جزئیات برنامه های ابتکار در هفتمین سفر به خوزستان؛
معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور که به خوزستان سفر کرده است، در چند مراسم با محوریت محیط زیست حضور پیدا کرده است.
کد خبر: ۲۶۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 27 July 2016
امضای قرارداد فروش گازهای همراه نفت به بخش خصوص

قرارداد جمع آوری گازهای همراه نفت که با هدف توجه به مسائل زیست محیطی در دستورکار این شرکت قرار گرفته به امضای نمایندگان دو شرکت بخش خصوصی و مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب رسید.

در مرحله نخست انجام مزایده مقدار ۴٢ میلیون فوت مکعب در روز از چهار میدان زیر پوشش شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به دو شرکت هیربد نیرو و تامکار به فروش خواهد رسید.

ابتکار در این خصوص گفت: متاسفانه گازهای همراه، سال ها درکشور ما باعث هدررفت و آسیب های جدی اجتماعی می شده است و این معضل زیست محیطی نقش مهمی در افزایش میزان گازهای گلخانه ای و رتبه بندی کشورما در این زمینه داشته است.

وی ادامه داد: تمامی تلاش ها در جامعه بین المللی برای این است که دمای زمین به دو درجه سیلیسیوس نسبت به دوران قبل از صنعتی شدن نرسد.

از «امضای فروش گازهای همراه نفت به بخش خصوصی» تا «آغاز ساخت مدرسه طبیعت اهواز»

رئیس حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: انعقاد این قرارداد در خوزستان یک گام اجرایی بسیار با اهمیت در جهت تحقق اهداف بین المللی است.

وی همچنین به ابلاغ سیاست های محیط زیستی رهبر معظم انقلاب در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال قبل ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست توسط رهبر معظم انقلاب را داشتیم که یک انرژی و قوت قلب زیادی را به محیط زیست کشور وارد کرد.

 

حذف جیوه از فرآیند تولید مجتمع پتروشیمی بندرامام 

با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور آئین حذف جیوه از فرآیند تولید مجتمع پتروشیمی ماهشهر انجام شد.

تغییر فرآیند واحد واحد کلر آلکالی پتروشیمی بندرامام در سه فاز تجهیز به سیستم ابزار دقیق، تامین لیسانس، تامین الکترولایزرهای سیستم ممبراین و مهندسی تفصیلی و تامین دیگر اقلام مورد نیاز در دستور کار قرار دارد.

 

بهره برداری از تصفیه خانه پساب پتروشیمی ماهشهر

سپس عملیات اجرایی احداث سامانه تصفیه پساب پتروشیمی بندر امام شهرستان بندرماهشهر با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بهره برداری شد.

تصفیه خانه پساب مجتمع پتروشیمی بندر امام از بزرگترین تصفیه خانه های صنعتی کشور است که با ظرفیت تصفیه ۴۰ هزار مترمکعب پساب در روز، تمامی مراحل تصفیه فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیک را انجام داده و و جریان خروجی آن تمامی الزامات سازمان محیط زیست را برای تخلیه به دریا دارد.

گفتنی است در آیینی، تصفیه خانه مجتمع پتروشیمی تخت جمشید در سایت ۲ منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر بهره برداری شد که بخشی از آب مورد نیاز پتروشیمی تخت جمشید را تامین می کند.

 

آغاز عملیات اجرایی نخستین مدرسه طبیعت در اهواز

عملیات اجرائی نخستین ‘مدرسه طبیعت’ در خوزستان سه شنبه شب با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شد.

مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: نخستین مدرسه طبیعت در خوزستان با حمایت مالی سازمان آب و برق خوزستان ساخته و تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: این مدرسه در پایان کارگاه آموزشی که با حضور استاد وهاب زاده بنیانگذار مدارس طبیعت در ایران برای تسهیلگران طبیعت که قرار است مسئولیت هدایت کودکان را در این مدرسه به عهده بگیرند کلنگ زنی شد.

این فعال محیط زیست تاکید کرد: هدف از راه اندازی مدارس طبیعت در کشور پرورش نسلی است که نگاهش به مواهب طبیعی همچون نگاهش به فضلیت های اخلاقی غیرقابل معامله باشد

مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: قرار است دومین مدرسه طبیعت در خوزستان با همکاری یکی از خیران در ماهشهر ساخته شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار