قاسم حسینی: دفاع حضوری از طراحان طرح‌ها و ایده‌ها در بخش‌های مختلف شعر، دست‌ساخته‌ها، ابدعات و اختراعات در 18 گروه در گرگان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 14 July 2016
دبیر جشنواره‌ی جوان خوارزمی گلستان با اشاره به ارائه‌ی ۱۴۰ طرح و ایده به جشنواره‌ی جوان خوارزمی گلستان گفت: داوری مرحله‌ی استانی جشنواره‌ی خوارمی در استان گلستان آغاز شد.
قاسم حسینی با اشاره به آغاز داوری هجدهمین مرحله‌ی جشنواره‌ی جوان خوارزمی از امروز در گلستان اظهار داشت: دفاع حضوری از طراحان طرح‌ها و ایده‌ها در بخش‌های مختلف شعر، دست‌ساخته‌ها، ابدعات و اختراعات در 18 گروه در گرگان برگزار می‌شود.
وی افزود: طرح‌های برگزیده تا سوم مرداد به مرحله کشوری معرفی می‌شوند و در مرحله‌ی مقدماتی 140 طرح وایده از طرف 172 دانش‌آموز به دبیرخانه ارائه شد که 36 طرح به مرحله‌ی استانی راه یافت.
دبیر جشنواره‌ی جوان خوارزمی گلستان تصریح کرد: در جشنواره‌ی هفدهم 118 طرح ارائه شده بود که امسال این میزان 19 درصد افزایش دارد.
وی افزود: سال گذشته هم 3 طرح از استان گلستان رتبه‌ی ششم کشوری را کسب کردند و امسال طرح‌های فنی بیش‌تر است و در شهریورماه هم مرحله‌ی داوری و دفاع حضوری آثار برگزیده برگزار و نتایج آن در دهه‌ی آخر آذرماه اعلام می‌شود.
دبیر جشنواره‌ی جوان خوارزمی گلستان با اشاره به این‌که، مرحله‌ی مقدماتی این جشنواره از مهرماه 94 آغاز شده بود، اظهار کرد: دانش‌آموزان باید در کنار برنامه‌های درسی که دانش‌محور است به فعالیت‌هایی که جنبه‌ی مهارتی دارند، بپردازند.
وی هدف از این جشنواره را شناخت علایق، استعدادها و پرورش ابداع و نوآوری در بین دانش‌آموزان دانست و گفت: اگر بخواهیم دانش‌آموزان در همه‌ی عرصه‌ها رشد همه‌جانبه داشته باشند باید برای این رشد موقعیت خلق کنیم و این جشنواره یک موقعیت خوب رشددهنده است که همه‌ی تفاوت‌های فردی و نیازهای متفاوت دانش‌آموزان را پوشش می‌دهد.
حسینی گفت: عضویت در بنیاد ملی نخبگان و ورود به دانشگاه بدون کنکور در رشته‌ی مرتبط با طرح ارائه‌شده از جمله امتیازاتی است که دانش‌آموزان حائز رتبه‌ی اول تا سوم در این جشنواره از آن برخوردار می‌شوند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار