رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور در تبریز:
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور، كاهش نرخ تورم از ٤٠ درصد به كمتر از ١٠ درصد و همچنین مثبت شدن رشد اقتصاد مقاومتی را از مهم‌ترین اقدامات دولت تدبیر و امید عنوان كرد و گفت: برخی از منتقدین، فكر می‌كردند كه دولت نمی‌تواند محدودیت‌های موجود را از طریق مذاكرات، كاهش دهد ولی همه دیدند و كه اقدام های ارزشمندی پس از برجام در كشور انجام شده است.
کد خبر: ۲۶۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 14 July 2016
به گزارش تابناک تبریز، محمد باقر نوبخت در جلسه مشترك شوراهای برنامه‌ریزی استان‌های منطقه دو كشور ( آذربایجان‌غربی، آذربایجان‎شرقی، زنجان و اردبیل ) در تبریز با اشاره به تحریم‌های ظالمانه غرب بر علیه جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته عنوان كرد: در 3 سال گذشته اقدامات بسیار خوبی توسط دولت تدبیر و امید انجام شده است.

وی افزود: متاسفانه تحریم ها در چند سال گذشته، كشور را به وضعیت خاصی رسانده بود و اگر وضعیت‌ به همان شکل ادامه پیدا می‌كرد، صادرات نفت كشور به صفر می رسید.

وی ادامه داد: در سال های گذشته، صادرات بیش از دو و نیم میلیون بشكه نفت در روز را با اعمال تحریم بر كشور، تقلیل دادند و تنها هدفشان، تقلیل صادرات نفتی كشور به صفر بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور، با اشاره به مذاكرات اخیر جمهوری اسلامی ایران با كشورهای عضو گروه 1+5 اظهار كرد: برجام، سند موفقیت ایران اسلامی و سندی برای احقاق حق جمهوری اسلامی است.
نوبخت در ادامه سخنان خود به گزارش اخير وزارت نفت در خرداد ماه سالجاري اشاره كرد و ادامه داد: خوشبختانه بر اساس اين گزارش، روزانه دو ميليون و ٥٦٨ هزار بشكه نفت و ميعانات گازي به كشورهاي مختلف صادر مي كنيم كه اين مهم، يكي از مهم ترين نتايج رفع تحريم بخصوص رفع تحريم نفتي است.

نوبخت افزود: سال گذشته سود حدود یک میلیارد و 700 میلیون دلار از منابع و دارایی‌های ارزی خود را که در آمریکا بلوکه‌ شده بود، را از آمریکایی‌ها دریافت کردیم و در بودجه گذاشتیم و حقوق کارکنان دولت از همین محل تامین شد.

نوبخت همچنين گفت: ٧٥٠٠ واحد توليدی و صنعتی با ٨٠ درصد پيشرفت فيزيكي نيازمند ٢٠ درصد سرمايه ثابت هستند تا فعال شوند كه نقش  ويژه اي در افزايش اشتغال و كاهش بيكاري دارد.
وی گفت: با توجه به محدودیت بودجه و کاهش قیمت نفت به زیر 30 دلار در سال گذشته در بخشی از پروژه‌ها نتوانستیم 100 درصد بودجه‌ها را تخصیص دهیم و امسال بودجه‌هایی که سال گذشته ندادیم تخصیص خواهیم داد.، اظهار كرد: از هشتم تيرماه سالجاري، هر هفته ابلاغ يك هزار و ٥٠٠ ميليارد تومان را آغاز كرديم و تا كنون چهار هزار و ٥٠٠ ميليارد تومان نيز ابلاغ شده و همچنين يك هزار و ٧١٦ ميليارد تومان به پروژه هاي مربوط به آب هاي مرزي اختصاص داده شده است.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ابراز داشت باید تا نیمه امسال بیش از نیمی از اعتبارات تملک دارایی استان‌های منطقه را تخصیص دهیم تا بتوانیم بین 130 تا 150 هزار فرصت شغلی بیشتر از گذشته ایجاد کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار