مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از طرح‌هایی که برای رفع معضل بیکاری در خراسان رضوی در نظر گرفته شده استاد و شاگردی است که انتظار می‌رود ۱۰ هزار شغل ایجاد کند.
کد خبر: ۲۵۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 13 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، علی رسولیان با بيان اين مطلب، اظهار كرد: باید در نظر داشت تا زمانیکه تولید رشد نیافته باشد اصلا نمی‌توان راجع به رفع مشکل بیکاری حرف زد و به همین علت با از بین بردن مشکلات تولید قدم بسیار بزرگی در این زمینه برداشته می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به این موضوع برای پیشبرد امور مربوط به تولید، تقویت صنایع کوچک با استفاده از تسهیلات احیای این بخش، تقویت زیرساخت‌های فولاد و بهره‌برداری از واحدهای تولیدی این محصول، توسعه صادرات در حوزه‌های مختلف از جمله طلا و دیگر مواردی از این دست در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی با تأکید براینکه یکی از راهکارهای بسیار مهم برای بهبود وضعیت تولید توسعه صادرات است، خاطرنشان کرد: در این راستا باید ساز و کارهای این بخش در نظر گرفته شود که شناسایی بازارهای جدید و تثبیت بازارهای کنونی یکی از این روش‌ها است.

رسولیان افزود: برای این امر بازار روسیه، کره جنوبی و آمریکای جنوبی مورد مطالعه قرار گرفته و تعاملات با آن‌ها آغاز شده و همچنین به کشورهای تایلند و هنگ کنگ نیز با محوریت اتاق بازرگانی خراسان رضوی در حال اعزام هیئت هستیم.

وی بیان کرد: علاوه بر این کشور عمان به عنوان یک هدف تجاری جدید در دستور کار بوده و اقدامات خوبی هم برای توسعه صادرات به این کشور تا کنون انجام گرفته که یکی از آن‌ها راه‌اندازی پرواز مستقیم از فرودگاه مشهد به این کشور است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین باید در نظر داشت برخی از کالاهای تولیدی در خراسان رضوی از جمله پسته، زعفران و گیاهان دارویی مشتریان زیادی در اروپا دارند که باید برای آنها نیز برنامه‌ریزی کرد.

منبع: تسنيم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار