یکی از مراجع عظام تقلید با انتقاد از مهریه‌های سنگین و نامتعارف، زندانی کردن مرد به خاطر مهریه را صحیح ندانست و مهریه‌های بالا را باطل عنوان کرد.
کد خبر: ۲۶۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 26 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی و جمعی از مقامات قضایی استان از اقدامات متنوع و مهم صورت گرفته توسط مجموعه قضایی استان تقدیر کرد.

وی با تأکید بر لزوم تلاش در جهت استقرار کامل قانون و شرع بر تمام مناسبات اجتماعی، تلاش‌های انجام‌شده در زمینه سالم‌سازی اجتماعی به‌ویژه در حوزه تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق و فراهم کردن زمینه آزادی تعدادی از زندانیان مهریه را اقدامی ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: اصل بر اعسار زوج است و زندانی کردن مرد به خاطر مهریه صحیح نیست.

این مرجع و عالم تشیع با انتقاد از وضع مهریه‌های سنگین و نامتعارف گفت: بسیاری از مهریه‌هایی که با چنین شرایطی وضع می‌شود، کالعدم محسوب شده، باطل است و مهرالمثل تعلق می‌گیرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به مسائل نظام بانکی افزود: عملیات بانکی باید مبتنی بر شرع مقدس اسلام باشد تا ان‌شاء‌الله شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد باشیم.

وی همچنین به آسیب‌های فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: این فضا آحاد جامعه را تهدید می‌کند و مسئولان باید یک شبکه سالم ملی در فضای مجازی ایجاد کنند تا ضمن بهره‌مندی از پیشرفت‌های بشری از مفاسد آن پیشگیری بعمل آید.

منبع: روابط عمومي و ارتباطات دادگستري خراسان رضوي

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار