جانشین سازمان علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی از راه‌اندازی 12 پایگاه علمی بسیج در سال جاری در سطح استان خبر داد و این پایگاه‌ها را در شناسایی استعدادها و پرورش آن‌ها مؤثر دانست.
کد خبر: ۲۴۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 22 June 2016
به گزارش تابناك رضوي، مجتبی تنها با اعلام اين خبر، گفت: به‌منظور شناسایی استعدادها و پرورش آن‌ها در حوزه‌های مختلف علمی و با توجه به مصوبات کارگروه علمی پژوهشی مجمع بسیج استان و تصویب کارگروه تلفیق مقرر شد در سال جاری 12 پایگاه علمی را در 12 ناحیه بسیج استان، پنج پایگاه در مشهد و هفت پایگاه در شهرستان‌ها راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: این پایگاه‌ها در شهرستان‌های گناباد، سبزوار، نیشابور، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، کاشمر و قوچان راه‌اندازی می‌شود.

جانشین سازمان علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی با بیان اینکه هدف این پایگاه‌ها ایجاد یک کانون همفکری و همگرایی برای نخبگان است، خاطرنشان کرد: فعالیت این پایگاه‌ها در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی، پرورش خلاقیت، ثبت ایده و اختراع، بازدیدهای علمی، نشریات علمی، مسابقات علمی و غیره است که وظیفه گفتمان‌سازی علمی و پژوهشی را بر عهده‌ دارند.

تنها ادامه داد: ما در سازمان علمی، پژوهشی استان در سه سطح شناسایی و ترغیب علاقه‌مندان و نخبگان و شروع حرکت‌های علمی در سطح غیرحرفه‌ای‌، ورود افراد توانمند و مستعد به مراکز رشد و فعالیت این افراد در قالب پروژه‌های صنعتی در سطح نیمه غیرحرفه‌ای‌ و حوزه فعالیت‌های حرفه‌ای در مراکز تحقیقاتی خاص سازمان بسیج علمی که منجر به پروژه‌های صنعتی و بزرگ در جهت رفع نیازهای صنعتی کشور و استان می‌شود فعالیت می‌کنیم.

وی پایگاه‌های علمی را اولین پله و مجموعه برای سازمان‌دهی افراد دانست و تصریح کرد: برای آموزش اعضای این پایگاه‌های علمی از اساتید بسیجی، دانشجویان بسیجی تحصیلات تکمیلی، نخبگان شهری و استان و مدیران و فرماندهان باتجربه بسیج استفاده می‌کنیم.

جانشین سازمان علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی در خصوص زمان برگزاری این دوره‌ها یادآور شد: این دوره‌های آموزشی برای پایگاه‌های علمی در هر فصل یک دوره خواهد بود که در قالب دو روز آموزش تعریف و شامل حوزه‌های مبانی علم و فناوری، خلاقیت و نوآوری در حوزه‌های ایده و اختراع، آشنایی با ساختار تشکیلاتی و آموزش‌های عرضی و توجیهی می‌شود.

تنها ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده علاوه بر افزایش سطح کمی در سایر نواحی بسیج با برنامه‌ریزی و هماهنگی سازمان بسیج علمی کشور کیفیت مباحث افزایش یابد و زمینه حمایت از اختراعات و ارائه تسهیلات به اعضای پایگاه‌ها فراهم شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار