تولیت آستان قدس رضوی گفت: مبارزه با استکبار و ایستادگی در برابر ظلم، جهاد کبیر است. این مبارزه با ظلم از اصول دینی و آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهار(ع) برای ماست.
کد خبر: ۲۵۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 25 June 2016
به گزارش تابناك رضوي، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پیرامون فضیلت و عظمت شب‌های قدر اظهار كرد: شب قدر، شب رحمت، مغفرت و آمرزش و شبی است که بر اساس آیات قرآن کریم از هزار ماه برتر است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شب قدر، هنگامه غفران و رحمت الهی است، افزود: حقیقت شب قدر معرفت پیدا کردن به جایگاه ویژه ائمه عصمت و طهارت علیهم‌السلام است و این امر بدان معنی بوده که درک یک شب با ولایت امامان معصوم (ع) برتر از هزار ماه زندگی در لوای حکومت اموی و عباسی است.

وی با بیان اینکه صاحب حقیقی و واسطه فیض الهی در شب قدر، حضرت ولی عصر روحی و ارواح العالمین له الفدا هستند،‌ به جایگاه اراده انسان در رقم زدن سرنوشت خود اشاره و خاطرنشان کرد: آنچه سرنوشت آدمی را رقم می‌زند، تصمیمات و اعمال اوست. اگر غیر از این بود دیگر شب قدر معنا پیدا نمی‌کرد. این شب را خداوند متعال به بندگان عنایت فرموده تا شب تصمیم، تحول و حرکت به سوی سعادت الی الله برای آنها باشد.

رئیسی شب قدر را بهترین زمان برای استغفار دانست و عنوان کرد: از رحمت خداوند متعال در هیچ زمان و شرایطی نباید ناامید بود. نا امیدی از رحمت الهی و سوءظن به خداوند متعال از گناهان کبیره است. باب توبه همیشه برای بندگان باز است و خداوند توبه‌کنندگان را دوست دارد.

تولیت آستان قدس رضوی ماه رمضان را زمان تمرین بزرگ بندگی و خودسازی خواند و با اشاره به شرایط پذیرش توبه، ابراز کرد: استغفار شش شرط دارد که نخست باید قلب از گناه پشیمان و متنفّر شود، دومین گام تصمیم و عزم به دوری جستن و کنار گذاشتن گناه است. در مرحله بعد جبران حق‌الله اعم از نماز، روزه و ادای حق الناس مطرح می‌شود. دیگری جایگزینی آرامش عبادت با لذت گناه است و ششمین شرط نیز آن است که توبه کننده دیگر هیچ گاه تصمیم بازگشت به زشتی و تباهی و آلودگی‌های قبلی را نداشته باشد.

رئیسی افضل‌ اعمال ماه مبارک رمضان را انجام واجبات و دوری از محرمات و حفظ حدود الهی معرفی و اضافه کرد: در این ماه مبارک و شب پرفضیلت قدر،‌ پروردگار متعال دستگیر آن کسی خواهد بود که ضمن عمل به واجبات، از محرمات دوری می جوید و از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام پیروی می‌کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه ماه رمضان هنگامه میهمانی خداوند است، خاطرنشان کرد: خداوند در این ماه مبارک به بهترین نحو از بندگان خود پذیرایی می‌کند و آنان را به مقام ربانی حضرت حق می رساند. این مقام جایگاهی است که انسان را خلیفه خدا و محل سجده فرشتگان قرار می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات اخیر رهبری معظم انقلاب پیرامون جهاد کبیر اشاره و ابراز کرد: مبارزه با استکبار و ایستادگی در برابر ظلم، جهاد کبیر است. این مبارزه با ظلم از اصول دینی و آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهار(ع) برای ماست. ما نمی‌توانیم خود را شیعه و سوگوار امیرالمونین علی(ع) بدانیم اما به سیره و آموزه‌های ایشان عمل نکنیم و در برابر ظلم و ظالم خاموش باشیم.

وی با اشاره به جنایات آل‌سعود در یمن و حمایت آنان از داعش در سوریه، این رژیم را امتداد راهبردی سیاست‌های آمریکا و استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه معرفی و تصریح کرد: ایستادگی در برابر ظلم و ظالم از اصول بنیادین جمهوری اسلامی است و این حمایت مختص شیعیان نیست؛ بلکه برادران اهل سنت فلسطین و سایر مظلومین جهان نیز مورد حمایت ملت ایران هستند.

منبع: پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار