رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی بابیان اینکه بیش از 70 درصد جوانان از توجه دولت و مدیران راضی نیستند، وضعیت بیکاری جوانان در کشور را فراتر از حد استاندارد دانست.
کد خبر: ۲۶۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 27 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، حسین مقصودی با بیان اینکه امروز ما در سراسر کشور مدیون شهدای دفاع مقدس هستیم، اظهار کرد: ناامنی‌های بسیاری در کشورهای اسلامی به وجود آمده ولی به برکت خون شهدا و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی امنیت و آرامش در کشور ما حکم فرا شده است.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به‌عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، افزود: نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه استان، فرمانداران و شهرداران باید پیام مقام معظم رهبری را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند و اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ریشه و زیربنای قدیمی دارد که رهبر معظم انقلاب از سال 90 شروع به پایه‌گذاری منویات اقتصاد مقاومتی کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون به محصول اقتصاد مقاومتی که مورد تأکیدات ویژه رهبری و نمایندگان مجلس بوده به‌درستی دست پیدا نکرده‌ایم.

مقصودی با بیان اینکه مشکلات و چالش‌های متعددی در سطح ملی به وجود آمده است، بیان کرد: کشورهای غربی هنگامی‌ که دیدند از راه تحریم و جنگ نمی‌توانند به کشور ما ضربه بزنند با تلاش‌های فراوان گسل‌های مذهبی و اقتصادی را فعال کردند و اکنون اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی، پروژه ایران هراسی، کاهش قیمت نفت و اثرات تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی همچنان مانده است.

وی وضعیت بیکاری جوانان در کشور را بیش‌ از حد استاندارد عنوان کرد و گفت: امروزه ما در حال مقابله در جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی هستیم و فعال‌سازی این دو گسل از جنگ‌های دیگر اثرات منفی بیشتری دارد لذا در دوران دفاع مقدس نقطه مقابل ما مشخص بود ولی در جنگ کنونی دشمنان ما در نقاطی همانند داخل و خارج کشور، همسایگی ما و نقاط حساس کشور هم حضور دارند.

وی مهم‌ترین راه پیروزی جمهوری اسلامی در جنگ‌های فرهنگی و اقتصادی را پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: برای اجرای درست اقتصاد مقاومتی باید از نیروی داخلی کشور استفاده شود و باید در این مسیر مسؤولان به جوانان کشور توجه کنند چراکه با توجه به وجود بالغ‌بر 28 میلیون جوان در کشور درصد فراوانی از آن‌ها مدعی هستند دولت و مدیران اجرایی به آن‌ها توجه نمی‌کنند بنابراین باید از ظرفیت نیروی جوانان به‌خوبی بهره‌برداری شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی اضافه کرد: در بحث سمت‌های مدیریتی به تخصص‌های جوانان توجه نشده است و این دغدغه به‌عنوان نقطه خطرناکی در سطح ملی تلقی می‌شود.

وی بابیان اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری به ثمر رسیدن اقتصاد مقاومتی نیازمند اتحاد و همدلی است، عنوان کرد: منابع مالی، نیروی انسانی و منابع معدنی در خراسان رضوی به‌عنوان رکن اصلی کارآفرینی دیده می‌شود.

مقصودی با اشاره به منابع سرشار استان در زمینه‌های مختلف، افزود: محصولاتی همانند انار، گلابی، زعفران، زرشک و زیره در شهرستان‌های استان به تولید می‌رسد که حتی در سطح جهانی حرف اول و دوم را می‌زند و باید با تلاش مسئولان حوزه‌های کشاورزی و دامپروری بیش‌تر از گذشته فعال‌سازی شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه نهادهای دولتی و نمایندگان مجلس باید بدانند مسؤولیت خود را باید درراه خدمت بی‌منت انجام دهند، افزود: مسئولان اجرایی باید جناح‌بازی‌های سیاسی را کنار بگذارند چراکه بینش سیاسی داریم اما راهکار سیاسی برای حل مشکلات مردم نداریم بنابراین مدیران باید در راه شفاف‌سازی به مردم قدم بگذارند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار