آخرین اظهارات محسنی اژه ای درباره موسسه ثامن الحجج:
محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضا گفت: ثامن الحجج اصلا موسسه نیست، بلكه یک شرکت تعاونی اعتبار است.
کد خبر: ۲۶۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 26 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، محسني اژه‌اي با بيان اين مطلب كه دلیل طولانی شدن رسیدگی به پرونده موسسه ثامن الحجج گستردگی بسیار زیاد شاکیان و مبالغ رد و بدل شده است، اظهار كرد: علت اطاله کار این است برخی از این موسسات حساب و کتاب روشنی ندارند و میزان سپرده گذاری و تسهیلات اعطایی و طلبی که از مردم دارند معلوم نیست.

وي با اشاره به اينكه برخی به عنوان کلاهبردار می خواهند از این موسسات شکایت کنند، بيان كرد: باید میزان بدهی موسسه معلوم شود و دادستان باید میزان کلاهبرداری را مشخص کند، برخی موارد مالی قابل تفکیک است ولی در کلاهبرداری باید گفت متهم سر شاکی اینقدر کلاه گذاشته است.

ثامن الحجج اصلا موسسه نيست

سخنگوي دستگاه قضا با بيان اين مطلب كه ثامن الحجج اصلا موسسه نیست، گفت: ثامن الحجج یک شرکت تعاونی اعتبار است و نمی تواند بیرون از اعضای خود اعتبار بگیرد. ۵٠٠ شعبه در سراسر کشور و ٢ میلیون سپرده گذار دارد و ١٢ هزار میلیارد از مردم پول دريافت كرده است.

وي ادامه داد: در دفتر او که می رویم هیچ چزي نیست، همه کارها به یک آدم منحصر شده و دادستانی و بانک مرکزی نهایتا تلاش کرده اند حساب و کتاب او را روشن کنند. این فرد مدعی بود ٢ میلیون و ۴٠٠ هزار سپرده گذار دارم. چقدر تسهیلات داده و با چه نرخی این تسهیلات را اعطا کرده است؟

محسني اژه‌اي افزود: حتی با یک بانک توافق کرده ١٣٠٠ میلیارد تومان با نرخ ۶ درصد یا ۴ درصد وام بدهد. او نیز این مبلغ را با نرخ بالاتر به مردم داده است. یعنی یک کاغذ صوری رد و بدل کرده اند و ٢ درصد سود می گیرند كه اینها از روز اول مشخص نبوده است.

سخنگوي دستگاه قضا تأكيد كرد: هيچ‌كدام از این شرکتها حتی موسسه مالی و اعتباری هم نیستند و شرکت تعاونی اعتبار هستند که از وزارت تعاون مجوز دارند. بانک مرکزی به آنها اعلام كرده شرایط را به جا بیاورید و مجوز بگیرید اما چون شرايط را سخت ديدند، نرفتند مجوز بگیرند.

منبع : فرهیختگان آنلاین

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
فریدون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
واقعا یعنی آنقدر نظام بانکی ما بی در و پیکر است باورش سخته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
مسئولین محترم چندسال است امثال ثامن الجج فعالیت میکننند شما خواب بودید
500شعبه زده خواب بودید
اگرکسی 500مرکز کلاه برداری وربا خواری بزند شما خوابید
اگر کسی 500 مشروب فروشی میزد شما چه میکردید
درتمام این مدت چه کسی باید به مردم بدبخت اطلاع میداد در تمام سردرب این مراکز نوشته با مجوز رسمی بانک مرکزی
شما اگر یک کلمه مغازه با نام مشابه امریکایی باشد پدرش را درمیاورید حال کجا بودید
دومیلیون نفر پول گذاشته اند در تلویزیون از اینها تبلیغ کرده اند در تلویزیون از طرفشان به مردم جایزه داده اند چه کنند مردم بیچاره
خدا وروز جزایی هم هست
سبزواری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
فکر کنیم کم کم بگویند اصلا ثامن الحججی وجود نداشته مردم هم پولی ندارند.باباجان خودتان میگویید 500 شعبه در ایران دارد و چندین کارمند که براشون بیمه و مالیات داده شده انوقت کجا بودید حالا میگویید اشلا نبوده بابا بخدا این ملت مظلوم را ول کنید خدا رو خوش نمی اید .فکر کنیم فردا هم بگویید اصلا بانک مرکزی هم وجود ندارد
مجتبي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
تمامي إسناد و مدارك موجود نشون ميده اين موسسه مجوز داشته ، از تقديرنامه هاي اهدايي بانك مركزي با اسم موسسه ثامن الحجج ، دريافت پول از طرف بانك مركزي ، تاييديه تبليغ اين موسسه در صدا و سيما از طرف بانك مركزي ، حضور مأمورين نيروي انتظامي جهت حفظ و حراست از شعبات ، وجود بيش از ٥٠٠ شعبه در سراسر كشور و در بهترين نقاط شهر با تابلوي بزرگ تحت نظارت ، تبليغات گسترده در شهرها و فرودگاهاي كشور ، تيم داري و پخش بازيها از صدا و سيما با اسم موسسه ثامن الحجج ، همكاري بسياري از بانكهاي كشور ، وجود ارم بانك مركزي و هك شدن تحت نظارت بانك مركزي بر روي دفترچه هاي سپرده گذاران ، تنها بخشي از شواهد غير قابل إنكار وجود اين موسسه هست
آذر نوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
ما نمیدونیم چیکار کردیم فقط به تابلویی که در ملاء عام بزرگ زده بودن ونوشته بودن تحت نطارت بانک مرکزی اعتماد کردیم حالام تورو به خدا ودین ووجدانتون به داد ما مشترکین برسین که هرکدوم هزار مشکل داریم وٱبروهامون به خطر افتاده،بیاین مردونگی کنین ونزدیک دومیلیون انسان آبرو دارو ازاین مهلکه نجات بدین،چه کسانی که سکته کردن ومردن،چه کسانی که اثاث منزلشون وسط کوچه ریخته شده،منتطر امداد رسانی دولت وقوه قضاییه هستیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار