نایب رئیس شورای ملی زعفران از کاهش ۱۰ درصدی قیمت این محصول در حدود ۲۰ روز اخیر خبر داد.
کد خبر: ۲۷۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹ 06 August 2016
به گزارش تابناک رضوی, غلامرضا میری از کاهش ۱۰ درصدی قیمت زعفران در بازار خبر داد و اظهارداشت: در حدود ۲۰ روز اخیر نرخ طلای سرخ نزدیک به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی قیمت هرکیلوگرم زعفران را در حال حاضر بین ۴ میلیون و ۹۰۰ تا ۶ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: دلیل این کاهش قیمت کاهش تقاضا و افزایش عرضه طلای سرخ در بازار است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه میزان صادرات زعفران در ۳ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، هیچ تغییری نداشته است، اضافه کرد: نکته مهم در این زمینه آن است که برای صادرکنندگان زعفران، کاهش قیمت این محصول مهم نیست بلکه ثبات قیمت‌ها مهم است. میری ادامه داد: باید قیمت‌ها ثبات داشته باشند که بتوان صادرات کرد.

وی درباره شرایط روزهای آتی بازار زعفران نیز افزود: در حال حاضر عرضه این محصول از میزان تقاضا برای آن بیشتر است ضمن اینکه خریداران خارجی از اواخر مردادماه دیگر اقدام به خرید طلای سرخ نمی‌کنند و منتظر محصول نو می‌مانند.

میری با اشاره به اینکه چون در هیچ مناسبت خاصی قرار نداریم مصرف داخل نیز کاهش پیدا می‌کند، اضافه کرد: از طرفی نیز به اعتقاد بسیاری از دست اندرکاران، تولید زعفران در سال‌جاری بیشتر از سال گذشته خواهد بود؛ بنابراین احتمال کاهش قیمت طلای سرخ در روزهای آینده وجود دارد. 

منبع: فردا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
باسلام وخسته نباشید.به خاطرارزان و گران شدن پی درپی زعفران. دلالان وکشاورزان ازعرضه آن خودداری می کنند.درنتیجه بازارباکمبود جنس مواجه می شود.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
باسلام وخسته نباشید.آلان وروزهای آتی کشاورزان درباغهای خود مشغول جمع آوری انگورهستندفرصت برای عرضه زعفران به بازار ندارند.زعفران کنتراست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار