رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از ثبت 104 عنوان اختراع توسط دانشجویان این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۲۵۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 11 July 2016

به گزارش ایرنا، علی شامل روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران گفت: با توجه به اعمال رویکردهای جدید درون مجموعه طی سال های اخیر، دانشگاه آزاد گام های مناسبی در جهت پیشرفت علمی و پرورش دانشجویان برداشت که ثبت اختراعات مختلف از جمله دستاوردهای آن است.
وی افزود: ارتقای دوره های تحصیلی و حمایت از طرح های پژوهشی محصول محور که منجر به ارایه راهکارهای عملی برای حل مشکلات موجود در جامعه، دستگاه های اجرایی یا خود دانشگاه آزاد شود، از جمله اقدام های دانشگاه آزاد اسلامی است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل به اختصاص پنج درصد از شهریه دریافتی برای امر پژوهش اشاره کرد و گفت: ارایه سه هزار و 680 مقاله عملی از جمله حدود 270 مقاله آی. اس. آی. در سال گذشته، اجرای 503 طرح پژوهشی و چاپ 59 جلد کتاب از جمله دستاوردهاست.
او بیان کرد: همچنین 13 طرح برون دانشگاهی با اعتبار 15 میلیارد ریال اجرا و 32 طرح دانش بنیان ارایه شد که از میان آنها 17 طرح مصوب و 6 طرح منجر به عقد قرارداد شد.
شامل اضافه کرد: راه اندازی مرکز رشد گیاهان دارویی، استقرار 17 واحد فن آور، تشکیل آزمایشگاه های مرجع، پارک فناوری شفا، راه اندازی پایگاه ارایه محصولات تولیدی دانشگاه (آزاد اکسپو)، مشاوره مجازی در زمینه های حقوقی و روانشناسی و راه اندازی پژوهشکده تخصصی آب از دیگر فعالیت های دانشگاه آزاد اردبیل در راستای حمایت از فعالیت های نوآور است.
وی عنوان کرد: هم اکنون 19 هزار و 759 دانشجو در دوره های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه ای و تخصصی در واحدهای دانشگاهی استان اردبیل در حال تحصیل هستند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با بیان اینکه سیاست کلی مبنی بر حرکت به سمت تحصیلات تکمیلی است، ادامه داد: آموزش ها در قالب 416 رشته- محل مصوب ارایه می شود که شامل 84 رشته کارشناسی ارشد و 31 رشته در مقطع دکتراست.
او در ادامه به فعالیت های عمرانی اشاره کرد و گفت: با وجود مشکلات مالی به دلیل افزایش نرخ ارز و حامل های انرژی، پروژه های عمرانی به اجرا در آمد که از جمله می توان به تکمیل دانشگاه آزاد سرعین و دانشکده فنی- مهندسی دانشگاه آزاد اردبیل به مساحت 6 هزار مترمربع اشاره کرد.
شامل افزود: ساختمان بیمارستان دانشگاه آزاد نیز به اتمام رسیده و در مرحله عقد قرارداد با علوم پزشکی جهت تجهیز این مجموعه 96 تختخوابه هستیم؛ از این مجموعه کلینیک تخصصی امام رضا (ع) راه اندازی شده و هم اکنون در حال ارایه خدمات است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل همچنین برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، همایش های سبک زندگی، مدافعان حرم، حجاب و عفاف، کنگره شهدا، اردوهای جهادی، راه اندازی 18 کانون و نشریه دانشجویی، نشست های پیگیری و کنترل آسیب های اجتماعی و اجرای یادمان شهدا را جزو برنامه های فرهنگی اجرا شده، عنوان کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار