معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: حجم خرید تضمینی شیر در این استان تا پایان روز چهارم تیر ماه جاری از مرز 2600 تن گذشته است.
کد خبر: ۲۵۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 26 June 2016
به گزارش تابناك رضوي، سیدجعفر حاجی مجتهد با بيان اين مطلب، اظهار كرد: خرید تضمینی شیر در چارچوب حمایتهای دولت از تولید و با توجه به ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از کاهش قیمت این محصول انجام می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس هر کیلوگرم شیر مازاد تولیدی با شرایط ویژه از جمله بار میکروبی کمتر از 100 هزار، چربی 2.3 درصد و پروتئین سه درصد به نرخ 13 هزار ریال خریداری می شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سقفی برای خرید تضمینی اعلام نشده و طبق آیین نامه ابلاغی خرید از تمام تشکلهای این حوزه و دامدارانی که بیش از پنج تن تولید شیر دارند به صورت مستقیم انجام می شود.

وی افزود: شیر تولیدی از سوی سه کارخانه در خراسان رضوی خریداری می شود و هدف از خرید تضمینی نیز تولید شیر خشک و فراهم شدن زمینه صادرات آن است.

حاجی مجتهد ادامه داد: سالانه 879 هزار تن شیر در خراسان رضوی تولید، روزانه 400 تن آن به استانهای همجوار صادر و بقیه شیر تولیدی در این استان فرآوری می شود.

هزار و 287 مرکز پرورش گاو شیری با ظرفیت 63 هزار و 400 راس گاو در خراسان رضوی فعالیت دارند.

منبع: ايرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار