باحضور رئیس سازمان محیط زیست صورت گرفت؛
با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور واحد کلرالکالی پتروشیمی بندر امام از دور خارج شد و طرح تصفیه خانه مرکزی پتروشیمی بندرامام افتتاح گردید.
کد خبر: ۲۶۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 27 July 2016
واحد کلر آلکالی پتروشیمی بندرامام که بر اساس طراحی اولیه با فرآیند جیوه در حال فعالیت است با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و شاهدایی معاون وزیر نفت از مدار خارج شد و تغییر فرآیند آن در دستور کار قرار گرفت.

اجرای طرح تغییر فرآیند واحد کلرآلکالی و حذف جیوه به سه فاز تقسیم شده است: در فاز نخست، سیستم ابزار دقیق و کنترل واحد که نیوماتیک بود به تازه ترین فناوری FCS-DCS مجهز شد و در ابتدای سال ٩٥ به بهره برداری رسید.

فاز دوم این طرح، تامین لیسانس، تامین الکترولایزرهای سیستم ممبراین و تهیه اسناد مهندسی پایه است.

در این فاز با صاحب دانش واحد (شرکت دنورا که هم اکنون مالکیت آن به شرکت آلمانی تیسون گروپ واگذار شده است) برای انجام فعالیتهای ذکر شده توافق حاصل شد.

همچنین با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و معاون وزیر نفت آغاز عملیات احداث طرح تصفیه خانه مرکزی پساب صنعتی در پتروشیمی بندر امام کلید خورد.

با بهره برداری از این تصفیه خانه که بزرگ ترین تصفیه خانه فاضلابهای صنعتی در پتروشیمی بندر امام به شمار می رود روزانه علاوه بر ٤٠ هزار متر مکعب پساب صنعتی و بهداشتی مجتمع، حدود ٨٠ درصد از پساب های مزبور بازیافت می گردد.

با افتتاح این پروژه در پتروشیمی بندرامام، علاوه بر متمرکز شدن تصفیه خانه ها، بازیافت ٨٠ درصد پسابها نیز صورت خواهد گرفت که افزون بر کمک به حفظ محیط زیست، بازگشت دوباره منابع مصرف شده زیست محیطی به چرخه صنعت را نیز در بر خواهد داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار