احمد توکلی در گفتگو با تابناک:
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: نمی شود به مردم گفت شما آزادی بخورید یا گفت شما نانتان را بخورید و حرف زیادی نزنید، حکومت اگر می خواهد سالم باشد، باید مردم را مهمیز نزند و مردم آزاد باشند حرفشان را بزنند.
کد خبر: ۲۶۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 26 July 2016
احمد توكلي در گفتگوي اختصاصي با تابناك، با بيان اين مطلب كه جنبه‌هاي مختلف زندگي باهم در آميخته‌اند، افزود: نمي‌توان مرز روشني بين وجوه متفاوت حيات فردي و اجتماعي كشيد، چرا كه واقعيت زندگي مزجي است و جنبه‌هاي مختلف زندگي با هم درآميخته‌اند.
وي ادامه داد: تقدم و تأخر توسعه سیاسی و توسعه اقتصادی بیشتر رتبی است تا عینی. یعنی شما می گویید اهمیت این یکی بیشتر است. شما در زندگی واقعی به آزادی احتیاج دارید، برای اینکه حرف بزنید. یعنی وقتی حرف اقتصادی می زنید، حرف سیاسی می زنید و کار سیاسی می کنید، به آزادی احتیاج دارید.
توکلی اضافه کرد: لذا بنده اگر قائل به تقدم باشم، به تقدم رتبی قائل هستم. من آزادی را برای تعالی یک ملت خیلی مهم می دانم. ولی یک ملت همان طور که به آزادی احتیاج دارد به نان هم احتیاج دارد.
وی تأكيد كرد: نمی شود به مردم گفت شما آزادی بخورید یا گفت شما نانتان را بخورید و حرف زیادی نزنید. بنابراین حکومت اگر می خواهد سالم باشد، باید مردم را مهمیز نزند و مردم آزاد باشند حرفشان را بزنند. البته شاید وقتی حرف بزنند حرف حساب نزنند، ولی حرف ناحساب هزینه آزادی داشتن است، هدایت افرادی که حرف ناحساب می زنند، خرج آزادی است.
وي در پايان با بيان اين مطلب كه اگر نان نباشد آزادي و دين هم نيست، گفت: من این بحث های توسعه سیاسی و اقتصادی را زائد می دانم. حداکثر می گویم آزادی تقدم رتبی دارد و از نظر اهمیت خیلی مهم تر است، ولی از نظر واقعی نان مهم تر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار