ابهام در برخورد با نشریه متخلف؛
به‌رغم تیتر توهین‌آمیز نشریه یالثارات، برخورد با این نشریه همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
کد خبر: ۲۷۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 01 August 2016

به گزارش دیلی پرس، سخنگوی ارشاد در خصوص تصمیم هیات نظارت بر مطبوعات درباره یالثارات گفت: چندین بار این نشریه به خاطر درنظر نگرفتن اخلاق حرفه‌ای به هیئت نظارت ارجاع شد. توهین اخیر این نشریه به هنرمندان کشور با کلمات سخیف منجر به طرح دوباره پرونده شد که موجب شد این نشریه متخلف شناخته و درنهایت توقیف شود.

نوش‌آبادی گفت: برای ما فرق نمی‌کند این نشریه منعلق به چه حزب و نهادی است. اگر نشریات خلافی مرتکب شوند طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

مدیرمسئول یالثارات: چهارشنبه این هفته نشریه منتشر می‌شود

عبدالحمید محتشم جوان به صحبت های نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد واکنش نشان داد.

مدیر مسئول هفته‌نامه یالثارات الحسین گفت: «یالثارات توقیف نشده و چهارشنبه این هفته چاپ خواهد شد.»

عبدالحمید محتشم  جوان به صحبت های نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد واکنش نشان داد.

وی گفت: «بر خلاف اظهارات سخنگوی وزارت ارشاد، یالثارات توقیف نشده است.»

محتشم تأکید کرد: «هیأت نظارت پرونده ما را به دادسرا ارجاع داده است.»

مدیرمسئول هفته نامه یالثارات خاطر نشان کرد: «اگر در مدت باقیمانده تا چاپ این هفته نامه اتفاق خاصی رخ ندهد، یالثارات صبح روز چهارشنبه روی دکه‌ها برای عموم مردم قابل دسترس خواهد بود.»

توضیح دبیر هیات نظارت بر مطبوعات درباره پرونده یالثارات

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات، انتشار مطلب اخیر در نشریه یالثارات را مصداق اصرار بر تخلف دانست و از ارسال پرونده تخلف این نشریه به دادسرا خبر داد.

سید علاءالدین ظهوریان، دبیر هیات نظارت بر مطبوعات در واکنش به تیتر و مطلب اخیر هفته‌نامه یالثارات درباره هنرمندان، تاکید کرد: این نشریه در جلسه ١۴ دی ٩۴ با رای اکثریت اعضای هیات نظارت بر مطبوعات و به دلیل تخطی‌های مکرر از حدود مطبوعات مندرج در ماده ۶ قانون مطبوعات، لغو مجوز شد و همان زمان هم از فهرست نشریات دارای مجوز خارج شد.

وی افزود: با این وجود، نشریه یالثارات هم اکنون با حکم موقت قوه قضائیه منتشر می‌شود.

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات افزود: در جلسه سوم مرداد ماه هیات نظارت برمطبوعات، تخلفات جدیدی از این هفته‌نامه سر زده بود که به دادسرا ارجاع شد. متاسفانه در شماره بعدی نشریه نیز با انتشار تصاویر، تیتر و متنی راجع به برخی هنرمندان کشور مطابق بندهای ٢ و ٨  ماده ۶ قانون مطبوعات، تخلف دیگری رخ داد که علاوه بر واکنش‌های هنرمندان، واکنش مسئولان را نیز در پی داشت که این تخلف هم برای دادسرا ارسال خواهد شد چرا که مصداق اصرار بر تخلف هم است.

ظهوریان ابراز امیدواری کرد قوه قضاییه که در این موارد حساسیت لازم را دارد، واکنش مناسب نشان دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار