين صورت مي‌گيرد، عنوان كرد: براي مقابله با اين هجمه‌ها سعي ما اين است تا مردم با معارف ديني آشنا شوند.

وي افزود: صدور انقلاب بصورت نظامي را قبول نداريم و مطابق نظر امام و رهبري به دنبال آشنايي مردم با معارف اصيل ديني و عقلانيت اسلامي هستيم.

حجه الاسلام و المسلمين مهدوي مهر خاطر نشان كرد: خود را مصداق شعار رهبري مي‌دانيم و زاييده شعار سال هستيم و اساس كار خود را طبق شعار رهبري و از جلوه‌هاي اقدام و عمل مي‌دانيم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار تابناك رضوي مبني بر اينكه چه برنامه‌هايي براي وحدت ملل اسلامي در نمايشگاه انجام خواهد شد، با اشاره به آيه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا وَاذكُروا نِعمَتَ اللَّه...» گفت: با وجود اينكه در قرآن به وحدت تمامي موحدين اشاره شده، متاسفانه امروزه شاهديم حتي مسلمانان را هم تكفير مي‌كنند و مي‌كشند،‌ كه اين برخلاف قرآن و عقلانيت اسلام است.

مسئول جامعه‌المصطفي العالميه خراسان رضوي افزود: امروزه شاهد اين هستيم اين جريان غيرعقلاني علي‌رغم تفرقه‌افكني در بين مسلمانان، وحدت يكپارچه با صهيونيسم و استكبار جهاني دارد.

حجه الاسلام و المسلمين مهدوي ‌مهر ادامه داد: امروز وظيفه ما اين است تا حركت صحيح نظام اسلامي را به نمايش بگذاريم و جايگاه درست وحدت را در بين مردم تبيين كنيم كه نمايشگاه قرآن فرصت خوبي براي اين كار است.

وي در ادامه به تشريح برخي غرفه‌ها و فعاليت‌هاي نمايشگاه قرآن پرداخت و بيان كرد: در یکی از شب های نمایشگاه مرکز امورخانواده اقدام به برگزاری سفره افطار ملل خواهد کرد. در این سفره، بانوان ملیتهای مختلف، غذاها و شیرینی های مخصوص افطار کشور خود را در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

حجه الاسلام و المسلمين مهدوي مهر همچنين به برگزاري جنگ قرآني در يكي از شب‌هاي اين نمايشگاه اشاره كرد و افزود: در یکی از شبهای نمایشگاه با برنامه های شاد و مسابقات متنوع برای کودکان اجرا خواهد شد. در این مراسم دختران دبستان نورالمصطفی نیز با حضور عمو روحانی اجرای برنامه قرآنی خواهند داشت.

مسئول جامعه‌المصطفي العالميه خراسان رضوي ادامه داد: همچنين نشست‌هاي شبهه‌شناسي براساس نيازهاي كشور ايران و كشورهاي منطقه، هر شب از ساعت 21:30 دقيقه الي يازده شب برگزار خواهد شد.

وي در پايان با اشاره به اينكه متصدي‌ غرفه‌هاي«قرآن و فرهنگ ملل اسلامی» ميهمان ما هستند، گفت: حضور مردم عزيز در اين غرفه‌ها به نوعي ميهمان‌نوازي نيز به حساب مي‌آيد، چرا كه با فرهنگ و مردم 40 كشور آشنا مي‌شوند.

گفتني است يازدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن از تاريخ 26خرداد ماه الي 2تيرماه سال جاري در محل دائمي نمايشگاه‌‌هاي بين‌المللي مشهد مقدس برگزار مي‌شود، كه بخش «قرآن و فرهنگ ملل اسلامي» اين نمايشگاه در سالن بهار واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار