مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری همایش بین‌المللی عبدالرحمن جامی در تربت‌جام خبر داد.
کد خبر: ۲۷۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 10 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، سیدسعید سرابی با اشاره به اهمیت جایگاه عبدالرحمن جامی شاعر مطرح و بزرگ تربت‌جام و خراسان اظهار کرد: برگزاری همایش بین‌المللی این شاعر بزرگ در ستاد بزرگداشت مفاخر خراسان رضوی همراه با انجمن آثار و مفاخر این استان اعلام شد که با دستور استاندار استان ما همه دستگاه‌های خراسان رضوی مکلف به مشارکت در اجرایی شدن این همایش شدند.

وی با اشاره به اینکه پیگیر ثبت روز ملی جامی در تقویم همراه با رونمایی از تمبر این شاعر بزرگ از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هستیم، اضافه کرد: همایش بین‌المللی عبدالرحمن جامی هم‌زمان با 27 و 28 مردادماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌جام برگزار می‌شود.

در ادامه شهردار تربت‌جام این شهرستان را موزه‌ای فرهنگی در خراسان برشمرد و بیان کرد: در تربت‌جام مجموعه‌ای بی‌نظیر از آثار و مفاخر فرهنگی قرار دارد.

محمد یوسف بدری احمدی برگزاری این همایش را در سال‌های گذشته توسط شهرداری و شورای شهر تربت‌جام اعلام کرد و گفت: ترکیب برگزاری این همایش در سال‌های گذشته کاملاً مردمی بوده که این امر را می‌توان ازجمله ویژگی شاخص آن محسوب کرد.

وی با تأکید بر اینکه عبدالرحمن جامی شاعر و هنرمندی مطرح در عرصه خوشنویسی است، اضافه کرد: برای معرفی بهتر این شخصیت مطرح استانی و ملی برگزاری همایش‌های تخصصی ضروری است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار