تابناک کهگیلویه و بویراحمد
در این بین عدل هاشمی پور تنها نماینده ی استان بود که در این خصوص موضع صریحی گرفت اما تاجگردون و زارع هنوز در این خصوص واکنشی از خود نشان نداده اند.
کد خبر: ۲۶۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 30 July 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،محمد علی وکیلی نماینده ی کهگیلویه و بویراحمدی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، احضار جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس شورای اسلامی را در دستور کار مجلس ندانست. این در حالی است که این روزها در استان کهگیلویه و بویراحمد صحبت از سخنان توهین آمیز وزیر ارشاد به مردم کهگیلویه و بویراحمد است که البته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویر احمد معتقد است در سخنان وزیر ارشاد توهین مستقیمی صورت نگرفته است.
در این بین عدل هاشمی پور تنها نماینده ی استان بود که در این خصوص موضع صریحی گرفت اما تاجگردون و زارع هنوز در این خصوص واکنشی از خود نشان نداده اند.
وکیلی در پی شکایت از یالثارات،احضار جنتی در دستور کار نیست
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: احضار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار مجلس است
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از احضار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس خبر داد. البته نه برای موضوع سخنان وی در خصوص منطقه ی بهمئی بلکه درباره واکنش کمیسیون متبوعش به جشن حاشیه‌ساز حافظ .
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از احضار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره واکنش کمیسیون متبوعش به جشن حاشیه‌ساز حافظ با بیان اینکه با این گونه موارد برخود جدی خواهیم داشت، از احضار علی جنتی به مجلس خبر داد و تاکید کرد: اینگونه هنجارشکنی‌ها در حوزه فرهنگی نمره منفی را برای وزیر ارشاد در پی دارد.احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم، درباره واکنش کمیسیون متبوعش به جشن حاشیه‌ساز حافظ، اظهار کرد: قاعده کلی کمیسیون فرهنگی مجلس این است که در مقابل این‌گونه اقدامات که با آموزه‌‌های اسلامی در تناقض است و گسترش ناهنجاری و ولنگاری فرهنگی‌ را به دنبال دارد، برخود جدی انجام دهد.وی با تاکید بر اینکه اینگونه هنجارشکنی‌ها در حوزه فرهنگی نمره منفی را برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی دارد، متذکر شد: قطعاً پس از اولین جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس در روزهای آینده، موضوع احضار علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای توضیح درباره اقدامات هنجارشکنانه جشن حافظ بررسی می‌کنیم.
وکیلی:رسیدگی به تیتر توهین یالثارات مهمتر است
نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اظهار بی‌اطلاعی خود نسبت به احضار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم به بهارستان از رسیدگی به تیتر توهین آمیز نشریه «یالثارات» به هنرمندان در هئیت نظارت بر مطبوعات خبر داد.

محمد علی وکیلی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با احضار علی جنتی برای ارائه توضیحات به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: چنین مسئله‌ای تاکنون در مجلس توسط اعضای کمیسیون فرهنگی مطرح نشده است و در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار ندارد.
وکیلی در پی شکایت از یالثارات،احضار جنتی در دستور کار نیست
وی در پاسخ به اینکه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در یکی از گفتگوهای خود مسئله احضار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به علت «جشن هنجارشکنانه حافظ» مطرح کرده است، گفت: ایشان به عنوان یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجاز به بیان دیدگاه‌های خودش است، ولی تاکنون در ارتباط با جشن حافظ در کمیسیون فرهنگی صحبتی صورت نگرفته است و علی جنتی وزیر ارشاد اسلامی به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی احضار نشده است.

نماینده مجلس تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر با اعلام اینکه اولویت‌های مهم‌تر از جشن حافظ برای رسیدگی در جامعه وجود دارد، خاطرنشان ساخت: متاسفانه مشکلات زیادی در زیر پوست شهر نهفته شده که باید برای درمان آنها گام برداریم و تمرکز خودمان را بر روی حل آنها بگذاریم، اگر قرار بر احضار افراد به مجلس است، دوستان دیگری باید به مجلس شورای اسلامی بیایند.

محمد علی وکیلی در رابطه با تیتر نشریه «یالثارات» در خصوص هنرمندان حاضر در جشن حافظ، گفت: متاسفانه بی‌اخلاقی دوستان حد و حصر ندارد، زیرا در گذشته هم شاهد تیترهای این چنینی از این نشریه بودیم که بنا را به تسامح گذاشتیم ولی این اتفاق‌ها توسط این نشریه بی پایان است و علیرغم میلی باطنی خودم باید با این نشریه برخورد صورت بگیرد.

وی در همین رابطه اضافه کرد: نشریه «یالثارات» دیگر مسئله را فراتر از حد خودش کرده است و مدارا را به انفعال رساندند، تیتر این نشریه کل جامعه هنری را دربر می‌گیرد، چشم پوشی از این مسئله موجب ترویج بی اخلاقی در جامعه می‌شود، به همین خاطر بزودی در شورای هئیت نظارت مطبوعات این مسئله را پیگیری خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هم استانی اگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
تاسفم برا وکیلی که اسمشو گذاشت نماینده؟؟ مگه نشریه دروغ گفته؟؟تو حاضری
دخترت مث یکی از اون بازیگرا باشه؟؟؟ پس غیرت از شما برا استانت انتظار نمیره....اما جناب تاجگردون و زراعی شما دیگر چرا؟؟؟؟توهین شامل همه استان ما بود...این ینی استان ما وجود خارجی ندارد؟؟؟؟ چرا ساکت ماندید و از حق مردم دفاع نمیکنین...یا بخاطر منافه شخصی بهمیی رو از خود نمیبینید.....جای تاسف دارد
روزبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
اقای تاجگردون که حزب باده زارعی هم گوش به فرمان تاجگردونه پس درود بر حاج عدل هاشمی که غیرتش برا استانش داره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار