مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از برنامه‌‎های بسیار مهم در حوزه احیای بازارهای قدیمی خراسان رضوی ورود به کشورهای آفریقایی مانند مراکش است که سابق بر این خراسان رضوی در آنها حضور داشته است.
کد خبر: ۲۶۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷ 24 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، علی رسولیان با بيان اين مطلب، اظهار كرد: اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی مسئولیت این امر را برعهده گرفته و طبق روال برنامه‌های خود در این راستا گام‌هایی را برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه تولید با هدف مصرف داخلی در ایران محکوم به شکست است، خاطرنشان کرد: برای یافتن بازارهای جدید اقداماتی در دستور کار است که لهستان، روسیه و ترکیه از جمله آنها هستند.

مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی افزود: برگزاری نمایشگاههای عرضه کالا و تخصصی و اعزام و تبادل هیئت از جمله برنامه‌هایی است که برای ارتقاء سطح ارتباط با شرکای خارجی در نظر گرفته شده است.

رسولیان با بیان اینکه حضور ایران در بازارهای آسیای میانه قدری کمرنگ شده است، خاطرنشان کرد: علت عمده این موضوع کاهش قدرت پول این کشورها است که سبب کاهش میزان تراز تجاری و قدرت خرید آنها شده است.

وی در ارتباط با دیگر کشورهای مقصد تجاری در خراسان‌رضوی، بیان کرد: کشورهای آمریکای جنوبی، خاور دور و اروپا می‌توانند خریداران مناسبی برای کالاهای خراسان رضوی باشند زیرا برخی از محصولات این استان در آن نواحی طرفداران بسیار زیادی دارند.

مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال داروهای گیاهی تولید شده در خراسان رضوی طرفداران زیادی در اروپا داشته و باید بتوان زمینه‌های این تجارت را فراهم کرد.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار