رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران گفت: با افزایش گرما غذاها زودتر فاسد شده و عفونی می شوند در نتیجه با مصرف آنها، ویروس و باکتری وارد بدن شده و فرد را دچار اسهال و استفراغ می‌کند.
کد خبر: ۲۶۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 24 July 2016

به گزارش تابناك رضوي، ایرج خسرونیا، در رابطه با شیوع بیماری‌های گوارشی در فصل گرما، اظهار كرد: به دلیل گرم شدن شدید هوا مواد غذایی ممکن است آلوده شده، میکروب و باکتری در آنها رشد کند، در حالی که در هوای سرد معمولاً مواد غذایی خارج از یخچال دیرتر خراب می‌شوند و غیرمصرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: هوای گرم، مواد غذایی را زودتر فاسد می‌کند، به خصوص مواد غذایی سرخ‌شدنی مثل گوشت چرخ‌کرده یا برخی غذاها مثل خامه و ماهی. زمانی که به مدت طولانی در فضا بمانند، عفونی می‌شوند و این ویروس و باکتری وارد بدن شده و فرد را دچار اسهال و استفراغ می‌کند.

خسرونیا گفت: بنابراین برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس‌ها، قبل از خوردن غذا باید دست‌ها به طور کامل شستشو داده شوند، غذاها بیرون از یخچال‌ها نمانند و از مصرف غذاهایی مثل کنسروهای مانده و تاریخ مصرف گذشته خودداری شود.

رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران ادامه داد: به دلیل گرمای هوا، مصرف آب بیشتر می‌شود که اگر از بهداشت آن مطمئن نباشیم یا آلوده باشد، باعث اسهال و استفراغ شده و و این ویروس و میکروب‌ها به سوءهاضمه و بیماری‌های گوارشی منجر می‌شود.

وی افزود: تا زمانی که حال فرد خوب نشده، از خوردن برخی چیزها مثل آب قند، نعناع و شربت باید خودداری شود و در صورت مصرف، از ترکیبات الکترولیز که در داروخانه‌ها موجود است استفاده کنند.

رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران افزود: غذاهای سرخ‌کردنی،‌چرب و سنگین در این مدت مصرف نشود و فرد در هوای خنک استراحت کند، همچنین اگر بیش از 5 بار در طول روز دچار اسهال و استفراغ شد حتماً به پزشک مراجعه کند

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار