مدیر آبفای سبزوار گفت: ۴۱۸ حلقه چاه غیرمجاز نیمه عمیق در سبزوار شناسایی شد.
کد خبر: ۲۵۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 26 June 2016
به گزارش تابناك رضوي، محمد ثابتی مقدم با بيان اين مطلب، اظهار كرد: در حال حاضر1681 حلقه چاه نیمه عمق کشاورزی در سطح این منطقه شناسایی شده که از این میزان روی 1550 حلقه کنتور هوشمند نصب شده است.

وی با اشاره به وجود 297 چاه خدماتی و غیر کشاورزی در سطح این شهرستان نیز تصریح کرد: بر روی 255 چاه از این تعداد هنوز کنتور هوشمند نصب نشده که با پیگیری لازم بر روی این تعداد چاه نیز کنتور نصب می‌شود.

ثابتی‌مقدم با اشاره به شناسایی 418 حلقه چاه غیرمجاز نیمه عمیق در این شهرستان نیز گفت: این میزان شامل 150 چاه غیرمجاز در شهرستان جغتای، 28 حلقه در شهرستان جوین، 70 حلقه در شهرستان خوشاب و 170 حلقه در شهرستان سبزوار است.

وی با بیان اینکه برخی از این چاه‌ها برای شرب اهالی روستاها مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: بخش زیادی از این چاه‌ها در منطقه جغتای قرار دارد که با توجه به این موضوع برداشت‌ها از این چاه‌ها تحت کنترل قرار دارد که با هماهنگی صورت گرفته و اجرای شبکه آبرسانی این چاه‌ها نیز پلمپ می‌شود. با پیگیری صورت گرفته و همت دستگاه قضایی تعداد 95 حلقه چاه غیر مجاز در سال گذشته و 59 حلقه از ابتدای امسال تاکنون مسدود شده است.

ثابتی‌مقدم با بیان اینکه حوزه استحفاطی امور آب ناحیه سبزوار شامل دشت‌های ینگ، عطائیه، دشت سبزوار، جوین، جغتای، جاجرم، خوشاب و داورزن است، تصریح کرد: در مجموع در کل این مناطق تعداد 154 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است.

وی با بیان اینکه انسداد چاه‌های غیر‌مجاز در کاهش هدررفت آب و افزایش بازدهی قنوات و کاهش درخواست چاه به جای قنات موثر است گفت: در سال گذشته 5 میلیون و 153 هزار مترکعب و در سال جاری 2 میلیون و 740هزار مترمکعب آب صرفه جویی شده است.

مدیر امور آب ناحیه سبزوار با بیان اینکه برآوردها نشان از افت کیفیت و کاهش آب در سطح چاه‌ها در این منطقه دارد، گفت: متاسفانه میزان آب در چاه‌ها از ابتدای امسال تاکنون در دشت‌های به میزان 29 سانتی متر، دشت جوین 79 سانتیمتر، داورزن 21 سانتیمتر، عطائیه 25 سانتیمتر، ینگ 4 سانتیمتر و سنگرد 82 سانتیمتر کاهش داشته است.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار