مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: نخستین محموله ۱۰ تنی ماهی قزل‌آلا از خراسان‌رضوی به عراق صادر می‌شود.
کد خبر: ۲۶۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 25 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، محمدرضا مهدیزاده با بيان اين مطلب، اظهار كرد: اقداماتی نیز برای صادرات ماهی قزل‌آلا به روسیه در دست انجام است.

وی با بیان اینکه محصولات صادراتی به روسیه باید از استانداردهای ویژه‌ای برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: در همین راستا اقدامات سنجش استانداردهای مورد نیاز مزارع پرورش ماهی در خراسان‌رضوی در دست انجام هستند تا بتوان کیفیت مورد نظر کشور روسیه را تأمین و محصولات را به این کشور صادر کد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در تقسیم‌بندی‌های صادرات شیلات به روسیه سهمیه‌ای نیز برای خراسان‌رضوی در نظر گرفته شده که میزان آن هنوز مشخص نیست.

مهدیزاده با اشاره به افزایش قیمت ماهی قزل‌آلا بیان کرد: بهای این محصول به علت صادرات به کشورهای دیگر از جمله عراق و علاوه بر این بالا رفتن میزان مصرف حدود هزار تومان افزایش داشته است.

وی با اشاره به صادرات نخستین محموله 10 تنی ماهی قزل‌آلا از خراسان‌رضوی به عراق تأکید کرد: تا به حال عراق به هیچ عنوان ماهی قزل‌آلا مصرف نمی‌کرد اما در صورتی که اقبال بازار به این محموله مناسب باشد صادرات آن استمرار داشته و افزایش می‌یابد.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار