در نامه نخبگان انقلابي مشهد به سران قوا مطرح شد؛
تعدادی از تشكل هاي انقلابی مشهد طي نامه اي، خواستار عزل و برکناری فوری دریافت کنندگان حقوق های نامشروع شدند.
کد خبر: ۲۷۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 09 August 2016
به گزارش تابناك رضوي؛ تعدادی از تشکل ها و نخبگان انقلابی مشهد در نامه ای خطاب به سران 3 قوه خواستار عزل و برکناری فوری دریافت کنندگان حقوق های نامشروع توسط دولت و تهیه و تصویب طرحی شفاف برای جلوگیری از سوء استفاده از نقص موجود توسط مدیران فرصت طلب شدند،  متن این نامه به شرح ذیل است:

سران قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم

آقایان!:«آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحه دولت و ملت را بخوانیم»... «دولت‌ها بفهمند که قدرت به این نیست که ظرف طلا باشد و ظرف نقره باشد، قدرت به این نیست که پرده‌های کذا باشد، بزرگی و عظمت به این نیست که پرده‌های کذا باشد و مبل‌های کذا باشد از مال این ملت ضعیف!»
امام خمینی
 آقایان:«دست مفسدان و سوءاستفاده‌کنندگان از امکانات حکومتی را قطع کنید»؛ «امتیازطلبان و زیاده‌خواهان پرمدّعا و انحصارجو را طرد کنید». «به‌جای پرداختن به ریشه‌ها و ام‌الفسادها، به سراغ ضعفا و خطاهای کوچک نروید و نقاط اصلی را رها نکنید». «قوه‌ مجریه، با نظارت دقیق و بی اغماض، از بروز و رشد فسادمالی در دستگاه‌ها پیشگیری کند». «قوه‌ قضائیه با استفاده از قُضات قاطع و پاکدامن، عناصر آلوده را از سر راه کشور بردارد». «قوه‌ مقننه با وضع قوانین تسهیل‌کننده‎ راهکارهای قانونی اقتصادی و ایفای وظیفه‌ نظارت، به مبارزه با مفاسد اقتصادی کمک کند». 
آقایان: « اگر چه مسئولان از مقابله با فساد اقتصادی استقبال کردند اما اگر به این توصیه ها عمل می شد، هیچگاه دچار چنین حوادثی نمی‌شدیم». «آیا سزاوار است که به خاطر عمل نکردن شما مسئولان، مردم ناراحت شوند و برخی امید خود را از دست بدهند؟». «گفتیم که نباید بگذاریم فساد ریشه‌دار شود... اما متأسفانه عمل نشد». امام خامنه‌ای
  آقایان نشسته بر اریکه قدرت!
ملت ما برای حفظ جمهوری اسلامی از گزند زر و زور و تزویر با هیچکس تعارفی نداشته و ندارد. مادران و پدران ما، ده‌ها هزار شهید را هدیه بقای نظام جمهوری اسلامی نکردند تا امروز، به‌سبب بی ارادگی شمایان در مبارزه واقعی با «مدیریت غرب‌زده ادارات» و «زورمداران زرسالار»، مجبور شویم بین «حفظ سیرت انقلاب اسلامی» و «حفظ صورت نظام جمهوری اسلامی» یکی را انتخاب کنیم. 
صورت جمهوری اسلامی باید ظرف اصلی سیرت انقلاب اسلامی باقی بماند. فرزندان جوان و انقلابی جمهوری اسلامی نیز برای پاسداشت این امر، بار دیگر وحدتشان را با بزرگانی که از ابتدای نهضت، عزم در حفظ ساخت انقلابی نظام داشتند اعلام می‌کنند.
حضرات سران قوا!:در مبارزه «حیدری» و «علوی» با ریشه‌های مسبب حقوق‌های نجومی و مدیریت‌های مولد اشرافیت نجومی، ما نیز اقدامات زیر را مطابق نص صریح بیانات رهبر معظم انقلاب از شما مطالبه می‌کنیم: 1. عزل و برکناری فوری دریافت‌کنندگان و تسهیل‎کنندگان حقوق‌های نامشروع توسط دولت. 2.  محاکمه عاملان بی‌قانونی‌های انجام‌گرفته در ماجرای فیش‌های نجومی مطابق نص صریح دستور رهبری، توسط قوه قضاییه. 3.  تهیه و تصویب طرحی شفاف برای جلوگیری از سوء استفاده از نقص موجود در قوانین از طرف مدیران فرصت‌طلب، توسط مجلس شورای اسلامی. 4.  نظارت دقیق بر وضعیت هزینه‌کرد اموال عمومی و جلوگیری از سوء استفاده از آن توسط دستگاه‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی. 5.  و از همه مهم‌تر حرکت واقعی به‌سمت اهداف اقتصاد مقاومتی و مبارزه مستمر با ریشه‌های اشرافی گری و اسراف و تبذیر در دستگاه‌های دولتی و عمومی که چنین وقایعی را موجب می‌شوند.
 آقایان!:اقدامات ذکر شده کمترین بایسته‌ها و مطالبات نخبگان و تشکل‌های مردمی مشهد مقدس است تا «انقلاب برای مردم و مردم برای انقلاب باقی بماند و دشمنان، دیگر ما و اسلام مان را به سخره نگیرند و امر رهبر بر زمین نماند». ما امضاکنندگان این نامه اعلام می‌داریم در صورت انجام ندادن اقدامات شفافی که بتواند مرهمی بر زخم‌های وارد شده به مستضعفین از فاجعه حقوق های نامشروع و ظالمانه باشد، مطابق بند میم وصیت نامه حضرت امام، تا تحقق فرامین رهبری از پای نخواهیم نشست. والعاقبة للمتقین
 حسینیه قرآن و عترت
تشکل مردمی فتیه
مجمع مطالبه مردمی مشهد مقدس
کاد (کانون دانش آموختگان بسیجی دانشگاه های مشهد)
اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی
جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی
مجتمع فرهنگی امام خمینی قاسم آباد
جامعه مبلغین و مدرسین حوزه علمیه مشهد
رهپویان معروف
مجمع رهروان امربه معروف ونهی ازمنکر استان خراسان رضوی
مجمع فعالان حوزه و دانشگاه
حجت الاسلام دکتر بحرینی
حجت الاسلام نصرا... پژمان فر
دکتر امیر حسین قاضی زاده
بسیج و مجمع فارغ التحصیلان مدرسه علمیه عباسقلی خان
جمعیت فرهنگیان حامی دولت اسلامی
بسیج مدرسه علمیه حضرت مهدی
مجمع همفکری فرهنگی مشهد (فهم)
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی
انجمن مستندسازان انقلاب اسلامی خراسان رضوی
مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی استان خراسان رضوی
اندیشکده توسعه منطقه ای خراسان رضوی
جامعة العباس جانبازان خراسان رضوی
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
مجمع اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی
مرداد ۹۵

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار