پایگاه افشاگر ویکی لیکس مجموعه‌ای از بیش از 19 هزار پست الکترونیکی مقامات حزب دموکرات آمریکا را پیش از قطعی شدن کاندیداتوری ریاست جمهوری هیلاری کلینتون منتشر کرده که در جریان آن فاش شده برنی سندرز، رقیب هم حزبی کلینتون با کمیته ملی حزب دموکرات اختلاف داشته است.
کد خبر: ۲۶۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 24 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، تعدادی از پست‌های الکترونیکی که در وب سایت افشاگر ویکی لیکس منتشر شده نشان می‌دهد که مقامات کمیته ملی حزب دموکرات از برنی سندرز و حامیانش انتقاد کرده و حتی دین یهودی‌ وی را نیز زیر سوال برده‌اند.

برخی از پست‌های الکترونیکی همچنین نشان می‌دهند مقام‌های کمیته ملی حزب دموکرات و کاخ سفید در حال بررسی عدم دعوت از مهمانان دارای سوابق مناقشه برانگیز به مراسم‌های حزب دموکرات بودند اگرچه افشای ایمیل‌های مذکور توسط ویکی لیکس در روز جمعه بدون افشای هویت کسی که این محتوای خصوصی را فاش کرده همراه بوده اما ماه گذشته میلادی برخی مقامات آگاه اعلام کردند که گروهی از هکرهای روس به کامپیوترهای کمیته ملی حزب دموکرات نفوذ کرده‌اند.

در آن زمان دبی واسرمن شولتز، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات اظهار کرد که این حمله هکری یک حادثه جدی بوده و یک مقاطعه کار خصوصی که توسط سازمان برای پاکسازی شبکه استخدام شده بود توانسته در سریع‌ترین زمان ممکن شبکه این کمیته را ایمن کرده و مهاجمان را بیرون بیاندازند.

ویکی لیکس در وب سایت خود اعلام کرده که این مجموعه جدید از ایمیل‌ها متعلق به حساب‌های هفت مقام کلیدی در کمیته ملی حزب دموکرات بوده‌اند و هشدار داد که انتشار این ایمیل‌ها بخش اول سری افشاگری‌های موسوم به "هیلاری لیکس" است.

این وب سایت هشدار داده که به زودی محتواهای بیشتری از این دست را منتشر خواهد کرد.

از جمله مقام‌هایی که ایمیل‌هایش توسط ویکی لیکس فاش شده لوئیس میراندا، سخنگوی کمیته ملی حزب دموکرات بوده است.

همچنین دیگر مقاماتی که هدف این افشاگری قرار گرفته اند شامل جردون کاپلان، مدیر مالی این کمیته و اسکات کامر، رئیس بخش تامین مالی آن هستند اما دیگر چهره‌های کمیته ملی حزب دموکرات و همچنین چهرههای رسانه‌ای و حتی مقامات کاخ سفید نیز در بازه زمانی ژانویه 2015 و ماه مه گذشته با آنها در تماس بوده‌اند.

در این ایمیل‌ها شرح داده میشود که سندرز و سازمان وی شکایت‌هایی را از کمیته ملی حزب دموکرات چه قبل و چه بعد از اینکه کمیته دسترسی کمپین انتخاباتی سندرز به فهرست مهم رای دهندگان احتمالی دموکرات را مسدود کند داشته‌اند.

کمیته ملی حزب دموکرات در دسامبر 2015 موقتا دسترسی سندرز به این فهرست را مسدود کرد که علت آن این بود که این کمیته کمپین انتخاباتی سندرز را متهم به تلاش برای دسترسی غیرقانونی به اطلاعات محرمانه رای دهندگانی که توسط کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون جمع آوری شده بود کرد.

کمپین سندرز به دنبال این اتهام زنی از کمیته ملی حزب دموکرات شکایت کرد اما حزب با سندرز توافقی را برقرار کرد و در ماه آوریل شکایت کنار گذاشته شد. ایمیل‌های فاش شده نشان می‌دهد که بعد از مناقشه دسترسی به اطلاعات محرمانه رای دهندگان همچنان مقامات ارشد کمیته ملی حزب دموکرات با کمپین سندرز خصومت داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار