رئیس اتاق اصناف سبزوار گفت: اصناف متخلف در سبزوار ۹ میلیارد و ۶۶۵ میلیون و ۴۹۲ هزار ریال جریمه شده‌اند.
کد خبر: ۲۵۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 26 June 2016
به گزارش تابناك رضوي، فخرالدین فتاحی با بيان اين مطلب، اظهار كرد: از ابتدای امسال تاکنون 1270 مورد بازرسی از اصناف انجام شده که براساس آن 68 واحد صنفی متخلف پلمپ شده‌اند.

وی با ببان اینکه این واحدهای صنفی در زمینه‌های خدماتی، تولیدی و توزیعی فعال بودند تصریح کرد: در این مدت تعداد 60 پرونده از متخلفین تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی سبزوار ارسال شده است.

رئیس اتاق اصناف سبزوار با بیان اینکه امروز اصناف نقش مهمی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارند گفت: دولت باید زیرساخت لازم برای حضور اصناف در عرصه مدیریت اقتصادی کشور را فراهم کند.

فتاحی با اشاره به اینکه اصناف از قدیمی ترین و باسابقه‌ترین نهادهای مدنی خودجوش در بخش‌های مختلف اقتصادی هستند عنوان کرد: متاسفانه امروز واردات بی رویه کالاهای غیر مجاز و بدون کیفیت به بازار اقتصادی ما آسیب جدی وارد کرده و دولت باید اصناف را در مقابله با این پدیده یاری کند.

رئیس اتاق اصناف سبزوار با اشاره به اینکه بازاریان و اصناف از ابتدای انقلاب در لحظات حساس در کنار نظام اسلامی بوده‌اند یادآور شد: متاسفانه برخی قوانین امروز به اصناف آسیب‌های جدی وارد کرده که در این زمینه نیازمند کمک برای اصلاح آن هستیم. موضوع اجرای نادرست قانون ارزش افزوده بیشترین آسیب را به اصناف زده و سبب بروز فرارهای مالیاتی برای افراد دیگری شده است.

رئیس اتاق اصناف سبزوار با بیان اینکه طرح های مختلفی برای اصلاح این قانون از بین اصناف به مجلس ارائه شده خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز توجه جدی به این طرح نشده و اصناف همچنان زیر فشار اقتصادی ناشی از اجرای نادرست این قانون کمر خم کرده‌اند. امیدواریم دولت و مجلس در سال جاری با ارائه طرح‌ها و لوایح مناسب این قانون را اصلاح و زمینه برای اخذ مالیات به روش درست را فراهم کنند.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار