دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد از ساماندهی کودکان کار و آسیب دیده در خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۲۴۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 15 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، نیره عابدین زاده گفت: با انعقاد تفاهم نامه ای بین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی، اداره کل بهزیستی استان، سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان، ترتیبی اتخاذ گردید تا پس از ورود کودکان بزهکار به زندان در کمیته ‌ای با ترکیب مددکار اجتماعی و روانشناس وضعیت کودک بررسی شده و سپس خانواده وی برای انجام خدمات مشاوره ای و حمایتی به بهزیستی معرفی گردد.

وی افزود: این امر باعث می شود زمینه بازگشت کودک به خانواده فراهم شود و از سوی دیگر در باره علت وقوع جرم در محیط خانواده بررسی و اقدام عملی برای از بین بردن زمینه آسیب و جرم انجام شود.
عابدين زاده اظهار کرد: در زمینه کودکان کار نیز که با اجبار خانواده در این مسیر قرار گرفته اند تلاش می شود با همکاری مددکاران اجتماعی بهزیستی و کارشناسان حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، خانواده این کودکان که عامل اصلی آسیب روحی می باشند از نظر مشاوره و خدمات حمایتی و در صورت لزوم تشکیل پرونده کیفری و پیگرد قانونی مورد توجه قرار گیرند.
وي گفت: چنانچه سازمان های مردم نهاد که در زمینه حمایت از کودکان در حال تلاش هستند اقدامات خود را به صورتی مدیریت کنند که از موازی کاری جلوگیری شدهو اقدام منسجم و یکسان با استفاده از توان همه سمن ها انجام شود می توان گام اساسی در جهت پیشگیری از وقوع جرم در این حوزه برداشت.
عابدين زاده افزود: پیشگیری از آسیب در حوزه کودکان در سطح پیشگیری که کم هزینه تر و نتیجه بخش تر است به صورت جدی دنبال می شود.
پارسال 580 کودک خیابانی در این استان ساماندهی شدند.

منبع: ايرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار