رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد مقدس گفت: در هفته گذشته ۱۱ کیلو طلای قاچاق در مشهد مقدس کشف و ضبط شده و توزیع کنندگان آنها در بازداشت به سر می‌برند.
کد خبر: ۲۶۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ 23 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، باقر معبودی‌نژاد با بيان اين مطلب، اظهار كرد: ورود مصنوعات طلا به هر شکل به داخل کشور به منظور حمایت از تولید داخلی ممنوع بوده و هر فردی که به انجام این کار مبادرت داشته باشد علاوه بر پرداخت جریمه سنگین محموله طلایش نیز ضبط می‌شود.

وی با اشاره به سیر افزایشی قیمت طلا در هفته‌های گذشته خاطرنشان کرد: قیمت یک انس طلا به 1360 دلار رسیده بود و این در حالی است که هم اکنون قیمت هر گرم طلا حدود 112 هزار تومان بوده و بهای سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و 110 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد مقدس با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده و سایر وجوهاتی که دولت از طلافروشان دریافت می‌کند ادامه فعالیت را برای تعداد زیادی از آنها سخت کرده است خاطرنشان کرد: برخی از افراد قدیمی که در این صنف مشهور و باسابقه بوده‌اند هم اکنون فعالیت خود را ادامه نداده و واحدهای صنفی خود را تعطیل کرده‌اند.

معبودی نژاد خاطرنشان کرد: ممکن است تعدادی از افراد برای دریافت پروانه صنف درخواست داشته باشند اما به علت کم تجربگی و سابقه پایین و وضعیت نامناسب بازار به زودی از چرخه فعالیت خارج شده و لذا در صنف طلافروشان همواره ابطال پروانه کسب دیده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کسبه باید مبارزه با ورود مصنوعات طلای خارجی را بسیار جدی بگیرند تصریح کرد: عملیات گسترده‌ای برای پیشگیری از ورود این محصولات به خراسان رضوی در دست اقدام است که توزیع و فروش طلای قاچاق را با عواقبی ناگواری روبه‌رو می‌کند.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار