رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي خراسان رضوي در مشهد
رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي خراسان رضوي در مشهد گفت: استفاده از دیپلماسی فرهنگی و علمی و تعاملات با دنیا، می تواند نظام را در رسیدن به اهداف عالیه خود کمک کند.
کد خبر: ۲۶۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 23 July 2016

به گزارش تابناك رضوي، رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي خراسان رضوي صبح امروز در دیدار با رئيس دانشگاه علوم اسلامي رضوي، ضمن ابراز خرسندی از حضور در فضای معنوی و علمی این دانشگاه، تلمذ و استفاده از محضر اساتید برجسته به ویژه استاد فرزانه را افتخاری بزرگ دانست.
 
حجت الاسلام ملكوتي تبار، با اشاره به شیطنت ها و دشمنی های بیگانگان برای تنگ کردن حلقه محاصره به ویژه در عرصه سیاسی، راه علاج را استفاده از ظرفیت دیپلماسی فرهنگی و ارتباط با بدنه ملت ها ذکر کرد.

وی افزود: با توجه به تجربیات خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، استفاده از دیپلماسی فرهنگی و علمی و تعامل با دنیا، می تواند موجب کمک نظام در رسیدن به اهداف عالیه باشد.

رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی با برشمردن فعالیت های این سازمان در بخش های متنوع ارتباطات علمی – دانشگاهی، فرهنگی هنری، اعزام مبلغ و... خواستار ارتباط بیشتر این دانشگاه با دانشگاه های هم سطح خود در سراسر جهان شد.

وی تبادل استاد و دانشجو، اعطای بورسیه تحصیلی، فرصت های مطالعاتی، پژوهش های مشترک، بازدیدهای علمی و دوره ای، دوره های آموزشی کوتاه مدت و دانش افزایی، ارتباطات و تبادل تالیفات، دعوت از شخصیت های بین المللی، انجام گفتگوی ادیان، نشست های وحدت اسلامی، همکاری در ترجمه منابع فاخر، برگزاری نشست های تخصصی و تربیت مبلغان توانمند برای حضور در عرصه بین الملل را از جمله موارد این همکاری ها برشمرد.

حجت الاسلام ملکوتی تبار با توجه به سمت حجت الاسلام فرزانه در هیات امناء حوزه علمیه خراسان رضوی، پیشنهاداتی مبنی بر معرفی طلاب برای حضور در عرصه بین الملل، همکاری در برگزاری دوره های ویژه طلاب آماده اعزام به خارج از کشور، همکاری در گزینش مبلغان زباندان، امکان استفاده طلاب طرح هجرت برای احتساب 2 سال خدمت در خارج از کشور را نیز ارائه کرد.

در ادامه رئيس دانشگاه علوم اسلامي رضوي، ضمن تشکر از تشکیل این جلسه، زمینه های همکاری مشترک چه در بعد حوزوی و چه در بعد دانشگاهی را فراوان دانست.

وی با توجه به فضای خوب ایجاد شده از زمان تصدی تولیت جدید آستان قدس رضوی، خواستار انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی شد.

حجت الاسلام فرزانه در پایان پیشنهاد کرد تا در جلسه مشترکی با معاونین دانشگاه، پیش نویس این تفاهم نامه تنظیم، تا ضمن انعکاس شرایط طرفین، ضمانت اجرایی نیز صورت پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار