نقدی بر یک مراسم پرحاشیه در فوتبال مشهد
مراسم رونمايي از پيراهن تيم فوتبال سياه جامگان ،شامگاه چهارشنبه در ورزشگاه ثامن الائمه(ع) مشهد در حالي برگزار شد كه اين مراسم حواشي ویژه‌ای را نيز به همراه داشت.
کد خبر: ۲۶۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 24 July 2016
به گزارش تابناک رضوی، اينكه يك باشگاه ورزشي به منظور تهيج هواداران خود دست به برگزاري یک مراسم ویژه بزند اصلا اتفاق عجیبی نیست و اگر در راستای اهداف آن مجموعه و پیشبرد ورزش باشد ستودنی هم هست!

خط‌شكني حضور بانوان در ورزشگاه‌ها از ديار امام رضا(ع)

آیین جشن پیراهن تیم فوتبال مشهد درحالیکه هنوز تغییر عنوان آن قطعی و رسمی نشده هم در ورزشگاه ثامن، حداقل حسنش این بود که در آخرین سال شورای چهارم باعث شد تا شهردار نه چندان ورزشي مشهد در يك مراسم ورزشي آفتابی شود هرچند که این حضور ارزشمند سید صولت مرتضوی در غیاب مسئولان فرهنگی شهرداری و همراه با رئیس حوزه شهردار که این روزها سخن از عضویت وی در هیئت مدیره تیم سیاه‌جامگان نیز هست، صورت پذیرفت!
سخنان شهردار مشهد مبنی بر امید به کسب عناوین اول و دوم لیگ برتر فوتبال کشور در لیگ امسال توسط نمایندگان استان البته توقع جالبیست که احتمالا به جز آرزوی زبانی جناب شهردار مستلزم فراهم شدن اسباب و ابزار بزرگی نیز هست و از جذب بازیکن تا تدارکات و تجربیات و کادر فنی و حمایتهای مادی و معنوی همگی در این توفیق باید رفیق شوند تا بشود!
حضور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین ورزشی بشارتبخش بود بخصوص اینکه ایشان خبر از وعده وزیر ورزش برای حمایت از تیم‌های مشهد - به خصوص تیم مشهد - دادند که لازمست بدون هرگونه تبعیضی، رایزنی نماینده محترم مشهد برای جلب حمایت‌ها از هر دو نماینده فوتبال مشهد و استان صورت پذیرد چرا که حضور در ترکیب هیئت مدیره و بودن در مراسم خاص یک تیم قطعا نباید باعث غفلت از دیگران شود.
اما اينكه مرغ همسايه هميشه در مشهد غاز است مسئله اي نبود كه بتوان از كنار آن به راحتي گذشت به ويژه اينكه اين باشگاه براي اولين بار خط قرمز حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را كه بارها نماينده محترم ولي فَقِيه و امام جمعه مشهد نیز درباره آن هشدار داده شده بود را شکست و علیرغم اعلام قبلی مدیر این باشگاه که « هیچ آیتم ویژه هنری خاصی دیده نشده! » شاهد صحنه‌هايي از حضور مختلط آقايان و بانوان در این مراسم در مشهد الرضا (ع) بودیم که می‌شد مدیریت شده‌تر و با برنامه برازنده‌تری اجرا شود.
همچنین جناب خان در قسمتی از این برنامه روی سن آمد و به همراه یکی از کمدین های شهر مشهد برنامه شاد و مفرحی را اجرا کرد که مورد استقبال شدید تماشاگران حاضر در ورزشگاه قرار گرفت!
نكته جالب تر اينجاست كه مسئولان باشگاه سياه جامگان که به ادعای خودشان نام باشگاه‌شان را فقط به احترام آقاي علم الهدي عوض کردند، متاسفانه حاضر نشدند از ديدگاه ايشان در زمينه حضور بانوان در ورزشگاه ها تبري كنند! و از این عجیب‌تر هم اینکه در تبلیغات و فضاسازی داخل مراسم و حتی سخنان برخی افراد، همچنان عنوان « سیاه‌جامگان » را به دفعات شاهد بودیم!
نكته ديگر در خصوص برگزاري اين مراسم عدم حضور چهره هاي ناب فوتبال و ورزش مشهد و پیشکسوتان و نام‌آوران بود و عجیب اینکه حتی مسئولان تربیت بدنی استان و مشهد و دبیر هیئت فوتبال استان و مسئول هیئت فوتبال مشهد هم غایب بودند!
سنت تقدیر و تجلیل از بازيكنان بزرگ ملي پوش نیز كاري نيكوست اما اينكه از ستاره هاي ورزش استان و مشهد غافل شد و سراغ دورترها رفت هم مصداق همان مرغ همسایه غاز است! است و ای‌کاش این اقدام مغتنم در تقدیر از جواد نکونام که با بیرون رفتن بسیاری از حاضران در مراسم همراه شد، پیشتر و بیشتر از آن از امثال رضا عنایتی و خداداد عزیزی كه سالها در مشهد بازي كردند انجام می‌شد یا حتی ورزشکاران محبوب و محجوبی چون فرهاد ظریف دیده شده و می‌شدند.
در این راستا البته تکریم یک پیشکسوت فوتبال و نیز تقدیر از محسن تركي به عنوان يكي از مفاخر بزرگ ورزشي استان اقدام مبارکی بود که در این آیین روی داد.

خط‌شكني حضور بانوان در ورزشگاه‌ها از ديار امام رضا(ع)

میزان هزينه و منبع هزینه‌کرد این مراسم نیز در جای خود جالب است چرا که طبق برخی شنیده ها شهرداری مشهد از جمله حامیان مالی این تیم عنوان شده و برای حضور مهمانان مدعو نیز رقم‌های بالایی اعلام می‌شود که می‌شد بسی کم‌هزینه تر و پربارتر برنامه را بست.
انجام هزینه های بالا در این مراسم درحالیست که براي چنين مراسمي با تدبیر بیشتر می‌شد از نيروهاي بومي و هنرمندان شاخص استان بهره برد اما علاوه بر مجريان تهراني مراسم كه احتمالا هزينه ميليوني كمي را هم براي اجراي آن نگرفته اند! چندين هنرمند غير خراساني ديگر نيز در مراسم حاضر بودند و اين در حالي است كه اكثر هنرمندان مشهدي اين روزها در سطح كشور می‌درخشند و عشق و علاقه‌شان به مشهد به مراتب کمتر از دیگران نیست.
اين در شرايطي است كه اتفاقات عجيب و غريب پيش از برگزاري مراسم در خصوص برگزار كننده و مدیریت آن و بي‌احترامي هايي كه به اصحاب رسانه صورت گرفت نیز جالب نبود كه فعلا از رسانه اي كردن آن خودداري مي‌نماييم.
از اين مسئله هم كه مجوز برگزاري اين مراسم بالاخره چگونه در دقیقه 90 و به احترام مردم شریف مشهد و علاقمندان به ورزش صادر گرديد نیز مي‌گذريم اما اينكه برخي از مسئولان شهري حاضر هستند به خاطر يك عروسك مشهور (جناب خان) دست به هركاري بزنند و از برخي خط قرمزها نيز عبور كنند، چندان راحت و قابل هضم به نظر نمی‌رسد.
كما اينكه اين مراسم آن قدر از سوي مسئولان ورزش استان و مردم با استقبال روبرو نشد والا مديركل ورزش و جوانان خراسان رضوي يا يكي از معاونينش بايد در اين مراسم حضور پيدا مي‌كرد ضمن اینکه علیرغم اخبار اولیه رئیس فدراسیون فوتبال کشور هم در این مراسم حضور نیافت.
در خاتمه از خبر خوش علی عباسی، مدیر عامل باشگاه مشهد نیز نباید به سادگی گذشت که این باشگاه قرارداد سه ساله ای با شرکت فناپ -که شاید شریک تجاری باشگاه هم بشود- امضا کرده تا در آینده مشکلات مالی این باشگاه مرتفع خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
احسان
|
United States
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
خط شکنی چیه بابا.این تفکرات خطرناک طالبانی رو کنار بزارید.بزارید ملت هم کمی نفس بکشن.زنهای بدبخت هم جزیی از همین جامعه هستن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
چرا نظرات را منتشر نکردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تابناک خراسان ترسوتر از همیشه، چیزی که به نفع خودشان است را در نظرات اعمال و منتشر می کند.
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
والا مديركل ورزش و جوانان خراسان رضوي يا يكي از معاونينش بايد در اين مراسم حضور پيدا مي‌كرد ضمن اینکه علیرغم اخبار اولیه رئیس فدراسیون فوتبال کشور هم در این مراسم حضور نیافت.
ترسیدن اون بالا تفکرات این چنین غالب باشه ومنشوری بشن واسه همین نیومدند. شما هم اینقد به مردم گیر ندین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
تابناک ترسو، دیدم نظرات مردم رو منتشر نمی کنی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار