مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: نمایشگاه "کاروان آفتاب" همزمان با دهه کرامت در مشهد مقدس برپا می‌شود.
کد خبر: ۲۵۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 26 June 2016
به گزارش تابناك رضوي، سید سعید سرابی در جلسه هماهنگی نمایشگاه کاروان آفتاب اظهار كرد: این نمایشگاه با هدف به تصویر کشیدن تولیدات فاخر فرهنگی و هنری، علمی و پژوهشی با موضوع فرهنگ و معارف رضوی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در سراسر کشور رخدادهای بزرگی را با موضوع رضوی شاهد هستیم که گاهی به‌دلیل تعدد برنامه در این ایام کمتر دیده می‌شود بنابراین با شکل‌گیری این نمایشگاه می‌توان توانمندی بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری را نشان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی زمان برگزاری این نمایشگاه را همزمان با ایام دهه کرامت خواند و افزود: همزمان با ایام دهه مبارک کرامت این نمایشگاه از ولادت حضرت معصومه (ص) مصادف با 14مردادماه برگزار و تا یک روز پس از میلاد حضرت رضا (ع) ادامه خواهد داشت.

وی مکان احتمالی برگزاری این نمایشگاه را صحن باب الجواد خواند و افزود: با توجه به خیل مشتاقان حضرت رضا(ع) این مکان به لحاظ موقعیت در جایگاه مناسب‌تری نسبت به دیگر مراکز پیشنهادی قرار گرفته است بنابراین سعی داریم با همکاری و موافقت اعضا این مکان را برای برگزاری نمایشگاه میزبان باشیم.

سرابی با اشاره به هفته‌های فیلم رضوی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در طرح اجرایی نمایشگاه "کاروان آفتاب‌" در ایام دهه کرامت سینماهای مشهد، آخرین تولیدات سینمایی، سمعی و بصری دینی با محوریت رضوی را اکران خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به فعالیت 19 نگارخانه در مشهد گفت: آثار هنری با موضوع رضوی در ایام دهه کرامت در نگارخانه‌های این شهر به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی تاکید کرد: ایجاد محیط با نشاط اجتماعی با جلوه مذهبی و دینی مهمترین رویکردی است که در ایام دهه کرامت دنبال خواهیم کرد تا بتوانیم شاهد شادی حلال باشیم.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار