یک کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی ما در حمایت از شیعیان کارآمدی لازم را ندارد، گفت: با توجه به اینکه جبهه ضد شیعی حدود 8 سال به رهبری آل سعود شکل‌گرفته است، دولت آن‌قدر که سرگرم روابط با کشورهای اروپایی است دغدغه ارتباط با کشورهای منطقه با اقلیت‌های اسلامی را ندارد.
کد خبر: ۲۶۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 25 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، مهدی صانعی کارشناس مسائل سیاسی اظهار كرد: جنایت کشمیر جدا از فجایع کشتار مسلمانان در سایر نقاط جهان مانند داغستان، روسیه و چین نیست ازاین‌رو مشکل موضع‌گیری همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: وقوع چنین فجایعی در محاصره رسانه‌ای در خلأ ارتباط رسانه‌های کلان ما در با اقلیت‌های شیعی در کشورهای غیر اسلامی است.

صانعی بیان كرد: رسانه‌های ما نباید مانند بسیاری از خبرهای دیگر با چنین فجایعی مقطعی و واکنشی برخورد کنند بلکه باید جریان حمایت رسانه‌ای استمرار یابد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: عامل دیگر زمینه ایجاد چنین فجایعی برای شیعیان در کشورهای جهان خلأ برنامه‌ریزی برای جریان‌های اسلامی و اقلیت‌های دینی از سوی مسئولین و دولت ایران است.

صانعی با تأکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی ما در حمایت از شیعیان کارآمدی لازم را ندارد، عنوان كرد: با توجه به اینکه جبهه ضد شیعی حدود ۸ سال به رهبری آل سعود شکل‌گرفته است دولت ما آن‌قدر که سرگرم روابط با کشورهای اروپایی است دغدغه ارتباط با کشورهای منطقه با اقلیت‌های اسلامی را ندارد.

وی افزود: متأسفانه میزان نفوذ ما در برخی از کشورهای منطقه مشخص نیست و هنگام وقوع چنین جنایتی ابعاد حادثه و اطلاعات موجود از آن بسیار اندک است.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: برای پیگیری با چنین مواردی باید دولت ضمن ابراز موضع ادامه فعالیت‌های پیگیری را به مردم و مؤسسات مردم‌نهاد بسپارد تا ضمن خط دهی و حمایت‌های غیرمستقیم تشکل‌های ایجادشده را هدایت کند.

صانعی با اشاره بر اینکه دولت نباید خود را وارد بازی بکند که به ضرر روابط ملی شود، تصریح کرد: تصور ما از دستگاه دیپلماسی هیجانی نباید باشد اما از سویی هدایت، حمایت و ایجاد تشکل‌های مردمی برای احصاء حقوقشان باید دنبال شود.

وی ادامه داد: امام خمینی در واکنش به خبر حمله به لبنان و اهواز در سال‌های ۶۱ و ۵۹ ابراز داشتند «مگر جوان اهواز مرده‌اند»، «مگر جوانان لبنان مرده‌اند» که این نقش تشکل‌های مردمی در کشمیر برای گرفتن حق و ایجاد امنیت را روشن می‌سازد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: پیگیری‌های بین‌المللی جنایت کشمیر ضروری است اما همان‌طور که ذکر شد باید توسط جمعیت‌های مردمی و پویای همان کشور انجام شود

منبع: پرستوها

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار