آیت الله نوری همدانی تاکید کرد:
آيت الله العظمي حسين نوري همداني گفت: با برنامه‌ریزی و کار مداوم، باید مشهد مقدس به قطب و پایگاه فرهنگی و عقیدتی جهان اسلام و مرکز پاسخگویی به شبهات و مسائل دوستداران اهل‌بیت(ع) تبدیل شود.
کد خبر: ۲۶۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 25 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، آیت‌الله‌العظمی حسین نوری‌همدانی، مرجع عالیقدر جهان تشیع در دیدار با حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، با اشاره به ظرفیت‌های موجود مشهد و سابقه تاریخی این شهر مقدس در توسعه مبانی دینی و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و کار مداوم، باید مشهد مقدس به قطب و پایگاه فرهنگی و عقیدتی جهان اسلام و مرکز پاسخگویی به شبهات و مسائل دوستداران اهل‌بیت(ع) تبدیل شود.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع افزود: توجه به گفتمان انقلاب اسلامی و تبیین آن برای زائران میلیونی حضرت رضا(ع) و معرفی ارکان، اهداف و مأموریت‌های انقلاب و نهضت اسلامی برای مردم دنیا با استفاده از شیوه‌های فرهنگی و تبلیغی از موضوعاتی است که باید در دستور کار مسئولان و متولیان امور قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام با ایادی مزدورشان در منطقه مانند آل‌خلیفه و آل‌سعود، درصددند اسلام ساختگی را جایگزین اسلام ناب و واقعی کنند از همين رو در برهه کنونی اتحاد ملت‌های مسلمان برای افشای ماهیت و مقابله با آن‌ها بسیار ضروری است.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: اکنون قدس شریف و مکه مکرمه دو پایگاه اصلی مسلمانان، در چنگال استکبار و عمال آن‌هاست و ان شاءالله با همت مسلمانان شاهد آزادی این مکان های شریف باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برپایی سفره‌های افطار در ایام ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی و توزیع غذای متبرک بین اقشار محروم و مستضعف جامعه، این اقدامات را بسیار ارزشمند توصیف و یادآور شد: بحمدالله توجه به زائران و تکریم آنان در دوران مسئولیت حجت‌الاسلام رئیسی افزایش یافته است كه امیدواریم اين اقدامات، رضایت هرچه بیشتر زائران را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر رسیدگی به موضوعات حاشیه شهر مشهد تأکید داشته‌اند، تصریح کرد: مدیریت حواشی شهر مشهد و ساماندهی اقتصادی و فرهنگی، آن گونه که از همه جهات مناسب و در شأن شهر امام رضا(ع) باشد، از دیگر مواردی است که باید به آن اهتمام داشت.

یادآور می‌شود، در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی به بیان توضیحاتی در خصوص اقدامات آستان قدس رضوی در زمینه توسعه خدمات به زائران و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی پرداخت.

منبع: پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار