کد خبر: ۲۶۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 15 July 2016
پول ها و فیش ها مال تو، هرچه که فحشه مال من!
فیش نجومی مال تو، فحش های تازه مال من!

این روزها که قصه فیش های نجومی، از ماجرای اختلاس ها و فسادهای مالی سال های پیش غبار روبی کرده است و عکس عوامل ما جرا را جلو دید قرار داده است ، بیش از چهره این شبه آدم ها یقه‌شان به چشم می آید که در عرف مردم به یقه آخوندی معروف است و همین دوسانت یقه کافی است که دومتر هیکل را نبینند بعضی ها و باز هرچی فحش ذخیره کرده اند ببندند به پای طلبه های نجیب و مظلومی که نه دست که صدایشان جز به خدا به هیچ جا نمی‌رسد و به خدا هم که می رسد جز دعا برای رفع گرفتاری مردم حرفی ندارند و حتی برای همان کسانی که برای آنان ، گناه نکرده ،عقوبت طلب می‌کنند، هم دست به دعا دارند. اما از این طرف...

فیش‌ها و فحش‌ها

دوست روحانی من حرف نمی زد اما قرار نیست که همه گفتنی ها را زبان بیان کند. خیلی از حرف ها را نگاه چنان می گوید که صد زبان را توان چنان گفتن نیست و چشمان نجیب دوست روحانی من خیلی حرف داشت.

به زحمت به حرفش کشیدم اما او پشت این نگاه که گاه رنگ گلایه می گرفت زبانی داشت که از تکلیف می گفت و از شان طلبگی.
از شرح صدر که باید داشته باشی و صبری که باید همزاد درد هایت باشد. او می گفت: آخوند که باشی باید فحش خوره‌ات هم ملس باشه!  باید بشنوی که هر کس از راه نرسیده، به خاطر هزار گناه نکرده، فحشت بده و تو باید به لبخند برگزار کنی!

باید زخم مشکلات خودت رو به علاوه هزار نمک به فلفل آلوده دیگران را هم تحمل کنی و دم بر نیاوری. باید به جای دیگرانی که برده اند و خورده اند و به جهنم دره گریخته اند هم فحش بخوری هم متلک بشنوی!

می‌گفت: "خاوری" پول را برمی دارد و به "باختر " عالم می گریزد اون وقت توی طلبه باید در تهران و اصفهان و مشهد و.... فحشش را بخوری! بابک زنجانی هزارران میلیارد تومان پول مملکت را به جیب می‌زند اون‌وقت برخی در کوچه و بازار و در تاکسی و اتوبوس و خیابان ،دست بر یقه تو می‌گذارند!

فلان یقه سفید فیش‌های نجومی می گیرد اون وقت روز گار تو را سیاه می کنند وتو باید پاسخ بدهی که در آسمان موقعیت و مکنت، حتی یک ستاره هم نداری. اصلا ستاره پیشکش، تو بازویت رمقی نداری تا در سپهر گونه ات ، سیلی بنشانی و روی سرخ داشته باشی!

می گفت: حساب روحانیانی که سمت دارند و مسئولیت به کنار اما تو که روزگار ما را می دانی و با خبری که بسیاری از روحانی‌ها که ممحض در درس و بحث هستند سقف شهریه‌شان به کف حداقل حقوق هم نمی‌رسد و از همه مراجع تقلید هم که شهریه دریافت کنند باز هم دریافتی‌شان 700 هزارتومان را رد نمی‌کند.
از امکانات دیگر هم خبری نیست آن وقت مردم البته برخی ها شان چه ها که فکر نمی کنند و چه حرف ها که نمی زنند!

اما گلایه ای نیست. کسی که طلبه می شود و جامه سربازی امام زمان(عج) را می پوشد باید برای تیر و تیغ ، جان خود را آماده کند، طعنه که نمک ماجراست. می گفت: کاش به مردم گفته می‌شد که در میان این همه مختلس و ویژه خوار و نجومی‌بگیر و...که ما باید فحشش را گوش کنیم یک آخوند هم نبوده است!

کاش می گفتند به مردم که این‌ها که دست در بیت‌المال می‌زنند حق ما را هم مثل دیگر مردم می‌خورند و دعوایی اگر هست ما هم طرف مردم هستیم و پنجه مان را اگر قوتی باشد بریقه" یقه سفید " هایی است که روزگار مردم را سیاه کرده اند...

کاش می‌گفتند که مشکل از «اسلام» نیست و اگر بانکداری‌مان اسلامی نیست «یقه» اسلام و مبلغان صدیقش را که نباید گرفت! اصلا این نقاب و نفاق‌ها هیچ ربطی به اعجاز پیامبر خاتم ندارد چرا که الگوی عدل مولا علی(ع) همچنان و همیشه عالم درخشان است و این رفتارها با نظامسازی مدنظر قرآن و عترت و اسلام ناب محمدی(ص) هیچ نسبتی ندارد و درواقع، هر عیب که هست در مسلمانی ماست یا در حقیقت از تسلیم نبودن ماست در پیشگاه خدا.

او خیلی حرف داشت و من همه آن‌ها را در چند کلمه می گویم که طلبه‌ها را به  گناه خاوری‌ها و زنجانی ها و صاحبان فیش های نجومی نگیرید. آن ها کنار مایند!

غلامرضا بنی‌اسدی - تابناک خراسان رضوی



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار