رییس هیات نجات غریق و غواصی خراسان رضوی:
رییس هیات نجات غریق و غواصی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر هیات نجات غریق و غواصی خراسان رضوی در کشور رتبه دوم را دارد و از لحاظ کیفی و کمی شرایط خوبی را برای استان به وجود آورده است.
کد خبر: ۲۴۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 19 June 2016

احمد کیفی صبح امروز در نشست خبری هیات نجات غریق استان با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر با امکاناتی که در استان خراسان رضوی وجود دارد می توانیم میزبان دوره ها و مسابفات مختلف بین المللی و ملی با رعایت تمامی استانداردهای جهانی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در سال 94 در حضور ناجیان غریق هیچ حادثه ای منجر به مرگ نشده اظهار کرد: طی سال گذشته طبق آمار رسمی پزشکی قانونی 27 مورد غریق در استان داشته ایم که این تعداد هیچ کدام در اماکن آبی و در حضور ناجیان غریق نبوده و این آمار مربوط به استخرهای خانگی، کشاورزی، رودخانه ها و سد بوده اند.

رییس هیات نجات غریق استان تاکید کرد: ناجیان غریق مورد تایید هیات باید در تمامی اماکن آبی عمومی حضور داشته باشند که این مسئله بخوبی در استان رعایت شده و در حال حاضر اماکن آبی سطح استان از ایمنی خوبی در این زمینه برخوردارند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی استان با اشاره به فعالیت خوب ناجیان غریق و رعایت استانداردها در شهرستان های استان تصریح کرد: برای اولین بار در سال گذشته از اماکن آبی 11 شهرستان بازدید شد و در این بازدیدها با روسای ادارات ورزش جوانان هر شهرستان در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به ناجیان غریق، استخرها و مدیران مجموعه ها بحث گفتگو صورت گرفته است.

کیفی با اشاره به منبع تامین اعتبارات هیات نجات غریق استان که استخر کوثر می باشد در خصوص حق الضمه ناجیان غریق اظهار کرد: ابتدای فروردین دستمزدها اعلام و اماکن آبی نسبت به پرداخت حقوق ناجیان اقدام میکنند و چنانچه تخلفی در این زمینه صورت بگیرد به اداره قانون کار شکایت خواهد شد.

وی ادامه داد: نخستین اتاق احیای قلبی عروقی هیات های نجات غریق و غواصی کشور ویژه آموزش های عملی در استخر کوثر مشهد سال گذشته آماده بهره برداری شد و در هفته گذشته توسط مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد

کیفی افزود: تا کنون تمام آموزش های احیای قلبی ریوی به غواصان و ناجیان غریق بصورت نظری ارائه می شد، اما آموزش های نظری بازدهی آموزش های عملی را ندارند و برای افزایش مهارت نجات غریقان در عملیات احیا از سال گذشته ایجاد اتاق سی.پی.آر برای ارائه آموزشهای عملی در دستور کار قرار گرفت که با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برای مهارت افزایی نجات غریقان در استخر کوثر تجهیزات لازم برای آمو ش عنلی فراهم شده است.

رییس هیات نجات غریق و غواصی خراسان رضوی در پایان گفت: در سال گذشته با توجه به افزایش پارکهای آبی در مشهد نسبت به سالیان گذشته کمیته پارکهای آبی تشکیل و سبب ارتباط خوب هیات با پارکهای آبی شده و با حضور ناجیان غریق در این اماکن حوادث به حداقل رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار