یک کارآفرین نمونه خراسان رضوی:
مدیرعامل شرکت صنایع غذائی و کارخانه کنجد «پرند» که به‌عنوان یکی از کارآفرینان نمونه در روز صنعت در خراسان رضوی مورد تقدیر قرار گرفت علت توفیق و برکت کارش را عدم وابستگی به بانک‌ها و نگرفتن هرگونه تسهیلات بانکی یا وام شبهه‌ناک دانست.
کد خبر: ۲۶۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۲ 18 July 2016
محمد جواد هادیون با بیان این مطلب به خبرنگار تابناک رضوی افزود : البته مسائل معنوی و لطف خدا و ائمه و دعای پدر و مادر در صدر همه موارد است اما این عدم وابستگی به بانک‌ها باعث شد که بیشتر متکی به خودمان باشیم و با دست خالی و با جوانگرایی و تلاش، مسیر موفقیت هموار و غذایی شود.

علت موفقیتمان، عدم وابستگی به بانک‌ها و وام‌های شبهه‌ناک است

این کارآفرین نمونه استان در سال 94 تصریح کرد: از نظر اقتصادی وام با سود بالای 10 درصد در تولید به هیچ عنوان مقرون به صرفه به نظر نمی‌رسد و لذا متاسفانه گاهی شاهدیم که برخی افراد وام‌های با بهره‌های بانکی بالا گرفته وپی دلالی و برخی امور تجاری کاذب کشیده می‌شوند.
وی افزود: غفلت و فراموشی از مسائل با اهمیتی مانند «برکت» از جمله مشکلات امروز صنایع و بازار، به نظر می‌رسد درحالیکه ما معتقدیم اگر در معامله «غش» نداشته باشیم یا به عنوان نمونه وقتی‌که قیمت کنجد خام، قدری زیاد شد باز هم تقلب نکردیم و کیفیت و میزان محصولمان کم نشد، خدا خودش به کارمان برکت می‌دهد که این موضوع را بارها شاهد بودیم.
مدیرعامل صنایع غذایی « پرند »  خاطرنشان کرد: از سال 1389 شرکت را ثبت کردیم و ایده اصلی‌مان فعالیت در صنایع غذایی بود که بنا بر دغدغه به این رسیدیم که کالاهای سلامت‌محور را باید تولید و ترویج کرد نه صرفا اقلامی که متداول شده‌اند مانند کلوچه و چیپس و پفک و سوسیس و ماکارونی که متقاضی زیادی داشتند و بنابراین سیستم کاملا مکانیزه تولید روغن کنجد را راه‌اندازی کردیم.
وی افزود: از سال 1392 به صورت رسمی وارد عرصه تولید روغن کنجد شدیم و برای عرضه محصول سالم، علاوه بر دقت در کیفیت مواد اولیه، آزمایشگاه تخصصی ویژه ای را در کارخانه پیش‌بینی کردیم تا محصول نهایی بدون هرگونه مواد افزودنی و در بهترین شرایط تولید شود که از جمله مهمترین مزیت‌‌های روغن کنجد پرند نسبت به سایر روغن‌ها و به خصوص روغن کنجدهای غیرصنعتی و سنتی است.
هادیون با اشاره به تقدیر انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان از روغن کنجد « پرند » طی مراسم ویژه‌ای با حضور اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: باور داریم هر خانواده‌ای که حتی یک‌بار محصول ما را مصرف کند مشتری دایمی ما می‌شود.
وی تاکید کرد: در صورت حمایت، ظرفیت تولید تا چند برابر وضعیت فعلی و اشتغالزایی بیشتر و قابلیت صادرات و رقابت در بازارهای جهانی را داریم.
مدیرعامل صنایع غذایی « پرند » اظهار کرد: در سال گذشته اولین واحدی بودیم که نشانگرهای رنگی تغذیه را بر روی محصولاتمان درج کردیم و همواره سعی داشتیم تا بالاترین کیفیت را در تولید و حتی بسته‌بندی کالاهایمان داشته باشیم.
به گفته وی روغن کنجد دارای خواصی مانند پیشگیری از سرطان ، جلوگیری از پوکی استخوان، جلوگیری از سکته قلبی و آلزایمر و بسیاری دیگر از بیماری‌های مفصلی و آرتروز است.
این کارآفرین نمونه استان با بیان اینکه «پدرم سرمایه‌دار نبوده و با دست خالی آغاز کردیم»، درباره اهمیت توکل و توسل در کارها، اظهار کرد: واقعا نمیدانم چرا گاهی جایگاه و شان ائمه اطهار را به قدری پایین می‌آوریم که انتظارمان از اعجاز، فقط به شفا دادن بیمار خلاصه می‌شود؟! و باور نمی‌کنیم که تربیت یک انسان یا توفیقات بزرگ و مثلا حتی یک کارخانه، معجزه امام رضا(ع) باشد درحالیکه فراتر از مسائل دنیوی باید به آنان نگریست و باور داشت که گره‌گشای همه امور دنیا و آخرت ما به واسطه قرب به خدا، هستند.  
گفتنی است گروه صنایع غذایی پرند از جمله مجموعه هایی بود که در مراسم تجلیل از کارآفرینان و صنایع برتر خراسان رضوی که در روز صنعت و معدن در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد توسط استاندار و مدیر کل صنایع استان، مورد تقدیر قرار گرفت.

علت موفقیتمان، عدم وابستگی به بانک‌ها و وام‌های شبهه‌ناک است

علت موفقیتمان، عدم وابستگی به بانک‌ها و وام‌های شبهه‌ناک است


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار