مديرعامل اتوبوسراني مشهد مطرح کرد:
مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري مشهد با اشاره به تقسیم هزینه های حمل و نقل عمومی بر سه بخش، شهروندان شهرداری و دولت، اظهار کرد: درحال حاضر دولت سهم خود را پرداخت نمی کند و شهرداري اين هزينه را تقبل کرده است.
کد خبر: ۲۶۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 28 July 2016
علي اصغر نيشابوري در گفتگوي اختصاصي با تابناك رضوي با اشاره به مصوبه شوراي شهر مشهد مبني بر دريافت كرايه نقدي از شهروندان، اظهار كرد: بعد از اجراي اين مصوبه شاهد افزايش 8درصدي پرداخت خدمات بوده‌ايم، اما با اين وجود باز هم پيش‌بيني حدود 15درصد عدم پرداخت را داریم.
وي در ادامه با بيان اين مطلب كه عدم پرداخت كرايه كيفيت خدمات اتوبوسراني را تحت شعاع قرار مي‌دهد، گفت: با توجه به اينكه طي ساليان اخير هيچ يارانه‌اي براي بليط توسط دولت پرداخت نشده و تمام این هزینه را شهرداري تقبل کرده است، عدم پرداخت كرايه از سوی شهروندان ما را در تنگنا قرار مي‌دهد و باعث مي‌شود آنطور كه شايسته است نتوانيم خدمت رساني كنيم.
مديرعامل سازمان اتوبوسراني مشهد از فرسودگي 35درصد ناوگان اتوبوسراني این شهر خبر داد و افزود: هزينه نوسازي ناوگان اتوبوسراني مشهد چیزی در حدود 250 ميليارد تومان است كه متاسفانه دولت هيچ كمكي تاكنون نداشته، لذا شهرداري پیشنهاد داده است كه پنجاه درصد اين مبلغ توسط دولت، و الباقي توسط شهرداری پرداخت شود.
نيشابوري با بيان اين مطلب كه در ناوگان اتوبوسراني مشهد كمبود اتوبوس نداريم، گفت: ظرفيت اتوبوس ها فقط به تعداد صندلي‌هايش نيست و فضاي خالي براي ايستادن هم طراحي شده است.
وي افزود: با اين وجود اگر در خطوطي ازدحام جمعيت را مشاهده کنیم قطعاً جلوگيري مي‌كنيم و اتوبوس اضافه را به خط اعزام خواهیم کرد.
مديرعامل سازمان اتوبوسراني مشهد ادامه داد: در مجموع طی شبانه روز بخشي از ظرفيت این ناوگان بلااستفاده است و بعضي اتوبوس‌ها حتي يك سوم ظرفيت صندلي‌شان خالي است که این امر تضیع منابع عمومي محسوب می شود.
نيشابوري با اشاره به گرم شدن هوا، گفت: تمام اتوبوس‌هايي كه داراي كولر هستند را موظف كرديم بدون استثناء در زمان سرويس دهي كولر را روشن كنند و اگر راننده‌اي تخطي كند همكاران ما برخورد مي‌كنند و مردم هم درصورت مشاهده مي‌توانند به سازمان اتوبوسراني گزارش دهند.
وي در بخش دیگری از سخنان خود قيمت تمام شده بهاء بليط در بخش خصوصي را 800 ، و در بخش دولتي 1070تومان عنوان كرد و گفت: طبق قانون يك سوم بهاء خدمات حمل و نقل عمومي توسط شهروندان، يك سوم توسط دولت و يك سوم توسط شهرداري بايد پرداخت شود، اما الآن دولت سهم خود را پرداخت نمی کند و شهرداري عده دار پرداخت این هزینه شده است.
مديرعامل سازمان اتوبوسراني مشهد در پايان خاطرنشان كرد: دليل گران‌تر بودن بهاء خدمات در بخش دولتي نسبت به خصوصي، خدماتي نظير احداث پايانه‌ها، خطوط بي‌آرتي و ويژه و تعميراتي است كه اتوبوسراني انجام مي‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار