رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد از اعمال محدودیت های ترافیکی در هسته مرکزی این شهر در شب های قدر خبر داد.
کد خبر: ۲۵۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 23 June 2016
به گزارش تابناك رضوي، سرهنگ علیرضا حاجی زاده با اعلام اين خبر، گفت: این محدودیت های ویژه، با توجه به ازدحام جمعیت در اطراف حرم مطهر رضوی در شب های قدر، برای رفاه حال شهروندان و زائران اعمال می شود.

وی با بیان اینکه محدودیتهای ترافیکی از ساعت 14 چهارم تیرماه اعمال و تا یک ساعت پس از پایان آیین احیا ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: محدودیتهای ترددی در حدفاصل تقاطع خیابان دانش - میدان بیت المقدس، گنبد سبز- تقاطع اندرزگو در این ایام اجرا و از تردد خودروهای شخصی جلوگیری می شود.

حاجی زاده ادامه داد: میدان شهدا به سمت چهارراه شهدا، خیابان شهدا تا روگذر شیرازی، تقاطع زرینه به سمت تقاطع شهدا، تقاطع شهید گمنام به سمت حرم مطهر ، خیابان نواب و میدان عدالت به سمت حرم از دیگر مسیرهایی هستند که محدودیت ترافیکی در آنها اعمال می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد با بیان اینکه در ایام مذکور تنها تردد وسایل حمل و نقل عمومی در این مسیرها آزاد است، افزود: توصیه می شود شهروندان تا حد امکان برای جابه جایی در هسته مرکزی شهر از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

حاجی زاده ادامه داد: همچنین از ساعت 14 امروز، سوم تیرماه تنها مسیرهای خروجی توقفگاه های زیرگذر حرم مطهر باز خواهد بود و به جز توقفگاه خدام، هیچ گونه پذیرشی در این توقفگاه ها انجام نخواهد شد.

افزايش توقفگاه‌هاي خودرو در منطقه ثامن مشهد

شهردار منطقه ثامن مشهد نیز از افزایش 60 درصدی ظرفیت توقفگاه های خودرو در این منطقه در شب های قدر خبر داد.

حمید ضمیری به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به ازدحام جمعیت در شب های قدر در محدوده حرم مطهر امام رضا(ع) تعداد 21 توقفگاه در این منطقه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت توقفگاه های دائمی در این منطقه حدود 2 هزار و 500 فضای توقفگاهی است، تصریح کرد: این تعداد در شب های قدر به چهار هزار فضای توقفگاهی افزایش یافته است.

ضمیری با اشاره به فعالیت مضاعف نیروهای خدمات شهری در این منطقه در این ایام، ادامه داد: به منظور سهولت تردد شرکت کنندگان در مراسم احیای شب قدر جعبه های گل و حائل های میان پیاده‌رو و خیابان امام رضا(ع) در میدان بیت‌المقدس جمع آوری می شود.

منطقه ثامن با 337 هکتار مساحت در اطراف حرم مطهر رضوی واقع شده و مسئولیت رسیدگی به عمران و نوسازی بافت اطراف حرم مطهر حضرت علی بن موسی‌ الرضا(ع) را بر عهده دارد.

منبع: ايرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار