مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: کنگره جهانی عبدالرحمان جامی در شهرستان تربت‌جام برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۴۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 15 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، سید سعید سرابی در جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان خراسان‌رضوی، با اشاره به برگزاری کنگره جهانی عبدالرحمان جامی اظهار كرد: ماموریت اصلی این بنیاد در سال جاری پیگیری برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنگره جهانی خاتم الشعرا عبدالرحمان جامی باشد.

وی با اعلام حمایت اداره‌کل از برگزاری کنگره جهانی عبد الرحمان جامی تصریح کرد: پیگیر ثبت روز ملی جامی در تقویم خواهیم بود و همچنین رونمایی از تمبر را دنبال می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با ابراز تاسف از کاستی‌های عرصه فرهنگی خاطرنشان کرد: عرصه فرهنگ در حوزه‌های مختلف در تربت‌جام مهجور مانده و با مشکلات جدی روبه‌رو است.

وی اضافه کرد: متاسفانه زیرساخت‌های عرصه فرهنگی نامطلوب است و توان دولت در تکمیل پروژه‌های فرهنگی در حال احداث با محدودیت جدی مواجه است و باید از بخش خصوصی کمک بگیریم تا عقب‌ماندگی در عرصه فرهنگ جبران شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با ابراز تاسف از عدم توجه به پیشینه فرهنگی و مفاخر تربت جام گفت: منطقه جام با دارا بودن 126 شخصیت عرفانی و ادبی توجه لازم به توسعه و غنای فرهنگی آن نشده و برگزاری کنگره جهانی عبدالرحمان جامی اتفاق مبارکی است که با تمام توان حمایت می‌کنیم.

سرابی با اشاره به سرآمدی هنر موسیقی مقامی و بازی‌های آئینی تربت‌جام در سطح کشور بیان داشت: حوزه موسیقی مقامی و بازی‌های آئینی مردم تربت جام سرآمد کشور است و شهره جهانی دارد. شورای شهر و شهرداری تربت‌جام در کنار توسعه شهری هوشمندانه در حوزه فرهنگی و مفاخر ورود کردند که جای تشکر و قدردانی دارد.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار