مدیر کانون فرهنگی، هنری شهید روحی از اجرای طرح کتابخانه سیار روستایی در حاشیه شهر مشهد خبر داد و گفت: این کتابخانه سیار هفته‌ای دو بار به روستاهای واقع در شعاع 15 کیلومتری مشهد خدمات کتاب ارائه می‌کند.
کد خبر: ۲۵۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 26 June 2016
به گزارش تابناك رضوي، علی‌اکبر روحی با اشاره به اینکه این کانون تاکنون 40 مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی را برگزار کرده است، اظهار كرد: با وجود اینکه اکثر فعالیت‌های فرهنگی به کتاب ختم می‌شود و طبق گفته رهبری کتاب باید وارد سبد کالای مردم شود و مردم احساس نیاز کنند اما در کنار آن مسؤولان حمایت نمی‌کنند و مثلاً صداوسیمای استان فقط دو مسابقه ما را پوشش داده است درحالی‌که اگر تبلیغات زیادتر شود افراد زیادتری در مسابقات شرکت می‌کنند.

وی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان حامی اصلی مسابقات نام برد و افزود: اکثر مسابقات کتاب‌خوانی با موضوع ترویج سخنان رهبری و نام‌گذاری سال‌ها بوده است.

مدیر کانون فرهنگی، هنری شهید روحی با اشاره به اینکه کتاب‌ها یا تولید یا شناسایی‌ شده است، تصریح کرد: بیشترین مسابقه‌ای که استقبال‌کننده زیادی داشت، مسابقه‌ای با موضوع اصلاح الگوی مصرف بود که در سال 88 برگزار شد و برای مسابقه آقایان نام «پیمانه» را انتخاب کردیم که در زمینه کتاب‌خوانی، وبلاگ‌نویسی و آثار ادبی برگزار شد و برای بانوان کتاب «هنر دخل‌وخرج خانه» با همکاری سازمان فرهنگی، هنری شهرداری مشهد انتخاب شد و نزدیک به 7 هزار نفر استقبال‌کننده داشت.

روحی برگزاری مسابقه‌ای با موضوع امام حسین (ع) را از اقدامات اخیر کانون دانست و گفت: کتاب «عاشورا؛ چگونه و چرا» نوشته آیت‌الله جاودان در سطح کشوری با همکاری ستاد عالی کانون مساجد کشور با هدف ترویج زندگی امام حسین (ع) برگزار شده است.

وی با اشاره به آخرین مسابقه‌ای که کانون برگزار کرده است، افزود: همچنین مسابقه داستان‌خوانی داستان مطهر را از کتاب داستان و راستان در ایام یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار کردیم.

مدیر کانون فرهنگی، هنری شهید روحی ساماندهی شبکه مجازی کتاب‌خوانان حرفه‌ای را از جمله فعالیت‌های مثبت کانون نام برد و تصریح کرد: مخاطبین حوزه کتاب‌خوانی و علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه‌ها باید در پرتالی ثبت‌نام کنند و می‌توانند کارنامه مسابقات قبلی خود را ببینند و با کتاب‌خوانان حرفه‌ای کشور تبادل‌نظر کنند.

روحی با تأکید بر اینکه کانون شهید روحی مجری طرح «پیک مهر» بوده است، گفت: طرح پیک مهر طرحی است که با توجه به صحبت‌های رهبری مبنی بر پر کردن زمان‌های انتظار با کتاب اجرا شده و به همین منظور 40ایستگاه مطالعه در مطب‌ها و درمانگاه‌ها ایجاد کردیم و کتاب‌هایی در زمینه سبک زندگی و موضوعات روز در دسترس عموم مردم قرار داده‌ایم.

وی همچنین از اجرای طرح کتابخانه سیار روستایی در حاشیه شهر مشهد خبر داد و افزود: این کتابخانه سیار هفته‌ای دو بار به روستاهای واقع در شعاع 15 کیلومتری مشهد خدمات کتاب ارائه می‌کند.

مدیر کانون فرهنگی، هنری شهید روحی، با بیان اینکه سالانه کتابچه‌ای را با همکاری اداره تبلیغات استان در مورد نام‌گذاری سال طراحی می‌کنیم، تصریح کرد: امسال هم با توجه به نام‌گذاری سال به‌عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» کتابچه‌ای را با همین نام تهیه و در آن توصیه‌ها و راهکارهای عملی اقتصاد مقاومتی را تشریح کردیم.

روحی با اشاره به اینکه دو کانون از قرائت‌خانه‌های شهرداری با مدیریت کانون اجرایی شده است افزود: کانون جوادیه منطقه ثامن و کانون جواهری منطقه دو با مدیریت بچه‌های کانون برگزار شده است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار