بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:« بیانیه شدیداللحن علیفر در مورد شوخی «دولاب»»،« بازداشت بازیگر ترک به اتهام فروش کالای ممنوعه به ایران»،« همسر کروبی از بیمارستان مرخص شد»،«درگیری در مراسم سالگرد 24خرداد»و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۴۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 17 June 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

روزی که رئیس دولت ‌اصلاحات غش کرد
سعید حجاریان در مصاحبه با یک نشریه‌ دانشجویی، اظهار کرد: دلیل مهم مخالفت مخالفان با جنبش دوم خرداد، رانت است. جنبش دست عده‌ای را از منافع‌شان کوتاه کرد؛ البته نه‌تنها منافع مادی، بلکه از منافع معنوی‌شان هم جدا شدند. دیدند ضرر کردند و همه چیز از دستشان رفته است. از لحاظ ایدئولوژیک ضربه خوردند، رابطه‌شان با مردم قطع شد و مردم را از دست دادند. جناح راست ریزش بسیاری کرد، ریشه اصلی شکاف فعلی که در جناح راست هست، در دوم خرداد است. به لحاظ ایدئولوژیک کم آوردند و فهمیدند که دیگر نمی‌کِشند. به دنبال تخریب افتادند و واقعا دوره سختی بود. در زمان قتل‌های زنجیره‌ای کارکردن بسیار مشکل شد و کار به جایی رسید که رئیس دولت اصلاحات یک بار در جلسه‌ هیأت دولت به‌خاطر فشارها غش کرد. در حادثه‌ کوی دانشگاه فشار عجیبی به او آمد، دستاوردهایش کم نبود؛ اما به طور مثال نمی‌توانست رئیس نیروی انتظامی را تغییر دهد. سر تعیین وزرا مشکل داشتیم، وزارت اطلاعات مشکل داشت. در زمان قتل‌های زنجیره‌ای کارکردن بسیار مشکل شد و کار به جایی رسید که رئیس دولت اصلاحات یک بار در جلسه‌ هیأت دولت به‌خاطر فشارها غش کرد. در حادثه‌ کوی دانشگاه فشار عجیبی به او آمد، دستاوردهایش کم نبود؛ اما به طور مثال نمی‌توانست رئیس نیروی انتظامی را تغییر دهد. سر تعیین وزرا مشکل داشتیم، وزارت اطلاعات مشکل داشت. نشریه‌ دانشجویی آوا، ارگان رسمی انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز این خبر را منتشر کرد.

75 سال زندان در انتظار «رضا ضراب»

سفر به مرکز تفریحی دیزنی‌لند، پای رضا ضراب را به زندانی در ایالات متحده آمریکا گشود. روزنامه حریت، چاپ ترکیه، از به‌تعویق‌افتادن جلسه رسیدگی به اتهامات این تاجر طلای ایرانی- ترکیه‌ای خبر داده است. او در فروردین امسال در فرودگاه بین‌المللی میامی دستگیر شد. به نوشته این روزنامه، بنجامین برافمن، وکیل ضراب، درخواست به‌تعویق‌افتادن دومین جلسه دادگاه را مطرح کرده و با موافقت قاضی برمن، مسئول رسیدگی به این پرونده، روبه‌رو شده است. این در حالی است که هفته‌نامه اکونومیست درباره ضراب نوشت که او با ٧٥ سال حبس روبه‌رو است. روزنامه شرق این خبر را منتشر کرد.

پاسخ سرد پوتین به نامه اردوغان 
کاخ کرملین با اشاره به اقدام رییس جمهوری ترکیه در ارسال نامه به همتای روسی خود گفت: نیازی نیست به نامه اخیر رجب طیب اردوغان پاسخ داده شود و جز تشریفات، متاسفانه نکته قابل توجهی دیگری در متن آن نبود. خبرگزاری ایرنا این خبر را منتشر کرد
اصولگرايان در انتخابات ٩٦ نامزد جديدي را نمي‌سوزانند
فیض الله عرب سرخی گفت: ضعف اطلاع‌رساني و عدم برخورد موثر با مديران افراطي به جاي مانده از دولت پيشين و برخي اجتناب ناپذير است، همچون محدوديت‌هاي درآمدي. جريان تندرو با نسبت دادن موارد تخلفات و ضعف‌هاي گذشته به دولت تدبير و اميد و استفاده از همه ضرفيت‌هاي رسانه‌اي كشور كه عملا در اختيار آنهاست سعي در ايجاد يك جنگ رواني و كاهش محبوبيت روحاني خواهد كرد، اما اين همه براي حذف قانوني روحاني كافي نخواهد بود مگر اينكه به شيوه‌هاي غيرقانوني روي بياورند. نيروهاي تندرو در انتخاباتي كه شانس چنداني ندارند چهره جديدي را عرضه و معرفي كنند و شانس آن فرد را براي دوره‌هاي بعدي از بين ببرند. بنابراين تصور من بر اين است كه نامزد اصولگرايان در سال ٩٦ هم از ميان چهره‌هايي همچون قاليباف، جليلي... انتخاب خواهد شد و معرفي چهره‌هايي چون باهنر يا حداد عادل را موكول به دوره‌هاي بعد خواهند كرد. ماجراي احمدي‌نژاد كمي متفاوت است. پيش نياز حمايت از احمدي‌نژاد پاسخگويي به سوالاتي است كه طي اين سه سال حتي افراطي‌ترين نيروها نيز از آن طفره رفته و اصولگرايان معتدل نيز اساسا خرج خود را از احمدي‌نژاد جدا كرده‌اند. بنابراين احتمال حمايت از احمدي‌نژاد بسيار ضعيف است. در چنين شرايطي احتمال حضور احمدي‌نژاد تقريبا منتفي است. همچنين شكايت‌هاي ناشي از تخلفات احمدي‌نژاد را كه داراي پرونده مفتوح است نيز بايد اضافه كرد. از اين رو حتي احتمال چنداني براي تاييد صلاحيت احمدي‌نژاد در ادوار انتخاباتي آتي وجود ندارد.روزنامه اعتماد این خبر را منتشر کرد.

درگیری در مراسم سالگرد 24خرداد
همایش گرامیداشت و جشن سومین سالگرد انتخاب دولت تدبیر وامید در حالی آمل برگزار شد که در لحظاتی درگیری طرفداران دولت فعلی و برخی طرفداران دولت احمدینژاد بوجود آمد. درگیری این دو طیف خوشبختانه به زدوخورد نرسید و قائله به همین جا ختم شد اما بحث لفظی دو طرف نزدیک بود به جای باریک بکشد. برخی طرفداران دوآتشه دولت مهرورزان در این شهر حضور دارند که در همایشهای سالگرد تدبیر وامید حاضر هستند اما تاب انتقاد شدید به سبک اصلاحطلبان از احمدینژاد و دولت وی را ندارند. این همایش در دو سال گذشته نیز به جنجال ختم شده بود. آفتاب این خبر را منتشر کرد.
آمار انصراف‌ ایرانی ها از حج تمتع و عمره
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تمام ۱۷ هزار نفری که قسط اول حج ۹۵ را پرداخته بودند، بعد از اعلام ما پول خود را از بانک پس گرفته‌اند، گفت: از 1.5 میلیون نفری که برای حج تمتع ثبت نام کرده‌اند، هیچ کس انصراف نداده اما از 6.5 میلیون نفری که برای عمره ثبت نام کرده‌اند تاکنون 7 هزار نفر انصراف داده‌اند. رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تمام ۱۷ هزار نفری که قسط اول حج ۹۵ را پرداخته بودند، بعد از اعلام ما پول خود را از بانک پس گرفته‌اند، گفت: تاکنون یک نفر هم از حج انصراف قطعی نداده است. خبرگزاری دانشجو این خبر را منتشر کرد.
درآمد پزشک عمومی در بیمارستان دولتی
معاون درمان وزیر بهداشت گفت: دریافتی پزشک عمومی در مراکز درمانی ترمیم شد که تفاوت آن با پزشکان متخصص به 2.5 رسیده است. متوسط درآمد پزشکی عمومی در بخش دولتی 5میلیون و 400 و در بهداشت 7 تا 8 میلیون تومان شده است. آقاجانی افزود: نسبت کل دریافتی پزشک متخصص به عمومی 2.5 به 1 است. نسبت متخصص به پرستار 4.45 و پزشک عمومی به پرستار 1.75 است. وی گفت: ‌2200 پزشک متخصص و فوق‌تخصص داریم که در طرح تحول سلامت به 5740 نفر رسید که از این 2 هزار نفر فقط 5 درصد تمام وقت بودند که اکنون به 100 درصد رسیده و بیشتر در بخش خصوصی در مناطق محروم مشغول بودند. خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرد.
جنتی: کمانچه «کیهان کلهر» جرم دارد؟
به دنبال اتفاقاتی که ظرف یک ماه گذشته در اجرای کنسرت های موسیقی افتاد و مقامات قضایی را به اظهارنظر و اعلام موضع واداشت ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نیشابور کنسرت آقای کلهر که با یک نوازنده اجرا می کند، لغو شد و دادستان آن شهر اعلام کرد که به منظور پیشگیری از وقوع جرم ما اجازه نمی دهیم. یعنی کمانچه جرم دارد؟ این برخورد با شهرام ناظری هم صورت گرفت. این کجایش اشکال دارد؟ علی جنتی، در پاسخ به اظهارات حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای مبنی بر اینکه لغو کنسرت دلایل امنیتی دارد و فقط 9 کنسرت از 300 کنسرت لغو شده و گاهی اجتماع برخی افراد تبدیل به جرم می شود، گفت : تنها در سال جاری 9 کنسرت لغو شده و تعداد کنسرت های لغو شده در مجموع بیشتر از این رقم است . در ضمن لغو این کنسرت ها هیچ دلیل امنیتی ندارد. روزنامه ایران این خبر را منتشر کرد.

حقوق 60 میلیونی برای مدیر یک صندوق!

بر اساس اخبار رسیده به فارس، رئیس یکی از صندوق‌های راهبردی دولتی که سابقه عضویت در حزب منحله مشارکت را نیز در کارنامه دارد، از ابتدا تا انتهای سال 94، مبلغ حدودا 700 میلیون تومان به عنوان حقوق دریافت کرده که به طور میانگین، ماهانه حدودا 60 میلیون تومان فقط به عنوان حقوق خالص به این فرد پرداخت شده است.حقوق میلیونی برای این مدیر دولتی بدون پاداش، کارانه و دیگر موارد دریافتی است که قطعا با اضافه شدن این موارد، میزان حقوق وی بالاتر خواهد رفت.همچنین قائم مقام این مدیر دولتی نیز در سال 94 مجموعا بیش از 500 میلیون تومان حقوق دریافت کرده که معادل پرداخت میانگین حدودا 45 میلیون حقوق خالص بدون پاداش، کارانه و دیگر موارد دریافتی، در ماه است.

سونامی دانش‌آموختگان بیکار

روزنامه قانون نوشت: «کار از ارزش‌های محوری در یک جامعه محسوب می‌شود و اشتغال و یافتن شغل مورد نظر از اساسی‌ترین نیازهای موجود در یک جامعه است. بیکاری به عنوان یک پدیده مخرب اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که آثار سوء بسیاری را برای اقتصاد یک جامعه به بار می‌آورد و به طور معمول یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت‌ها مقابله با معضل بیکاری در کشورهاست. این مساله به قدری حایز اهمیت است که افزایش اشتغال و کاهش بیکاری به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی جوامع تلقی می‌شود. بر مبنای تحقیقات در کشور ما موضوع ترک شغل هم با گستردگی زیادی به چشم می‌خورد و به عوامل مختلفی برمی‌گردد که ازمهم‌ترین آنها دستمزد پایین و قراردادهای موقت کار است. هراس از اخراج و ترک کار، باعث گرایش شدید کارجویان ایرانی به مشاغل دولتی شده است.به عقیده کارشناسان بازار کار دلایل جابه‌جایی و تغییر شغل در ایران به صورت مستقیم با ماهیت شغل، وضعیت امنیت آن، حقوق و مزایا و جایگاه اجتماعی آن در ارتباط است، از این رو درصدی از نیروهای کار در میانه‌ راه تصمیم می‌گیرند شغل خود را تغییر داده و به اصطلاح از نو تجربه‌ جدیدی را در جایی دیگر شروع کنند. بی‌ثباتی بازار کار، تعدیل نیرو توسط بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کار و مراکز تولیدی کشور، تلاش شاغلان برای دستیابی به جایگاه های بالاتری از اشتغال، بازنشستگی، خوداشتغالی و موضوعاتی از این دست نیز به عنوان دیگر دلایل اختیاری و غیراختیاری انجام جا‌به‌جایی‌های نیروی کار کشور است. علاوه بر آن مساله مهم دیگری که در ایران وجود دارد موضوع بیکاری جمعیت فارغ‌التحصیل جوان در کشور است. این دسته که به طور معمول دارای تخصص در رشته‌های دانشگاهی خود هستند، به دلیل نداشتن تجربه و سابقه کار معمولا از سوی شرکت‌ها و اداراتی که به دنبال جذب نیرو هستند، مورد استقبال قرار نمی‌گیرند. این‌ها مشکلات عمده‌ای است که در بحث اشتغال و معضل بیکاری در کشور ما وجود دارد و باید به هر ترتیبی فکری به حال رفع این مشکلات شود.

رونمایی از منطقی ترین اقدام دولت

ولی الله سیف در جمع خبرنگاران گفت: تجربه کشورهای دیگر نشان می‌دهد که عدم توجه به تورم و بی‌تفاوتی نسبت به آن و اعمال سیاست‌های پولی شتاب‌زده برای رونق تولید، آثار بسیار منفی در اقتصاد ایجاد می‌کند.وی با بیان اینکه این سیاست‌های شتابزده ممکن است به تورم‌هایی منجر شود که به هیچ وجه قابل کنترل نخواهد بود، افزود: کشورهای زیادی بوده‌اند که به دلیل فشارهای جامعه، قصد داشتند به صورت شتابزده مشکل را حل کنند اما در نهایت گرفتار تورم‌های سه رقمی شدند.سیف خاطرنشان کرد: به نظر من سیاست تمرکز بر تورم، یکی از منطقی‌ترین سیاست‌هایی است که دولت در نظر گرفت و در عین حالی که بر کنترل تورم تمرکز کرد، به خروج از رکود نیز عنایت داشت.رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به اینکه علی‌رغم کنترل تورم چرا سیاست دولت همچنان انقباضی است و از تزریق نقدینگی به بخش تولید خودداری می‌کند، با بیان اینکه در این مدت سیاست دولت به هیچ وجه انقباضی نبود، چرا که بانک های کشور عموما به بانک مرکزی بدهکار بودند، تصریح کرد: باید اجازه دهیم تا روش‌های به کار گرفته شده برای مهار تورم و خروج از رکود خود را نشان دهد.وی تاکید کرد: با این روش‌ها اگر اقتصاد به تعادل برسد آن تعادل، تعادلی پایدار خواهد بود و در غیر این صورت هر اقدام شتاب‌زد.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

روایت کواکبیان از اقدام امریکایی ها در پسابرجام

مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره گستاخی عربستانیها در مسئله حج اظهار کرد: اگرچه سازمان حج و زیارت و نماز جمعه‌های سراسر کشور این گستاخی را محکوم کردند ولی وزارت امور خارجه باید واکنش جدی‌تری از خود نشان دهد.وی با بیان اینکه عربستان سعودی حامی اصلی داعشیها است، تأکید کرد: عربستانیها پول دادند تا نام آنها از لیست سیاه سازمان ملل بیرون بیاید و کشتار کودکان یمنی فراموش شود.نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به شعارهای توخالی آمریکاییها و عهدشکنی آنها گفت: آنها پس از برجام مدام چوب لای چرخ ایران می‌گذارند که با روح برجام سازگار نیست.کواکبیان اقدامات آمریکاییها را مغایر تعهداتشان در برجام دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آمریکاییها همچنان عهدشکنی و بدقولی می‌کنند، وزارت امور خارجه باید در مقابل این عهدشکنیها برخورد قاطع و موضع شفاف اتخاذ کند.این خبر را تسنیم منتشر کرده است.

اصولگرایان بین روحانی و احمدی نژاد کدام را انتخاب می کنند؟

ناصر ایمانی معتقد است که اصولگرایان بار دیگر از احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری حمایت نخواهند کرد. این تحلیلگر اصولگرا در گفت و گویی درباره حمایت احتمالی جامعه روحانیت مبارز از روحانی در انتخابات سال آینده گفت: دولت تا به امروز همچنین عملکرد درخشانی را از خود به جا نگذاشته که ما بخواهیم بازی را به این سمت بکشانیم. ایمانی درمورد چرایی عدم حمایت اصولگرایان از احمدی نژاد گفت: اصولگرایان اعتقاد دارند که نرفتن به طرف آقای روحانی و رفتن به طرف آقای احمدی نژاد یعنی از چاله به چاه افتادن. اگر اصولگرایان بخواهند بین آقای روحانی و آقای احمدی نژاد یکی را انتخاب کنند، شاید گزینه شان آقای روحانی باشد. انتخاب این خبر را منتشر کرده است.

بیانیه شدیداللحن علیفر در مورد شوخی «دولاب»

علیرضا علیفر موضعی عجیب و غریب در مورد شوخی ای که با او شده گرفت. گزارشگر پر سروصدای این روزهای تلویزیون که به صورت معمول از خود جنبه بسیار زیادی نشان می داد و البته گفته بود که شوخی انجام شده ناراحت اش نکرده حالا یک بیانیه تندی در مورد شوخی ها با خودش داشته است. علیفر در این بیانیه البته بالحنی که انتظار نمی رفت امیردولاب را نشانه رفته و گفته که این کارها به خاطر حسادت آن پسر جوان بوده است. او در بیانیه تندش اشتباه در مورد استفاده از منبع غیرقابل اعتماد را نادیده گرفته و بیانیه را صادر کرده.انتخاب این خبر را منتشر کرده است.

تصمیم جدید دولت برای کالاهای ممنوعه وارداتی

دولت به تازگی تصمیم جدیدی در خصوص ترخیص کالاهای ممنوعه وارداتی که پیش از ممنوع شدن ثبت سفارش شده باشند، صادر کرده است. براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، ممنوعیت کالا با توجه به درخواست دستگاه‌های متولی و غالبا در راستای حمایت از تولید داخلی اعمال می‌شود اما همواره تلاش می‌شود که حقوق افرادی که پیش از اعلام ممنوعیت واردات این کالاها، اقدام به ثبت سفارش کرده‌اند، حفظ شود. از آنجا که ثبت سفارش قبل از ممنوعیت واردات کالا طبق ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات با رعایت شرایط مندرج در آن، جزو حقوق مکتسب متقاضی محسوب می‌شود، بر اساس ابلاغ سازمان توسعه تجارت مقرر شده مکانیزم بررسی و تایید ثبت سفارش فقط از طریق مراجعه متقاضیان به دفتر مقررات صادرات و واردات صورت گیرد. بر همین اساس از این پس متقاضیان واردات این نوع کالاها باید پس از مراجعه به دفتر مقررات صادرات و واردات، با ارایه درخواست کتبی و تکمیل فرم کارتکس در این خصوص اقدام کنند. سازمان توسعه تجارت از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها خواسته با امعان نظر، از تمدید و تایید درخواست‌های واصله برای ثبت سفارش کالاهای ممنوعه بدون رویت کارتکس تایید شده توسط دفتره مربوطه در سازمان، جددا خودداری کنند.این خبر را مهر منتشر کرده است.

همسر کروبی از بیمارستان مرخص شد 
فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی از بیمارستان مرخص شد.فاطمه کروبی که از چند روز پیش به دلیل کسالت در بیمارستان بستری شده بود، صبح امروز – پنجشنبه – مرخص شد.خانم کروبی که از ابتدای هفته در بیمارستان کسری بستری بود، دچار مشکل ریوی بود.این مطلب در انصاف نیوز منتشر شده است.

موسوی‌ لاری: فضا برای تغییرات درکابینه فراهم است
حجت الاسلام موسوی لاری گفت:دولت باید دست به اصلاحاتی در کابینه خود بزند. شبهه‌ای ندارم که آقای روحانی نتوانسته در انتخاب کابینه آن طور که دلش می‌خواسته است رفتار کند. چرا که جو حاکم بر مجلس این اجازه را به وی نمی‌داد. طبعا الان كه تركيب مجلس تغيير كرده بايد تغييراتي را به خصوص در تيم اقتصادي خود ايجاد كند. هماهنگي لازم در تيم اقتصادي دولت ديده نمي‌شود. ازخواني و بازسازي راه طي شده دولت در سه سال گذشته ضروري است. شناخت آقاي روحاني از وزرايش هم بيشتر شده و بصيرت بهتري پيدا كرده است. شايد سه سال پيش به نظر ايشان فلان وزير براي مسووليت فعلي خوب بوده ولي الان به اين نتيجه رسيده باشد كه وي در جاي ديگر موثرتر مي‌تواند باشد.این مطلب در روزنامه اعتماد منتشر شده است

امکان بازگشت به احمدی نژاد صفر است
ایمانی با اشاره به احتمال سرمایه گذاری مجدد اصولگرایان روی کاندیدای سال 92 برای انتخابات سال اینده گفت: این امکان وجود دارد، ولی من باید بگویم در سال 96 منتظر هستند ببینند فضای روانی و عمومی مردم چه سمتی است؟ اگر بگویند فضای افکار عمومی مردم به سمت روحانی است و محبوبیت دارد، ممکن است کاندیدایی معرفی کنند که حداکثر در صحنه انتخابات بوده و به عنوان یک چهره سیاسی حضور داشته باشند. ولی اگر ببینند احتمالا افکار عمومی روحانی را نمی پسندد، کاندیدای جدی تری می آورند که قطعا برای پیروز شوند. گاهی اوقات شما از مهره های اصلی استفاده می کنید و گاهی از مهره های دومت استفاده می کنید. شما این را بدانید که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری همیشه دور مشکلی است؛ برای اینکه مردم ما عادت دارند رئیس جمهور قبل را رای دهند، برای این است که اگر ببینند مردم تمایل به ادامه ریاست جمهوری آقای روحانی دارند ممکن است با کاندیدای نوع دوم وارد صحنه شوند. اما اگر افکار عمومی آقای روحانی را نمی پسندد ممکن است یک کاندیدای اصلی که واقعا قصد دارد رئیس جمهور بشود را رو کنند و اصلاح طلبان در این زمینه کاندیدشان آقای روحانی است و این احتمال وجود دارد که در انتخابات هم پیروز شوند.وی درباه بازگشت اصولگرایان به سمت احمدی نژاد گفت: امکان بازگشت مجموعه اصولگرایان به سمت آقای احمدی نژاد را نزدیک به صفر می دانم، اما آقای احمدی نژاد برای حضورش در صحنه و رای نیازی به حمایت اصولگرایان ندارد، همچنان که نیازی به حمایت اصلاح طلبان هم ندارد. ایشان یک پایگاهی دارد. این را هم بگویم پایگاه ایشان به نسب پایگاهی که آقای روحانی در سراسر کشور دارند خیلی قابل تامل است و باید دولت آقای روحانی و دست اندرکاران دولتشان توجه خیلی ویژه ای  به این موضوع داشته باشند.این مطلب در انتخاب منتشر شده است.

بازداشت بازیگر ترک به اتهام فروش کالای ممنوعه به ایران
یک بازیگر سابق ترکیه به اتهام فروش کالای ممنوعه ای که می تواند در تولید موشک به کار رود به ایران، در نیویورک بازداشت شد.اردال کویومجو ۴۴ ساله و رئیس شرکت گلوبال متالورجی روز پانزدهم ژوئه به اتهام نقض قانون بین المللی که تجارت با ایران را محدود می کند، گناهکار شناخته شد.در کیفرخواست گفته می شود که کویومجو بیش از ۴۵۰ کیلوگرم پودر فلزات کبالت-نیکل را که در ساخت موشک و فضاپیما و همچنین در تاسیسات اتمی استفاده می شود برای صادر به ایران جمع آوری کرده است.او با شریک خود پودر فلزات فوق را قبل از ارسال به ایران به ترکیه فرستاد.کیفرخواست خواستار ۲۰ سال زندان برای کویومجو و همچنین پرداخت یک میلیون دلار جریمه نقدی شده است. اما انتظار می رود که در نهایت پنج سال زندان در انتظار کویومجو باشد. حکم نهایی او در ماه اکتبر صادر خواهد شد.وزارت دادگستری آمریکا می گوید کویومجو پودر فلزا نیکل را از یک شرکت آمریکایی در اوهایو خرید و بدون دریافت مجوز دفتر کنترل سرمایه های خارجی وزارت خزارنه داری، از طریق یک شرکت در ترکیه به ایران فروخت.

گلایه های عارف از بزرگان اصلاح طلب
شنیده شده در جلسه ای عارف از عدم همراهی بزرگان اصلاح طلب برای ریاست وی در مرکز پژوهشها گله کرده است.گفته می شود اختلافات عارف و رهبران اصلاح طلب پس از شکست در انتخاب ریاست مجلس بیشتر از گذشته شده است.این مطلب در سایت افکار منتشر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار