تابناک تهران- نماینده مردم تهران، با تاکید بر اینکه در برخورد با مفاسد اقتصادی به ویژه حقوق های نامتعارف نباید اسیر فضای احساسی شد گفت: راهکار و چاره درد پدیده حقوق های نامتعارف تهیه طرح و قانون شتاب زده نیست و اساسا برخورد با چنین پدیده ای شاید اصلا نیازی به قانون تازه نداشته باشد.
کد خبر: ۲۶۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹ 25 July 2016
حجت‌الاسلام احمد مازنی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این مطلب در واکنش به تهیه طرحی از سوی جمعی از نمایندگان مجلس برای وضع قانون تازه به منظور مقابله با مفاسد اقتصادی و به ویژه پدیده حقوق های نامتعارف در گفت و گو با تابناک تهران گفت: استنباط اکثریت نمایندگان، کارشناسان داخل و حتی خارج از مجلس بر این است که ما در حال حاضر در اکثر موضوعات مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تراکم قانون داریم نه کمبود قانون.

وی افزود: از سوی دیگر معتقدم با موضوعاتی همچون حقوق های نامتعارف که به صورت یک موج بر فضای سیاسی کشور سایه می اندازد و نوعا هم خواستگاه سیاسی و جناحی دارد باید برخوردی کارشناسی، اصولی و به دور از احساسات و فضاسازی ها داشت و نه اینکه اسیر موج به راه افتاده شد.  

عضو فراکسیون امید ادامه داد: در چنین فضایی بر اساس موجی که به راه افتاده است و به منظور پاسخ سریع به انتظارات افکارعمومی که از هر بخش هم به طور جداگانه انتظاراتی دارند، به طور مثال از دولت انتظار عمل سریع، از بخش قضایی انتظار برخورد شدید و سریع قضایی و از مجلس انتظار قانون گذاری؛ مسوولان به سرعت وارد عمل می شود و گاه دست به تصمیماتی می زنند که به دلیل شتاب زده بودن نه تنها مشکل مورد نظر را حل نمی کند بلکه مشکلاتی را در بخش های دیگر ایجاد می کند.

مازنی تصریح کرد: بنابراین معتقدم که نباید بر اساس موج ها عمل کرد و به نوعی در فضای احساسی خودمان درگیر موج ها شویم. بلکه باید موج ها را مدیریت کرد چرا که کشور را نمی شود برپایه موج ها اداره کرد.

وی ادامه داد: باید مسئله فیش های حقوقی نامتعارف و یا احیانا سو استفاده ها در نظام بانکی و پدیده های مثل اشرافی گری را به طور دقیق و به دور از حب و بغض های سیاسی و جناحی و همچنین به دور از احساسات بررسی کرد تا مشخص شود که مشکل از کجا است.

نماینده مردم تهران گفت: حالا ممکن است که دولت با هماهنگی سایر دستگاه ها تصمیماتی فوری و فوتی اتخاذ کند اما نباید سایر قوا به ویژه قوه مقننه دچار شتاب زدگی شود چرا که راه حل برخورد با چنین پدیده هایی شتاب زدگی نیست.

وی افزود: طرحی هم که تهیه شده است را نخوانده ام و نمی دانم از طرف کدام یک از دوستان تهیه شده است ولی معتقدم که راهکار و چاره این درد تهیه طرح و قانون شتاب زده نیست. اگر مشکل از نظارت است ما به عنوان مجلس باید وارد حوزه نظارت شویم و حتی اگر لازم شد درباره دستگاه های نظارتی هم تحقیق و تفحص انجام شود که یک تکلیف و ماموریت نظارتی مجلس هم محسوب می شود.

مازنی در خاتمه تاکید کرد: از سوی دیگر اگر مشکل از عدم اجرای قوانین است در حوزه نظارت می توانیم برخورد کنیم اگر مشکل در تراکم قانون و یا قوانین موازی است قوانین را اصلاح کنیم و دست آخر اگر نیاز به تصویب قانون جدید بود آن موقع در یک فضای آرام و کارشناسی نسبت به وضع قانون جدید عمل شود نه اینکه ابتدا به ساکن و در فضایی که زمان کافی برای بررسی دقیق و کارشناسی وجود ندارد بر پایه یک سری گزارشات و تاثیرپذیری از موج رسانه ای و افکار عمومی طرحی را تهیه کنیم.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
احسنت . اصلا برخورد با فساد نه قانون میخواهد نه سمینار نه تشکیل جلسه هیئت دولت- یادش بخیر جواب قشنگ رهبر به نامه جهانگیر در خصوص سمینار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار