یک استاد عکاسی با اشاره به ظرفیت‌های مشهد در هنر عکاسی اظهار کرد: مشهد قطب عکاسی کشور است.
کد خبر: ۲۶۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ 27 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، بیتا بابلیان، در نشستی با موضوع ملاقات عکاسی با هنر معاصر در حوزه هنری خراسان رضوی اظهار کرد: در پیرامون ما همه چیز در حال تغییر است و به واسطه توانمندی‌هایی که تکنولوژی به انسان داده، هنر عکاسی نیز دستخوش پیشرفتی چشمگیر شده است.

وی با تاکید بر توجه به موضوعات میان‌رشته‌ای در هنر عکاسی، عنوان کرد: دنیای امروز به واسطه تغییر نگرش‌ها در علم و هنر ساختار بسته‌ای ندارد و هنر عکاسی نیز در این مسیر به سمت هنر معاصر سوق داده شده است.

بابلیان ابراز عقیده کرد: متاسفانه امروزه علاقه به هنر عکاسی ناکام مانده است.

این عکاس مشهدی در ادامه سخنان خود در خصوص مبحث بیان که یکی از موضوعات عکاسی است، خاطرنشان کرد: بیان با زبان متفاوت است و دغدغه هنر نیز همین بیان است. این موضوع می‌تواند هر لحظه‌ هنری را رقم زده و خلق کند. البته نوع بیان‌ها از گذشته تا امروز تغییر کرده است.

وی عنوان کرد: با تغییر نحوه بیان رفتار و اخلاق نیز تغییر پیدا می‌کند. امروز انسان به شدت به سمت ذهنیت‌گرایی حرکت کرده و بیان وی متفاوت شده است.

این استاد عکاسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هنر عکاسی در مسیحیت گفت: هنر مسیحیت نمی‌تواند بر مردم خود تاثیر گذارد. به عنوان نمونه نقاشی‌های مسیحی به این سمت رفته که بیشتر موضوعاتش عذاب و پاداش است.

وی تصریح کرد: روال اجتماعی شدن هنر از قرون 18 و 19 آغاز شد و اوایل قرن 20 نیز این مساله اهمیت بیشتری یافت. در کنار این جریانات و جنگ جهانی، انسان توانست تجربیاتی عالی به لحاظ اندیشه و تفکر کسب کند.

بابلیان با بیان اینکه متاسفانه امروزه به دلیل اجتماعی شدن بیشتر موضوعات جامعه مراکز زیادی به صورت جدی وجود ندارد، یادآور شد: دغدغه اجتماعی امروز وارد هنر شده، به طوری که روز‌به‌روز شاهد رواج عکاسی‌های موبایلی با اشکال مختلف هستیم.

وی اضافه کرد: امروز خیلی‌ها عکس‌های زیادی را با موبایل خود می‌گیرند اما در هنر عکاسی عنوانی به نام «عکاسی با موبایل» نداریم.

منبع: ايسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار