گفتگوی صریح تابناک رضوی با رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی مشهد؛
رئیس کمیسیون نظارت، امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در سال 92 به بحث حقوق‌های نجومی در شهرداری مشهد ورود کردیم و طرح‌هایی را در این زمینه ارائه دادیم که متاسفانه هیچکدام تا به امروز اجرایی نشده است.
کد خبر: ۲۶۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸ 26 July 2016
علی اصغر لطفی درگفتگوی اختصاصی با تابناک رضوی افزود: یکی از چالش‌ها و درگیری‌هایی که در سال ۹۲ به آن ورود کردیم بحث حقوق‌ها و پرداخت‌ها در شهرداری بود. سال گذشته یک عده بچه حزب اللهی مدیر را شناسایی کردیم که حاضر بودند حداقل حقوق را دریافت کنند.
وی درخصوص تشریح این اقدام گفت: در همین باره لیستی را تنظیم کردیم که همه فرزندان شهید با تحصیلات بالای فوق لیسانس و دکترا با ۱۰ سال سابقه کار در آن جمع آوری شدند. اعلام کردیم که این افراد حاضرند در مصادر امور قرار بگیرند و حق مدیریت دریافت نکنند و تضمین این مساله را خودمان پیگیری می کنم. جالب است که من برای این لیست ۱۵ نفره امضا ۴ مدیر شهرداری اعم از گزینش، حراست، بازرسی و منابع انسانی را نیزگرفتم. در ادامه بنده و دکتر ستاری هم به عنوان فرزند شهید و عضو شورای شهر که با حکم شهردار عضو کارگروه نیز بودیم این لیست را امضا کردیم تا بالاخره هر بلایی سر این طرح آمد خودمان پاسخگو باشیم.
وی افزود: نهایت خروجی کار این شد که دیدیم به نتیجه مثبتی نمی رسیم؛ تا آن خبر سال گذشته رسید که بعضی‌ها در شهرداری حقوق بالای ۲۰ میلیون تومان می‌گیرند.
رییس کمیسیون نظارت، امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد در تشریح تحقیق در زمینه حقوق‌های نجومی گفت: وقتی دریافتی نجومی بعضی از آقایان را اعلام کردیم فکر کردند بلوف می‌زنیم، گفتند: این دریافتی ها کم است. خلاصه از راه‌هایی که می دانستم پیگیر مساله شدم، اسم طرف، کد پرسنلی‌اش و مبالغی را که گرفته بودند را پیدا کردیم و برای آقایان فرستادیم و خلاصه یکی پس از دیگری دریافت کنندگان مبالغ انبود را معرفی کردیم. کار که به اینجا رسید گفتند: دیگر شما ادامه ندهید و ما خودمان همکاری می‌کنیم.  
لطفی خاطر نشان کرد: قول همکاری را خود شهرداری به ما داد؛ البته شهردار و دفترش در اینگونه مواقع بسیار منصف عمل می‌کنند و من در بیان این مساله با کسی تعارف ندارم.

بیشترین حقوق مدیران شهرداری‌ها باید بین 3.5 تا 4.5 میلیون تومان باشد
وی در ادامه افزود: ادامه کار به کمیسیون‌‎ها واگذار شد و در نهایت به همراه چهار عضو از اعضای شورای شهر کار گروهی تشکیل شد. جلسات عدیده ای در این زمینه برگزار شد و دیدیم که بالاخره ابلاغ حقوق هر فردی مشخص است. مثلا مدیران شهرداری‌ها در ابلاغیه و کارگزینی‌شان بیشترین حقوق سه میلیون و 500 تا چهار میلیون و 500 تومان است که بقیه اش یا پاداش یا کارانه یا اضافه کار و....است.
رییس کمیسیون نظارت، امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: آقایان آمدند یک چیزی را پیدا کردند که بله. دریافت این مبالغ درست است، ولی منتها چون ما میزان حقوق را بر عهده شهردار و به تشخیص ایشان گذاشتیم، شخص شهردار حقوق هر معاونی را امضا می کند. بنده زیر بار نرفتم و گفتم: مگر می‌شود مثلا آقای شهردار بگوید ۵۰۰ میلیون باید بدهند .اینکه نمی‌شود؛ اصلا حق نیست.
وی گفت: کارشناس بازرسی آقای آذری نامی را دعوت کردیم که حرف بنده را تائید کرد. در عین حال توانستیم صورت جلسه ای را برای اصلاح این مهم در سال ۹۴ امضا کنیم که البته باز هم براساس آن عمل نکردند؛ به بهانه اینکه رئیس شورا رسما اعلام نکرده است و فکر کردیم تصویب نشده است. چندهفته پیش متوجه شدیم که آقایان در یک سال گذشته حتی ۳ میلیون بیشتر از صورت جلسه حقوق گرفته‌اند. در حال بررسی این موضوع بودیم که بحث حقوق‌های نجومی آغاز شد.
لطفی ادامه داد: یکی از آقایان در شهرداری طی یک سال ۳۵ میلیون تومان بیشتر از همان حق غیرقانونی قبلی حقوق گرفته است. من همان جا گفتم که باید با اینها برخورد شود و پول‌ها بازگردانده شود، ولی باز متاسفانه هیئت رئیسه شورا گفتند: نه؛ در سال 95 آهسته آهسته درست می‌شود و میزان آنها کم می‌شود.
وی تاکید کرد: قبل از نوشتن مصوبه نیز کسانی بودند که بالاتر از سقف ۲۵ میلیون گرفته اند که اسنادش نیز موجود است. بنده در زمان بازداشت کرباسچی مشغول به خدمت در بازرسی بودم و تجربه اینکار را داشتم.

مرتضوی در قضیه حقوق تابع نظرشوراست
لطفی درخصوص واکنش شهردار مشهد درخصوص دریافت حقوق‌های نجومی در شهرداری گفت: شخص شهردار معتقد است هر چه شورا بگوید همان را انجام می دهد. حتی یکبار گفت: اگر شورا بگوید بنده باید پنج میلیون تومان بگیرم مشکلی ندارم، منتها تکلیف بنده را روشن کنید و اینکه مرا وارد این چالش‌ها نکنید که البته این سخنی درستی است.
وی افزود: اگر شورا واقعا محکم‌‌ بایستد حتی نظر شخص بنده را هم شهردار مجبور است اعمال کند؛ یعنی به مدیران بی کفایت بگوید آقا خوش آمدید. ولی متاسفانه ذهنیت این دوستان که من بارها نیز گله کرده ام چیز دیگری است. متاسفانه دوستان خودشان اقتصادی - سیاسی هستند و به جاهایی وصل؛ لابی می‌کنند و‌ خیلی از چیزها را هم خراب می کنند. اصلا شاید روزی همه این چیزها را کتاب کردم. نمی دانم...
رییس کمیسیون نظارت، امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهرمشهد تاکید کرد: همه اینها به کنار! ما چه کارهایی کردیم نطق‌ها و سخنرانی‌های ما اگر واقعا عملیاتی می‌شد در این چهار ساله خیلی کارها می‌توانستیم انجام دهیم؛ خدا وکیلی شما بگوید تاکنون در پارک‌ها، فروشگاه‌ها و .... چه اقدام انقلابی را انجام داده‌ایم که اگر مثلا ما نمی‌بودیم، نمی‌شد؟
لطفی در ادامه گفت: طرحی را در شورا ارائه دادم که تنها سه نفر امضا کردند، براین اساس سقف دریافتی شورا ۳ میلیون و شهرداری ۱۰ میلیون تومان است؛ اینها بیایند تا آخر شورای چهارم این را عملیاتی کنند. من وقتی می خواهم طرحی را بنویسم شب پیامکی را با رمز "یا حسین" برای سایر اعضا ارسال می کنم و هر کسی که "یا حسین" بگوید فردا میروم از همان فرد امضا می‌گیرم. فعلا سه نفر حاضر به امضای این طرح شده اند.

اصولگرایی به سوسولگرایی تبدیل شده
لطفی خاطرنشان کرد: متاسفانه در همین اطراف مشهد عده ای که فعلا اسم نمی برم با سرمایه‌های بیت المال کاخ ویلاهایی ساخته اند، خب این پول‌ها جز از محل حرام آمده است؟
رییس کمیسیون نظارت، امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهرمشهد گفت: حتی رهبر انقلاب در برهه ای فرمودند: "اگر کسی ماشین شخصی دارد چرا از ماشین دولتی استفاده می‌کند؟" وقتی این تاکیدات رهبر معظم انقلاب را فراموش می کنیم اصول گرایی می‌شود سوسول گرایی...
وی افزود: در بحث حقوق‌های نجومی هر تلاشی بود انجام دادیم، اما اکثرا به طرف دیگر تمایل دارند، به طوری که ما هر چه می گویم مخالف آن عمل می کنند.
رییس کمیسیون نظارت، امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: البته دومدل اقلیت در شورا داریم. مثلا یکی از آقایان طی مصاحبه ای گفتند: مشکلی در حقوق و مزایا نیست که من واقعا ناراحت شدم که ایشان از کجا به این حجت شرعی رسیده است که مشکلی وجود ندارد.
لطفی ادامه داد: بر اساس یکی از جلسات غیر علنی اعضای شورای شهر درخصوص حقوق‌های نجومی بازرسی کل کشور باید تعیین تکلیف کند و حتی ممکن است یقه ما را هم بگیرند که شهردار براساس مصوبات شورا عمل کرده و اخذ این مبالغ بر خلاف مصوبات غیر قانونی نبوده است.
رییس کمیسیون نظارت، امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد در پایان اظهار امیدواری کرد: دنبال این نیستیم که شهردار و مدیران دچار مشکل شوند، بلکه می‌ خواهیم به اصل دین ایمان بیاوریم تا کارها خلاف دین نباشد و البته هدایتی باشد برای تمام کسانی که می‌خواهند در سال آینده نامزد شورای اسلامی شهر شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار