در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد مطرح شد:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسئولانی داریم که یک صفحه قرآن نمی‌توانند بخوانند و هرکس یک مدرک دانشگاهی دارد مهم‌ترین مسئولیت‌ها را به او سپرده‌اند.
کد خبر: ۲۶۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ 22 July 2016
به گزارش تابناک رضوی، حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه هرجا تحریف دین صورت می‌گیرد و یک تشیع قلابی عرضه می‌شود، آنگاه امام جمعه باید در برابر این انحراف ایستادگی کند، اظهار کرد: مسئولانی داریم که یک صفحه قرآن نمی‌توانند بخوانند و  هرکس یک مدرک دانشگاهی دارد مهم‌ترین مسئولیت‌ها را به او سپرده‌اند.
وی افزود: در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب از مسائل فرهنگی تا اقتصادی بارها در قالب احکام مشخص به مسئولان فرمایشات سازنده‌ای بیان کردند و در مقابل برخی مسئولان فقط «بله» می‌گویند و عمل نمی‌کنند، این بدان معنا است که قوه عقل عملی افراد در بخشی از جامعه و مدیران تضعیف شده است.
وی با اشاره به اهمیت موضوع ازدواج برای جوانان و غفلت مسئولان از این مهم، تشریح کرد: مسئولی که راحت بخوابد و بداند چند میلیون دختر و پسر در کشور هستند که با سن‌های بالا هنوز ازدواج نکرده‌اند، خائن هستند، اگر کسی روایات پیامبر اکرم(ص) را باور کند که برای همه مدیران در قیامت تابوت‌های از آتش آماده کرده‌اند که باید پاسخگو باشند، دیگر آرام نخواهد بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عده‌ای در کشور می‌گویند برخی از اظهارنظرها، تضعیف کردن نظام است، متذکر شد: انکار وجود فساد، نظام را تضعیف می‌کند، البته نه اینکه فسادی باشد و منکر را نهی نکرد.
رحیم‌پور ازغدی با تأکید بر اینکه آرمان‌بافی خیالی باطل است، توضیح داد: آرمان با واقع‌بینی صحیح است، در اسلام آمده است، مصلحت نظام مصلحت مردم و کمک به اجرای احکام اسلام در عمل خواهد بود؛ در این راستا یکی از وظایف مسئولان این است که به سؤالات مردم پاسخ بدهند، با این نگرش مسئولان باید با مردم در موضوع کشف و مبارزه با قاچاق و رشوه همکاری کنند، نباید کاری کرد که مقام معظم رهبری بگویند من تنها هستم؛ آن مردم 36 میلیون نفری که در دهه 60 جلوی آن همه تروریست را گرفتند چطور توانستند، اما مردم 70 میلیونی نمی‌توانند جلوی قاچاق و رشوه را بگیرند؟
وی، خطاب به جمع حاضر گفت: بعضی از مسئولان ما انسان‌های خوبی هستند، اما تا مسئله رسانه‌ای نشود و آبرویشان نرود کاری نمی‌کنند، اما با این وجود بدبین شدن به مسئولان کار غلطی است، چراکه مسئولان خادم و خدمتگزار زیادی نیز در کشور داریم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: حقوق کارگر معدن را نمی‌دهند و او را شلاق می‌زنند، اما این مردکی که مسئول است 70 میلیون ماهی حقوق می‌گیرد، آیا مردم بچه‌های خود را فدا کردند که شما سرِ کار بیایید؟ مردم این کار را کردند که احکام اسلام محقق شود، در نماز جمعه مسائل مختلف باید رسانه‌ای شود، مسئولان باید هر هفته به نماز جمعه بیایند و پاسخگوی مردم باشند نه اینکه صف اول بنشینند و دوربین‌ها آن‌ها را نشان دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار