کد خبر: ۲۶۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 01 August 2016

رییس اتحادیه طلا و جواهر زاهدان گفت: به دلیل کارمزد بالای طلا، از کشور های دیگر نمی توان طلا وارد استان کرد چرا که سودی برای کسی باقی نمی ماند.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان وبلوچستان، نعیم دهواری اظهار کرد: در حال حاضر هیچ طلای خارجی به استان سیستان وبلوچستان وارد نمی شود چراکه این کار به نفع مغازه دار نیست.

وی عنوان کرد: اگر در مورد کیفیت کار تدبیری برای ورود طلای خارجی به استان اندیشیده شود بهترین کار در نظر گرفتن تنوع و نوآوری در مورد این کالا است.

وی خاطر نشان کرد: طلاهایی که از کلان شهر ها وارد استان سیستان وبلوچستان می شود توسط اتحادیه بازرسین کنترل می شود و برگه تردد آنها برای جلوگیری از تخلف به واحد های صنفی داده می شود.

دهواری با اشاره براینکه طلا شهروندان باید طلای خود را از واحد های صنفی مجاز و دارای پروانه کار خریداری کنند افزود: افراد باید حدالامکان از خرید طلای دسته دوم خود داری کنند و کالاهای جدید که دارای کد استاندارد است را خریداری کنند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر زاهدان گفت: در بازار طلا افرادی به صورت سیار در روزهای تعطیل اقدام به فروش طلا می کنند که نظارت بر کار این افراد متعلق به شهرداری است چرا که سد معبر محسوب می شود و ما نمیتوانیم بر کار آنها نظارتی داشته باشیم.

وی افزود: بازرسین واحد های صنفی اتحادیه طلا و جواهر در اکثر شهر های استان در رابطه با خرید و فروش طلا در جواهر فروشی ها اقدامات لازم بازرسی را جهت جلوگیری از تخلفات افراد سودجو انجام می دهند.

دهواری خاطر نشان کرد: نرخ نامه طلا نیز به صورت آنلاین از طریق ال سی دی های موجود در طلا فروشی ها در اختیار شهروندان و طلا فروشان قرار می گیرد.

رییس اتحادیه طلا وجواهر زاهدان با بیان اینکه طلای هر استانی کد مخصوص به خود را دارد ادامه داد: طلای سنتی استان سیستان وبلوچستان 3 کد مخصوص به خود را دارد که تقاضا می شود اداره استاندارد کدهای بیشتری را در اختیار ما قرار دهد.

این مسئول در رابطه با طلاهای سنتی گفت: اداره استاندارد گفته که مهندس ناظر کارگاهای طلاسازی باید مهندسی شیمی داشته باشد اما تقاضای ما این است که برای بالا بودن کیفیت طلا سازی از استاد شاگردی یا استادهای خبره استفاده شود.

وی افزود: در مورد کارگاه های طلا سازی سنتی کنترل شدید در بحث جواهرات از لحاظ کد، سر اسم و... از قدیم انجام شده شاید افرادی از شهرستان های دیگر به عنوان نمونه، کار وارد شهر کنند که زیر نظر اتحادیه نباشد اما پیگیری می شود در این موارد دقت عمل بیشتری انجام شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار