معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: در سال‌جاری 18 کانون دانشجویی در حوزه‌های مختلف مجوز فعالیت گرفتند تا فعالیت مثبت و سازنده‌ای را در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل انجام دهند.
کد خبر: ۲۶۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴ 19 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، فاطمه شیخلووند در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: این کانون‌ها در قالب کانون هنرمندان، مشاوران جوان، دست سفید، کانون تئاتر و جرعه نور و عفاف و حجاب و ... فعالیت‌هایشان را آغاز کردند تا از حوزه فرهنگ و هنر گرفته تا کارهای خیرخواهانه و فعالیت‌های علمی تحقیقاتی و پژوهشی در این کانون‌ها شاهد حضور دانشجویان توانمند باشیم.

وی با بیان اینکه 12 هزار دانشجو د ر دانشگاه آزاد واحد اردبیل تحصیل می‌کنند که از برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی متعدد در طول سال بهره‌مند هستند گفت: اهم فعالیت‌های فرهنگی ما در طول سال از برگزاری جلسات شورای فرهنگی و ستاد اقامه نماز گرفته تا کمیته‌های تخصصی و نشریه‌های دانشجویی همه در راستای تربیت و تعالی نسل آینده انقلاب است تا بتوانند مشارکت آگاهانه‌ای را در جامعه داشته باشند.

وی به برگزاری اردوهای زیارتی و همچنین سیاحتی در طول سال برای دانشجویان اساتید و کارکنان اشاره کرد و گفت: در دو مقطع اردیبهشت‌ماه و آبان ماه در قالب 8 دستگاه اتوبوس اعزام دانشجویان خواهر و برادر دانشگاه آزاد را به اردوهای زیارتی مشهد مقدس شاهد بودیم.

وی به برگزاری اردوهای یک روزه و چند روزه سیاحتی نیز به شکل درون و برون استانی اشاره کرد و گفت: این اردوها را با هدف حضور فعال دانشجویان در انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تحقیقاتی و پژوهشی برگزار می‌کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در مورد فعالیت بسیج دانشجویی و اعزام کاروان راهیان نور در دو نوبت به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اشاره کرد و گفت: در تیر ماه و اسفند ماه اعزام کاروان راهیان نور دانشجویی به مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب کشور انجام می‌شود که البته در این اعزام‌ها سعی می‌کنیم با هماهنگی قرارگاه شهدای علم الهدی این اعزام‌ها را انجام دهیم.

شیخلووند تصریح کرد: همه ساله در قالب طرح اردوهای جهادی و هجرت دانشجویان دانشگاه آزاد نیز به مدت 15 روز در این اردوها حاضر می‌شوند که هدف اصلی کمک به توسعه مناطق محروم و مشارکت در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی است.

وی مشارکت دانشجویان دانشگاه آزاد را در طرح ولایت و همچنین طرح‌های غنی‌سازی اوقات فراغت با برنامه‌های متنوع یادآور شد و گفت: اقدامات و فعالیت‌های مناسبی در این زمینه انجام می‌شود.

وی به برگزاری مسابقات مختلف قران و عترت با مشارکت دانشجویان کارکنان و اساتید به صورت شفاهی و کتبی اشاره کرد و گفت: امسال بیش از یک هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند که 142 نفر از آن‌ها به عنوان منتخب استانی شناخته شدند که ما هم در ماه مبارک رمضان در مجموع با 30 میلیون تومان هدایا و جوایز از آن‌ها تجلیل کردیم.

وی با بیان اینکه از بین این منتخبان 22 نفر به مرحله کشوری مسابقات قران و عترت اعزام می‌شوند گفت: در مناسبت‌های مختلف اعم از مذهبی و ملی برنامه‌های معنوی و مذهبی برای دانشجویان در مسجد و خود خوابگاه‌های دانشجویان برگزار می‌کنیم که این برنامه‌ها با استقبال خوب دانشجویان اعم از خواهر و برادر روبرو شدند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: 16 نشریه دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی با رویکردهای علمی تحقیقاتی و پژوهشی فرهنگی اجتماعی سیاسی فعالیت می‌کنند که جمعی از دانشجویان در چاپ و انتشار این نشریات مشارکت نزدیکی را با دانشگاه دارند.

وی گفت: نمایندگان منتخب نشریات ما در جشنواره‌های کشوری و ملی خوش درخشیدند به طوری که در شهریور ماه جشنواره نشریات دانشجویی به صورت کشوری برگزار خواهد شد که دانشگاه آزاد اردبیل تلاش می‌کند در این جشنواره حضور فعال داشته باشد.

وی از برگزاری نشست‌های فرهنگی بر پایه میزگردها و جلسات پرسش و پاسخ و همایشی در قالب سلسله نشست‌های معماری زندگی پایدار، انتخاب مناسب ، بیماری زنان و ... خبر داد و گفت: برگزاری چنین نشست‌هایی سبب می‌شود تا دانشجویان اساتید و کارکنان با راه و رسم مهارت‌های ارتباط اجتماعی و مهارت‌های زندگی بیشتر آشنا شوند که حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در این محافل خود انگیزه‌ای را به برگزارکنندگان بخشیده است.

وی از برگزاری جلسات روزانه و هفتگی قرائت تفسیر روخوانی قران کریم و نهج‌البلاغه و برپایی آیین‌های معنوی ادعیه خوانی در طول هفته و همچنین برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه فرهنگی ادبی و هنری در قالب رشته‌های خبرنویسی عکاسی فیلم‌برداری و مقاله‌نویسی به شکل فعال و با حضور دانشجویان خبر داد.

شیخلووند تصریح کرد: در مناسبت‌های مختلف شاهد برگزاری جشنواره‌هایی همچون عاشورا در آیینه هنر، تجلیل از شهدای دانشجو و مدافع حرم، جشنواره‌های مختلف ادبی نظیر «از بهار می‌نویسم» و همچنین جشنواره بهاران به یاد شاعر حماسه‌سرای ایران فردوسی به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد برگزار شده است.

وی در ادامه به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و قرائت و تفسیر سوره‌های حجرات و حدید و همچنین برگزاری کارگاه مهارت 10 گانه برای دانشجویان اشاره کرد و گفت: فعالیت کانون خانه و دانشگاه سبب شده است تا ما چالش‌های حوزه دانشجویی و جوانان را برطرف کنیم.

وی از اجرای طرح ضیافت در ماه رمضان و آیین اعتکاف در ماه رجب برای دانشجویان در مسجد دانشگاه و همچنین مساجد خارج از دانشگاه اشاره کرد و گفت: در ماه رمضان شاهد برپایی سفره‌های افطاری برای ایتام، ختم قران، نشست‌های تخصصی شیوه دعوت فرزندان به نماز برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی احکام، اذان و برپایی محافل انس با قرآن و تجلیل از فعالان نماز را شاهد بودیم.

وی به کسب مجوز فعالیت 18 کانون در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل خبر داد و گفت: این کانون‌ها در حوزه‌های مختلف از کانون هنرمندان جوان گرفته تا دست سفید، خانه دانشگاه ،‌کانون تئاتر،‌ جرعه نور و حجاب و عفاف فعالیت می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار